بررسی Samsung One UI 4; با فن آوری های فعلی که از زومیتا آمده است (منفعت، سود) آشنا شوید

[ad_1]

پس از انتشار رسمی اندروید 12 برای گوشی های پیکسل، سامسونگ نیز رابط کاربری خود را بر اساس نسخه جدید اندروید با نام One UI 8.0 برای سری گلکسی اس 10 منتشر کرد. در زمان نگارش، به‌روزرسانی One UI برای Galaxy S21، Galaxy S21 Plus و Galaxy S21 Ultra رسیده است و در هفته‌های آینده برای سایر سری‌های Galaxy S، سری Note، سری Z و Galaxy A Plus عرضه خواهد شد. ماه ها قرار است. تبلت یک شرکت کره ای نیز در دسترس خواهد بود.

در حالی که شاهد تغییرات نسبتاً بزرگی در اندروید 12 هستیم، سامسونگ حفظ سبک پوستی آشنا و ایجاد تغییرات غیر اساسی در One UI 4 را در اولویت قرار داده است. اما برنامه کافی است. اگر در مورد تغییرات نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ کنجکاو هستید، One UI 4 با زومیت را بررسی کنید.

تغییرات و ویژگی های One UI 4

طرح

اگر نقد و بررسی اندروید 12 را در زومیت خوانده باشید، باید بدانید که نسخه جدید سیستم عامل محبوب گوگل در کنار مطالب زبان طراحی، تغییرات منحصر به فردی را در عناصر ظاهری مشاهده خواهید کرد. اگرچه انتظار داریم که محتوای بیشتری را در رابط کاربری سامسونگ مشاهده کنید. اما به نظر می رسد که بخش کوچکی از زبان طراحی گوگل در اختیار OEM ها قرار می گیرد. ممکن است Google در به‌روزرسانی‌های آینده گزینه‌های بیشتری را برای پوسته‌های شخص ثالث در دسترس قرار دهد.

تنظیمات پالت رنگ One UI 4

همانند اندروید 12، در One UI 4 نیز تم رنگی دستگاه بر اساس والپیپر انتخابی کاربر تغییر می کند و اگر به قسمت تنظیمات بروید، می توانید یکی از سه پالت رنگ پیشنهادی را انتخاب کنید. برنامه‌هایی که با محتوایی که طراحی می‌کنید به‌روزرسانی می‌شوند، همچنین از پالت رنگ دستگاه پیروی می‌کنند تا نوع جدیدی از یکپارچگی و هماهنگی در رابط کاربری سامسونگ داشته باشند. البته رنگ‌های موجود در پالتی که انتخاب می‌کنید در حال حاضر برای نمادهای Google Apps اعمال نمی‌شوند و محدود به برنامه‌های سامسونگ هستند.

پالت رنگ One UI 4

داشبورد حریم خصوصی

از آنجایی که One UI 4 مبتنی بر اندروید 12 است، چندین پیشرفت سیستمی دارد که گوگل بسیار انجام داده است. بسیاری از این پیشرفت ها در بخش امنیتی اندروید 12 اتفاق افتاده است و One UI 4 سامسونگ به نوعی گزینه های امنیتی جدیدی را به ارمغان می آورد. One UI 4 در اندروید 12 سامسونگ قابلیتی را ارائه می دهد که به نام داشبورد حریم خصوصی در بخش Privacy شناخته می شود.

One UI 4.  تنظیمات حریم خصوصی در

در منوی Privacy می توانید به طور خلاصه ببینید که کدام برنامه ها به دوربین، میکروفون و مکان گوشی دسترسی دارند. اگر می خواهید جزئیات دسترسی همه اپلیکیشن ها را ببینید، کافی است در این قسمت گزینه All permissions را انتخاب کنید.

زمانی که اپلیکیشن‌های جداگانه از دوربین یا میکروفون استفاده می‌کنند، یک نماد سبز رنگ در گوشه سمت راست بالای صفحه ظاهر می‌شود و با ضربه زدن و لمس پنل تنظیمات سریع، می‌توانید ببینید که اخیراً کدام اپلیکیشن به هر یک از این دو بخش دسترسی داشته است. ،

One UI 4.  امنیت با نظارت بر دسترسی در

اطلاعات مبتنی بر مکان اساس بسیاری از برنامه ها است. با توجه به ماهیت حساس داده ها، کاربران می توانند هنگام درخواست موقعیت مکانی برنامه های مختلف، بین گزینه های دسترسی “دقیق” یا “محدود” به داده ها انتخاب کنند. با این ویژگی لایه امنیتی نسبتا خوبی ایجاد می شود بدون اینکه بر عملکرد اپلیکیشن ها تاثیر بگذارد.

رابط دوربین One UI 4

رابط دوربین در One UI 4 کمی تغییر می کند. در چیدمان پیش‌فرض رابط دوربین، برخی از گزینه‌ها حذف شده‌اند، اما می‌توانید در قسمت تنظیمات آن‌ها را به دلخواه بازگردانید. سامسونگ همچنین تاخیر دکمه شاتر در هنگام فیلمبرداری را حذف کرده است. در نسخه های قبلی One UI، ضبط ویدیو با رها کردن دکمه شاتر آغاز می شد. اما اکنون به محض لمس شاتر، ضبط ویدیو شروع می شود.

One UI 4.  رابط کاربری داخل دوربین

قابلیت های گالری جدید

در One UI 4، سامسونگ گزینه های ویرایش عکس جدیدی را برای علاقه مندان به عکاسی معرفی کرده است، از جمله پاک کن اشیا. این ویژگی که در Pixel 6 و Pixel 6 Pro به عنوان Magic Eraser شناخته می شود، به شما این امکان را می دهد که عناصر و اشیاء مختلف را پس از عکاسی از عکس خود حذف کنید.

یکی از برادران تامسون را با ویژگی Object Eraser در One UI 4 حذف کنید

محدودیت شارژ باتری

سامسونگ برای افزایش عمر باتری، ویژگی جدیدی را در One UI 4 برای شارژ گوشی قرار داده است که حداکثر ظرفیت باتری را به 85 درصد محدود می کند. فعال کردن این ویژگی سلامت باتری و عمر طولانی تری را تضمین می کند.

رم به اضافه ظرفیت

قابلیت Samsung With RAM Plus به کاربران این امکان را می دهد تا 4 گیگابایت حافظه داخلی را تقسیم کرده و از آن به عنوان رم مجازی استفاده کنند. گوشی های سری گلکسی اس 21 از 8 تا 12 گیگابایت رم استفاده می کنند و چنین قابلیتی حداقل برای کاربران این سری مزیت چندانی به نظر نمی رسد. اما سامسونگ رم پلاس را برای سری S21 به صورت پیش فرض فعال کرده است و به کاربران اجازه غیر فعال کردن آن را نمی دهد.

وضعیت دستگاه و حافظه رم مجازی

جدای از گوشی های قدرتمند خانواده گلکسی، ویژگی RAM Plus می تواند تا حدودی برای کاربران مدل های قدیمی مفید باشد. با این حال، نباید فراموش کرد که استفاده از رم مجازی ممکن است عملکردی را که از اضافه کردن رم فیزیکی به دستگاه انتظار داریم، بهبود نبخشد.

شخصی سازی AOD

خبر خوب برای کسانی که به Always On Display یا AOD اهمیت می دهند این است که One UI 4 به لطف این ویژگی گزینه های شخصی سازی بیشتری خواهد داشت. به عنوان مثال، می توانید تعیین کنید که AOD تنها زمانی فعال شود که اعلان های جدید دریافت شود. علاوه بر این، ویجت های بیشتری برای AOD وجود دارد و کاربران می توانند ایموجی یا GIF مورد علاقه خود را برای نمایش در AOD انتخاب کنند.

تغییرات دیگر

جدا از تغییرات قابل توجهی که One UI 4 در زمینه های مختلف تجربه کرده است، تفاوت های جزئی دیگری نیز نسخه جدید را از نسل قبلی متمایز می کند. وقتی گوشی را به شارژر وصل می کنید، انیمیشن متفاوتی نمایش داده می شود. بخش های مختلف منوی تنظیمات نیز تغییر کرده است. برای مثال در قسمت Device Care وضعیت کلی دستگاه با ایموجی به شما نشان داده می شود و همچنین می توانید میزان مصرف شارژ اپلیکیشن های مختلف را از آخرین باری که گوشی را به شارژر متصل کرده اید مشاهده کنید.

شخصی‌سازی AOD، ابزارک‌ها و قابلیت کم‌نور اضافی در One UI 4

از زمان Pixel Launcher، سامسونگ منوی انتخاب ویجت را به صورت یک لیست عمودی قرار داده است که با وجود سهولت در انتخاب ویجت برای صفحه اصلی گوشی، هیچ مزیت ویژه دیگری ندارد. یکی دیگر از ویژگی های One UI 4 گزینه کم نور اضافی است که به تنظیمات سریع اضافه شده است که به شما امکان می دهد سطح روشنایی خاصی را که از پیش تعیین کرده اید برای کار با تلفن در محیط های تاریک فعال کنید.

تقویم انتشار One UI 4 برای گوشی های سامسونگ

سامسونگ برنامه به روز رسانی منظمی را اعلام کرده است که One UI 4 را تا جولای (اواسط تابستان) سال آینده به گوشی ها و تبلت های این شرکت کره ای می آورد. در زیر می توانید برنامه زمانبندی سامسونگ را مشاهده کنید.

ایده آل تاریخ آپدیت اندروید 12
– گلکسی اس 21
– گلکسی اس 21 پلاس
– Galaxy S21 Ultra
نوامبر 2021 (منتشر شده)
– گلکسی زد فولد 3
– Galaxy Z Flip 3
دسامبر 2021

– گلکسی زد فولد 2
– گلکسی فولد 5G
– Galaxy Z Flip 5G
– Galaxy Z Flip
– گلکسی اس 20 پلاس
– Galaxy S20 Ultra
– Galaxy S20 FE
– گلکسی نوت 20
– گلکسی نوت 20 اولترا
– گلکسی نوت 10
– گلکسی نوت 10 پلاس

ژانویه 2022

– گلکسی A52 5G
– گلکسی اس 20
– Galaxy S10 5G
– گلکسی اس 10 پلاس
– Galaxy S10e
– گلکسی اس 10 لایت
– گلکسی تب اس 7
– گلکسی تب اس 7 پلاس

فوریه 2022

– Galaxy S7 FE

مارس 2022

– گلکسی A51 5G
– گلکسی A71 5G
– Galaxy S7 FE 5G
– گلکسی تب اس 6 لایت

آوریل 2022

– گلکسی تب اس 6
– Galaxy Tab Active 3
– گلکسی A42 5G
– گلکسی A32 5G
– Galaxy Tab A7 Models 2020

می 2022

– Galaxy Tab A7 Lite
– Galaxy X Cover Pro

ژوئن 2022

– گلکسی A21
– گلکسی A12
– کاور گلکسی ایکس 5
– گلکسی A02s
– گلکسی A01
– گلکسی A11

جولای 2022

نتیجه

برخی از ویژگی های جدید اندروید 12 سامسونگ برای بهبود، هرچند اندک؛ اما به طور هوشمندانه از One UI 4 استفاده می کند. تغییرات در بخش های بصری، امنیت و شخصی سازی برای ارائه تجربه کاری بهتر با رابط کاربری سامسونگ. با کار با اندروید 12 که حس تغییر را بسیار بیشتر از One UI 4 القا می‌کند، می‌توان انتظار داشت که سامسونگ در به‌روزرسانی‌های آینده عناصر جدید و متنوع‌تری را به رابط کاربری خود اضافه کند.

نکته مثبت

  • از محتوایی که طراحی می کنید برای ادغام بصری استفاده کنید
  • امکان نظارت بهتر بر حریم خصوصی
  • قابلیت های سفارشی سازی جدید برای دستگاه ها و تم های AOD

کمبود

  • طرح زمینه دستگاه را روی نماد Google Apps اعمال نکنید

آیا گوشی شما در لیست دستگاه هایی است که One UI 4 دریافت می کنند؟ نظر شما در مورد تغییرات نسخه چهارم One UI چیست و به نظر شما کدام ویژگی بیشتر از سایرین مفید است؟ اگر چیزی غیرعادی به ذهنتان خطور کرد، آنها باید در وضعیت خود تجدید نظر کنند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما