بهترین تریلرهای روانشناختی تاریخ

[ad_1]

بهترین فیلم های هیجانی روانشناختی بر اساس ژانر خود و مملو از آشنایی ، ترس و پیچیدگی است. آنها مخاطب را مجبور می کنند تا ذهن خود را گسترش داده و با ظهور شخصیت ها در تعلیق فرو رود.

همانطور که از نامش پیداست ، تریلر روانشناختی یک فیلم روانشناختی یا یک تریلر محض نیست ، اما ترکیب این دو ژانر به انتقال عناصر دیگر مانند ترس ، جنون و دیگر احساسات کمک می کند و شاید یک فیلم م effectiveثر و ماندگار در پایان. آگاه باش

در این مقاله ، ما قصد داریم نگاهی به برخی از مشهورترین و مشهورترین فیلم های قرن 20 و 21 ، و همچنین توانایی های فوق العاده و قدرت قصه گویی کارگردانان بیندازیم. تریلر روانشناسی از دیوید فینچر و کریستوفر نولان گرفته تا تاد فیلیپس و بونگ جون هو (انگل) یکی از آن ژانرهایی است که توسط هر فیلمساز زمان خود منحصراً خلق شده است.

مهم نیست که داستان چگونه تعلیق می شود ، این فیلم ها مخاطب را در موقعیتی قرار می دهند که باید از ذهن خود در مقابل شخصیت ها استفاده کند و درگیری های بین آنها را حل کند. به همین دلیل است که این نوع فیلم ها و همچنین فیلم های پلیسی در بین تماشاگران بسیار محبوب هستند. وقتی آنها را تماشا می کنید ، نه تنها خسته می شوید ، بلکه با تمام وجود غرق در داستان می شوید.

حال ، ما می خواهیم به 10 اثر تریلر روانشناختی اشاره کنیم ، فیلم هایی که بدون شک نام آنها را بارها شنیده اید اما هنوز فرصت تماشای آنها را پیدا نکرده اید.


بیشتر بخوانید:


10. حس ششم

تریلر روانشناسی

داستان سرایی پیچیده از دیرباز یکی از بزرگترین ویژگی های قصه گویی در سینما بوده است. این تکنیک در آن زمان برای مخاطبان شناخته شده نبود ، اما M. نایت اشمالن آمد و آن را با حس ششم دوباره تعریف کرد.

حس ششم چیزهای زیادی در مورد قصه گویی می آموزد. بازی فوق العاده بروس ویلیس در نقش روانشناس کودک و هالی جوئل آزمنت ، پسر جوانی با توانایی شگفت انگیز در دیدن ارواح. در این فیلم ، کارگردان با انتظارات مخاطب بازی می کند ، که به مهمترین موضوع داستان تبدیل شده است ، تضاد بین دیدن و باور کردن.

9. American Psycho

تریلر روانشناسی

فیلم آمریکایی American Psycho به کارگردانی Mary Heron در سال 2000 ، درست یک سال بعد از The Sixth Sense اکران شد و نوعی روایتگر یک پدیده اجتماعی بود. داستان فیلم درباره قاتلی به نام پاتریک بتمن است.

کریستین بیل نقش این قاتل را بازی می کند و همانطور که از نام فیلم پیداست ، ما شاهد داستان یکی از روان پریش ترین قاتلان سریالی هستیم. ریس ویترسپون ، کیدی سانی ، ویلم دافو ، جارد لتو و جاش لوکاس دیگر بازیگران “روانی آمریکایی” هستند.

مری هرون با الهام از فیلم های مشهوری مانند درخشنده و راننده تاکسی ساخته شده است و تماشاگران می توانند حرکات و اهداف شخصیت ها را در طول فیلم حدس بزنند.



8. چشم ها بسته هستند

تریلر روانشناسی

جدیدترین اثر استنلی کوبریک ، مانند دیگر آثار او ، جنجالی و تحسین برانگیز است و پس از مرگ وی در سال 1999 منتشر شد. Eyes Wide Shut یک ماجراجویی سورئال را از نگاه هارفورد (تام کروز) به تصویر می کشد.

البته این فیلم تنها اثر کوبریک در این لیست نیست. توجه به جزئیات در این فیلم بسیار محکم و فوق العاده است ، و در عین حال عشق ، شهوت ، مکتب فکری و غیره به شیوه ای متفاوت و کامل مورد بررسی قرار می گیرد. مقایسه این فیلم با آثار قبلی کوبریک مانند 2001: ادیسه فضایی بسیار دشوار است. کوبریک از نظر حرفه ای در بهترین حالت خود قرار دارد و بازی بازیگران بی نقص است.

دکتر هارفورد و همسرش آلیس (نیکول کیدمن) به یک کلوب شبانه دعوت می شوند. دکتر هارفورد به طور غیر منتظره ای متوجه انحراف میزبان ویکتور هاوس می شود. روز بعد ، اتفاقات عجیبی برای هارفورد رخ می دهد که هیچ کدام ناعادلانه نیستند.

7. سوغات

تریلر روانشناسی

کریستوفر نولان ، یکی از تأثیرگذارترین کارگردانان این ژانر ، روایت های متفاوتی در این ژانر دارد که یکی از آنها Memento است.

یادمان یک فیلم نئونوآر است که ابعاد روانشناختی یک داستان شخصی را با محوریت لئونارد شلبی بررسی می کند. لئوناردو شلبی (گای پیرس) از یک نوع نادر فراموشی رنج می برد و قبل از ابتلا به این بیماری ، رویدادها را به خاطر می آورد. او با کمک یادداشت ها ، خالکوبی ها و عکس هایش سعی می کند خلاء حافظه خود را پر کند.

سوغات شامل سکانس های سیاه و سفید است که روایت آنها خطی و منحصر به فرد حال است و سکانس های رنگی که وقایع به صورت معکوس (پایان به آغاز) روایت می شوند و دو نوع روایت در انتهای داستان با هم آمیخته شده اند. آنجا هستند کریستوفر نولان ، که در چنین ژانرهایی تخصص داشت ، فیلمنامه را بر اساس داستان کوتاهی از برادرش جاناتان نوشت.

این فیلم نه تنها برای دیگران ، بلکه برای خود نولان نیز منبع الهام شد تا روند دیگر آثار خود را تا قرن بیستم ادامه دهد. فیلم هایی که به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین تریلرهای روانشناختی شناخته می شوند.

6. انگل ها

تریلر روانشناسی

فیلم کره ای Parasite که در سال 2019 اکران شد ، با بازی درخشان خود چیزی برای گفتن باقی نگذاشته است.

این فیلم برای اولین بار نامزد بهترین کارگردانی ، بهترین فیلمنامه ، بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان در پنجاه و هفتمین دوره جوایز گلدن گلوب در سال 2020 شد و همچنین برنده جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شد.

پارازیت را می توان یک فیلم چند ژانری دانست که یکی از آنها یک تریلر روانشناسی است. در این فیلم به کارگردانی بونگ جون هو به زندگی دو خانواده کاملا متفاوت می نگریم و به عنوان بیننده می توانیم به راحتی از اعماق ذهن شخصیت ها درس بگیریم و انگیزه ها ، خواسته ها و نیازهای آنها را درک کنیم.

انگل ممکن است دقیقاً تریلر روانشناسی را نشان ندهد ، اما به هیچ وجه متفاوت نیست. به علاوه ، این فیلم می تواند حال و هوای بسیاری از ژانرهای مختلف ، مانند کمدی و درام تاریک را برانگیزد و در عین حال ، به هیچ یک محدود نمی شود.

با این فیلم ، او نگاهی هراس انگیز و واقعی به زندگی عمومی افراد با زمینه های کاملاً متفاوت می اندازد و این حس را در مخاطب ایجاد می کند که می تواند احساسات ، تعلیق و همچنین اضطراب شخصیت ها را درک کند.

5. روانکاو

تریلر روانشناسی

روانکاو به کارگردانی آلفرد هیچکاک یکی دیگر از شاهکارهای او در ژانر وحشت است که به گفته منتقدان سینما در لیست 100 فیلم برتر تاریخ سینما رتبه 18 را به خود اختصاص داده است. از جمله آثار جاودانه هیچکاک می توان به آنتونی پرکینز ، جانت لی ، ورا مایلز ، جان گوین ، مارتین بالسام و جان مک اینتایر اشاره کرد.

داستان فیلم درباره زن جوانی به نام مارین کرین (جانت لی) است که پس از انجام کاری فرار می کند و در راه هتل بیتس که توسط مرد جوانی به نام نورمن بیتس (آنتونی پرکینز) اداره می شود ، استراحت می کند. یکی از صحنه های این فیلم که به چاقوکشی در حمام می پردازد ، یکی از معروف ترین و تاثیرگذارترین لحظات هیچکاک در این سبک و آثار است.

فیلم سیاه و سفید هنوز مورد استقبال تماشاگران سینما قرار دارد و دائماً توسط اساتید دانشگاه و محققان فیلم مورد بررسی قرار می گیرد. نکته ویژه این است که این فیلم چیزی فراتر از ژانر خود ، که یک تریلر روان شناختی است ، به مخاطب ارائه می دهد.

4. شروع کنید

تریلر روانشناسی

Inception یکی از تریلرهای روانشناختی است که برخی از بینندگان هنوز پس از تماشای آن دچار سردرگمی می شوند. چنین فیلم هایی غالباً نیاز به دنیایی منحصر به فرد دارند و چه چیزی بهتر از یک رویا برای ساختن یک تریلر اکشن و روانشناختی است.

در فیلم سال 2010 به کارگردانی کریستوفر نولان ، لئوناردو دی کاپریو نقش یک دزد حرفه ای را بازی می کند که در ناخودآگاه افراد نفوذ کرده و ایده های آنها را می دزدد. تحت تعقیب در ایالات متحده ، او با پیشنهاد حذف پرونده های خود در ازای چیزی که غیر ممکن به نظر می رسید مواجه شد: ایجاد یک فکر در ناخودآگاه شخص.

نمایش خیره کننده بازیگران این فیلم تنها یکی از دلایل جذابیت آن است. در این فیلم کریستوفر نولان بر ساختار روایی پیچیده ای تکیه می کند که تفکر را برای مخاطب بسیار مشکل می کند.

در واقع ، فیلم به گونه ای ساخته شده است که نتیجه گیری را بر روی مخاطب می گذارد. به همین دلیل فیلم هایی مانند Inception بارها و بارها مورد بررسی قرار می گیرند و طرفداران همیشه به دنبال پاسخ های متفاوت هستند.

3. لعاب دار

تریلر روانشناسی

با The Shining به دومین اثر ماندگار استنلی کوبریک در این لیست می رسیم. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام نوشته استفان کینگ ساخته شده است. [که به استاد ژانر وحشت معروف است] ساخته شده در سال 1980 ، می توان آن را یکی از شاهکارهای تاریخ سینما دانست.

این فیلم ممکن است فقط یک فیلم ترسناک نباشد ، بلکه جنبه روانی و شخصیت عجیب شخصیت اصلی آن ، جک تورنس (با بازی کامل توسط جک نیکلسون). در این فیلم ما داستان نویسنده ای را به همراه همسر و فرزندش می بینیم که زمستان ها به عنوان سرایدار در هتلی می ماند و در آرامش محیط هتل داستان خود را به پایان می رساند. اما فضای وهم انگیز این هتل و تنهایی این مکان نوعی روان پریشی را در جک ایجاد می کند.

توجه شدید کوبریک به جزئیات همیشه توسط فیلمسازان و منتقدان ستایش شده است. درخشش از نظر بصری خیره کننده است و داستان و رویدادها به گونه ای پیش می روند که به آرامی به عمق ذهن مخاطب نفوذ می کند. البته نظر استفان کینگ در این زمینه نیز شنیده می شود.

از استفان کینگ نقل می شود که می گوید این فیلم از نظر تصویر به یاد ماندنی است ، اما اقتباس بسیار ضعیفی از فیلم است و تا آنجا که به خاطر می آورد ، این تنها اقتباس از رمان های اوست که “از آن متنفر” بوده است.



2. باشگاه مبارزه

تریلر روانشناسی

دیوید فینچر از جمله کارگردانانی است که با ژانر هیجان انگیز روانی بیگانه نیست ، اما این اثر به ویژه یکی از مشهورترین فیلم هایی است که هنگام اشاره به ژانر مورد اشاره قرار گرفت.

با وجود فیلم هایی مانند زودیاک و دختر گمشده ، فینچر توانست استعداد بی نظیر خود را در ساخت فیلم های هیجان انگیز روانشناختی و نمایشی نشان دهد. Fight Club که بر اساس رمانی به همین نام از Chuck Palahniuk ساخته شده است ، بهترین نمونه ممکن از این ژانر محبوب است.

در این فیلم ما دو شخصیت بسیار پیچیده را می بینیم ، اما شباهت زیادی به یکدیگر داریم که توسط برد پیت و ادوارد نورتون بازی می شوند. نورتون نقش مردی را بازی می کند که از کار روحانی خود ناراضی است و با تهیه کننده صابون تایلر داردن ، با بازی برد پیت ، “باشگاه مبارزه” تشکیل می دهد. او عاشق او و زنی به نام مارلا سینگر (هلنا بونهام) می شود.

Fight Club ، که در سال 1999 منتشر شد ، مورد تحسین منتقدان ، منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و اگرچه یکی از بزرگترین عناوین دهه 1990 است ، اما همیشه یکی از بهترین فیلم های ترسناک ، درام های جنایی و به ویژه بوده است. در صدر فهرست روانشناسان قرار دارد. تریلر

1. سکوت بره ها (سکوت برده ها)

تریلر روانشناسی

“American Psychic” دارای یک قاتل سریالی است ، در آغاز ما یک روایت روانشناختی منحصر به فرد را مشاهده می کنیم و پیچیدگی های حس ششم فراموش نشدنی است. تنها یک فیلم ، مانند سکوت برده ها ، می تواند هر سه فیلم را در خود جای دهد.

این فیلم با نمایش جذاب جودی فاستر و آنتونی هاپکینز ، داستان کلاریس استارلینگ (جودی فاستر) ، کارآموز جوان FBI را روایت می کند که توسط جک کرافورد مأموریت دارد تا با هانیبال لکتر (آنتونی هاپکینز) صحبت کند. این فیلم برنده چندین جایزه شده است: بهترین فیلم ، بهترین بازیگر مرد ، بهترین بازیگر زن ، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اقتباسی.

سکوت برده ها در سال 1991 ، به کارگردانی جاناتان دمی ، مورد تحسین منتقدان ، منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است ، و اگرچه یکی از بزرگترین عناوین دهه 1990 باقی مانده است ، اما همیشه در لیست بهترین فیلم های ترسناک قرار گرفته است. به درام ها و به ویژه تریلرهای روانشناختی. رتبه بالایی دارد.

به نظر شما چه فیلمهای دیگری می توانند در این لیست باشند؟


با فناوری های امروزی آشنا شوید (سود ببرید) که برنده است. آمده اند از:

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.