تجربه رانندگی با تیگو 7 پرو؛ سیستم تعلیق نرم، گیربکس cvt و قیمت بیشتر

[ad_1]

در سال 1396 بود که مسئولان خودرو چری تیگو 7 را به عنوان پرچمدار محصولات خود با برچسب قیمتی بالای یکصد میلیون تومان معرفی کردند، خودرویی که به دلیل فنی و خوبی که دارد توانسته جایگاه خوبی در بازار کسب کند. دارای مشخصات کیفی بود. این روزها با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان عرضه می شود اما حالا مدیران خودرو تصمیم گرفته اند نسل دوم تیگو 7 را با پسوندهای پرو و ​​قیمت بالاتر عرضه کنند، خودرویی که حالا با گیربکس و موتور متفاوتی عرضه می شود. با قدرت حتی بهتر از تیگو 7 معمولی ارائه می دهد.

تیگو 7

طراحی ظاهری تیگو 7 پرو

در قسمت جلویی تیگو 7 پرو شاهد استفاده مجدد از زبان طراحی جدید Cherry هستیم که شامل جلوپنجره شش ضلعی بزرگ و چراغ های LED با طراحی گرافیکی خاص است. نمای کناری با خطوط و خطوط ساده و به دور از اغراق شکل گرفته و در نمای عقب طراحی در نمایی نسبتاً همسو با نمای جلو گنجانده شده است. مهم ترین تغییر در تغییر استایل کلی بدن باید شرح داده شود. مانند روشی که تیگو 7 در نسل اول معرفی شد، در ابتدا به عنوان یک کراس اوور عضلانی با تم اسپرت و جوان پسند با ابعادی بین توسان و سانتافه، اما نسل دوم از طراحی اسپرت فاصله گرفته و اکنون کمی شیک تر شده است. بزرگتر ارائه شده در ابعاد سانتافه.

تیگو 7 پرو

برخلاف مدل قبلی تیگو که بیشتر به محصولات هیوندای طراحی شده بود، نسل دوم (نوع تیگو 7 پرو) تیگو 7 پرو را به یک ساختار لوکس و گران قیمت تبدیل کرده است و اکنون به محصولات DS7 نزدیکتر به نظر می رسد.

در نمای عقب اما داستان کاملا متفاوت است و به دلیل اضافه شدن چراغ جلوی عریض (همه دور) شاهد زبان طراحی جدیدی برای این خودرو هستیم و جالب اینجاست که قسمت مرکزی (وسط) چراغ های عقب هنگام روشن شدن روشن نمی شوند و گرافیک کلی چراغ های جلو بسیار نزدیک به آخرین نسل رنو کولئوس است.

تیگو 7 پرو

البته باید تاکید کرد که طراحی کلی تیگو 7 پرو به طور کلی متناسب و بی عیب است و شاهد ساخت یک خودروی کراس اوور نسبتا لوکس با طراحی مدرن و به دور از تقلید هستیم که به سختی می توان آن را با دیگران اشتباه گرفت. ماشین ها.

تجربه رانندگی تیگو 7 پرو و ​​تست های فنی در مسیرهای آزادی

به محض اینکه پشت فرمان تیگو 7 پرو قرار می گیرید، خود را در محیطی مدرن و باکیفیت می یابید که به سختی می توان آن را مقصر دانست. تقریبا در تمامی کابین ها و در قسمت های نمایان کابین بدون توجه به سایر اجزای قرار گرفته در قسمت های زیرین شاهد استفاده از چرم و قطعات با کیفیت هستیم. پلاستیک خشک به سختی پیدا می شود.

فرمان برقی صاف و تعویض دنده در تیگو 7 الکترونیکی است که فضای جدیدی را در پایین کنسول مرکزی ایجاد می کند. عملکرد خودرو از نظر شتاب قابل قبول به نظر می رسد و می توان در حدود 11.2 تا 11.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یافت.

تیگو 7 پرو

ترمزها نیز عملکرد خوبی از خود نشان می دهند و در کمتر از 40 متر (39.6 متر) می توان با سرعت صد کیلومتر در ساعت به توقف کامل رسید. عددی که تیگو 7 را در بین بهترین کراس اوورهای صفر کیلومتر بازار قرار می دهد.

مهم ترین نکته تعویض گیربکس دوکلاچه با گیربکس CVT در مقایسه با نسل قبل که سرعت نسبتاً پایینی دارد باید مورد توجه قرار گیرد و این موضوع نیز تاثیر منفی بر شتاب خودرو نسبت به مدل قبلی . .

تیگو 7 پرو

همچنین به نظر می رسد که سیستم تعلیق اکنون تنظیمات نرم تری دارد و این عامل باعث می شود خودرو گهواره های زیادی را در پیچ ها حرکت دهد.

در نهایت باید تیگو 7 را یک کراس اوور نسبتاً لوکس با رفتاری نرم و خانوادگی دانست که تا حد زیادی از شخصیت نسبتاً اسپرت نسل قبلی خود فاصله گرفته و اکنون به عنوان خودروی 1.2 میلیارد تومانی نیز با آن روبرو شده است. رقبای پرهزینه تر ،

اما باید تاکید کرد که این خودرو نیاز به استفاده از بنزین فوق العاده دارد و به نظر می رسد در صورت استفاده از بنزین معمولی با کاهش عملکرد پیشرانه مواجه خواهیم شد.

تیگو 7 پرو

تفاوت های فنی بین تیگو 7 پرو و ​​معمولی

تیگو 7 در ابتدا از یک موتور 1.5 لیتری توربو ساخت شرکت اتریشی AVL بهره می برد که 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد، اما نسخه جدید (تیگو 7 پرو) 156 اسب بخار و 230 اسب بخار قدرت داشت. پارامترهای فنی موتور در هنگام ارتقا نیوتن متر تغییر چندانی نشان نمی دهد و افزایش قدرت را باید به تغییر برنامه ریزی ECU خودرو نسبت داد.

موتور تیگو 7 پرو

همچنین لازم است از گیربکس دوکلاچه خشک تیگو 7 به عنوان پاشنه آشیل این خودرو نام برد که مناسب تردد در متروهای ایران نبود و با افزایش غیرمجاز سقف دمای کارکرد مواجه بود. در نسخه پرو یا نسل دوم تیگو 7 اما این گیربکس جای خود را به گیربکس 9 سرعته اتوماتیک از نوع CVT داده که این روزها در محصولات تعداد زیادی از مدیران خودرو از X22 جدید است. به آریزو 5 پرو. ، آریزو 6 و ایکس 55 پرو و ​​… استفاده می شود و ظاهرا موتور 1.5 لیتری توربو و سازگاری خوبی با شرایط رانندگی ایران دارد.

تغییرات کابین تیگو 7 پرو

در داخل کابین تیگو 7 پرو، دستگاه ها و دکمه های نصب شده در کنسول میانی نسل قبل جای خود را به نمایشگرهای لمسی متعدد داده اند و حالا پنل تنظیمات تهویه مطبوع نیز هوشمندانه تعویض شده است. گیربکس مجهز به مکانیزم تعویض دنده الکترونیکی است، بنابراین بهتر است دنده جدیدی را که دیگر با اتصال مکانیکی به گیربکس متصل نیست گم کنید و همین عامل باعث شد تا فضای خالی در قسمت پایین ایجاد شود. کنسول مرکزی.

تیگو 7 پرو

از نظر امکانات، مدیران خودرو هنوز لیست رسمی تجهیزات و امکانات و آپشن های تیگو 7 پرو را منتشر نکرده اند، اما طبق اطلاعات فعلی، جدا از تجهیزات معمولی مانند دوربین 360 درجه و کروز کنترل و شش کیسه هوا، پانوراما در سقف، ترمز دستی، جعبه برق شارژر بی سیم و غیره می توان به سیستم ها و تجهیزات الکتریکی و مرتبط اشاره کرد.

تیگو 7 پرو

قیمت و شرایط تیگو 7 پرو در بازار

در زمان نگارش این مقاله، مقامات خودرو هنوز قیمت رسمی تیگو 7 پرو را اعلام نکرده اند، اما با توجه به قیمت حدود یک میلیاردی تیگو 7 معمولی، بعید است که تیگو 7 پرو مدرن تر باشد. و 1.2 ماشین جایگزین در محدوده قیمت. میلیاردها دلار برای ورود به بازار به نوعی بین دو مدل معمولی Tigo 7 و Tigo 8 Pro پر می شود.

تیگو 7

با در نظر گرفتن این موضوع، باید تیگو 7 پرو را به عنوان یک رقیب جدی و در عین حال گران قیمت برای خودروهایی مانند بهمن موتور فیدلیتی و کرمان موتور KMC K7 توصیف کرد. رقابت در کلاس کراس اوورهای خانوادگی لوکس با موتور توربو و سیستم گیربکس تک دیفرانسیل که اکنون جایگزین خودروهای وارداتی در بازار خودروی ایران شده است.

تیگو 7 پرو

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما