به روز رسانی زنده: دادگاه میانمار اولین حکم دادگاه آنگ سان سوچی را اعلام می کند

[ad_1]

تصویریک معترض که پوستری از رهبر غیرنظامی بازداشت شده داو آنگ سان سوچی در ماه مارس در یانگون میانمار در دست دارد.
اعتبار…خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

انتظار می‌رود دادگاه میانمار روز دوشنبه اولین حکم را علیه داو آنگ سان سوچی، رهبر غیرنظامی برکنار شده این کشور، صادر کند که با مجموعه‌ای از احکام که می‌تواند او را مادام العمر کند، مواجه است.

خانم آنگ سان سوچی که در یک کودتای نظامی در ماه فوریه بازداشت شد، او با 11 اتهام و حداکثر 102 سال زندان مواجه است.

محاکمه او که سازمان ملل و دولت های خارجی آن را با انگیزه سیاسی توصیف کرده اند، در جلسات استماع غیرعلنی در نایپیداو، پایتخت میانمار برگزار شده است. حکومت نظامی هر پنج وکیل خود را از صحبت با رسانه های خبری منع کرده است و گفته است که ارتباطات آنها “می تواند کشور را بی ثبات کند.”

انتظار می رود روز دوشنبه دادگاه در مورد دو اتهام تحریک ناآرامی عمومی و نقض پروتکل های COVID-19 حکم صادر کند. صدور حکم در مورد ادعای اغتشاش عمومی هفته گذشته انتظار می رفت، اما پس از تعویق این موضوع به تعویق افتاد.

خانم آنگ سان سوچی، 76 ساله، یک قهرمان معیوب برای یک ملت آشفته است.

او در میان حامیانش در میانمار که او را مدافع دموکراسی کشور توصیف می کنند، به عنوان یک چهره تقریباً خداپسند معرفی می شود – مبارزه ای که برای آن جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. اما شهرت او در صحنه بین المللی به دلیل مشارکت او در جنایات گسترده ارتش علیه روهینگیا، یک گروه اقلیت مسلمان، خدشه دار شد.

یک حکم مجرمیت به احتمال زیاد جرقه یک جنبش اعتراضی خواهد کرد که از فوریه، زمانی که ژنرال ها قدرت را به دست گرفتند، هزاران نفر را برانگیخت تا علیه ارتش سلاح به دست بگیرند.

صبح روز یکشنبه، یک کامیون نظامی به گروهی از تظاهرکنندگان که بنرهایی حاوی تصاویر و نقل قول های خود را در خیابان های یانگون، پرجمعیت ترین شهر میانمار حمل می کردند، حمله کرد و آنها را کشت. در شب، معترضان به خیابان‌ها آمدند و ساکنان برای ثبت خشم خود، قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را کتک زدند.

اعتبار…خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

در ماه‌های پس از کودتا، مردم در خیابان‌ها تجمع کرده‌اند، پزشکان و پرستاران به نشانه اعتراض دست از کار کشیده‌اند و بسیاری در کمپینی به نام جنبش نافرمانی مدنی از پرداخت مالیات خودداری کرده‌اند.

با وجود تهدید به دستگیری، این جنبش همچنان از حمایت گسترده برخوردار است. سربازان به طور فزاینده ای در حال پیوستن به نیروهای خود با معترضان مسلح و گروه های شورشی هستند تا حملاتی را علیه ارتش انجام دهند.

به گفته انجمن کمک به زندانیان سیاسی (برمه)، یک سازمان حقوق بشر مستقر در تایلند، حکومت نظامی با سرکوب واکنش نشان داده است – بیش از 1300 نفر را کشته و بیش از 10600 نفر را دستگیر کرده است.

برای بسیاری از حامیان او، خانم آنگ سان سوچی تنها سیاستمداری بود که می توانست میانمار را به دموکراسی کامل برساند.

پس از آخرین کودتا، در سال 1962، ارتش به مدت نیم قرن بر کشور حکومت کرد. وقتی خانم آنگ سان سوچی در سال 2015 انتخاب شد، مجبور شد قدرت را با ارتش که 25 درصد پارلمان را تشکیل می‌داد، تقسیم کند. در نوامبر 2020، او حزب خود را به یک پیروزی گسترده در انتخابات رهبری کرد و حزب مخالف مورد حمایت ارتش را شکست داد.

از زمانی که در اول فوریه بازداشت شد، او در ملاء عام دیده نشده و یا قادر به صحبت با کسی غیر از وکلایش نبوده است. ساعاتی قبل از اینکه او و متحدانش از حزب لیگ ملی دموکراسی در کرسی های خود در پارلمان بنشینند، افسران ارتش آنها را به اتهام تقلب در رأی دهندگان بازداشت کردند. خانم آنگ سان سوچی این اتهامات را رد کرده است.

فعالان حقوق بشر اتهام تحریک آمیز را محکوم کردند و گفتند که برای ارعاب منتقدان ارتش استفاده شده است. این قانون حداکثر سه سال حبس دارد و بیان می‌کند که هرکس «به قصد ایجاد هراس، شایعه یا گزارشی منتشر یا منتشر کند» ممکن است مسئول شناخته شود.

دو اتهام نقض پروتکل COVID-19 از یک قسمت در طول مبارزات انتخاباتی 2020 ناشی می شود که در آن خانم آنگ سان سوچی با ماسک صورت و محافظ صورت بیرون ایستاده بود و برای هوادارانی که در وسایل نقلیه عبور می کردند دست تکان می داد. او ممکن است در هر دو اتهام با حداکثر شش سال زندان روبرو شود.

دادستان ها همچنان به اتهامات بیشتری علیه خانم آنگ سان سوچی ادامه می دهند. تصمیماتی که برای دوشنبه برنامه ریزی شده است، اولین تصمیمی است که در ماه های آینده اعلام خواهد شد.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما