کمپین اتحادیه استارباکس در 54 فروشگاه در 19 ایالت

[ad_1]


لوگوی شرکت استارباکس در Palatine، Ill دیده می شود.
لوگوی شرکت استارباکس در Palatine، Ill دیده می class=

استارباکس تنها چند هفته پس از تشکیل اتحادیه اولین فروشگاه شرکتی ایالات متحده در بوفالو، نیویورک، با یک کمپین اتحادیه رو به رشد روبرو است.

به گفته سازمان دهندگان، انتخابات اتحادیه کارگران در 54 فروشگاه در 19 ایالت برگزار می شود. 15 مورد از این فروشگاه ها روز دوشنبه به کمپین اتحادیه پیوستند و از مقامات کارگری فدرال برای رای دادن درخواست کردند. این پرونده همزمان با آغاز مذاکرات قرارداد بین استارباکس و کارگران اتحادیه در بوفالو است.

ماه گذشته، کارگران استارباکس انتخابات اتحادیه را در سه فروشگاه نیویورک برگزار کردند. اکثریت به دو مکان از سه مکان متشکل از 64 کارگر رای مثبت دادند. اکنون، حدود 30 کارگر استارباکس در مسا، آریز، در حال پایان دادن به انتخابات اتحادیه خود از طریق پست هستند. کارمندان سه مکان دیگر در منطقه بوفالو نیز این هفته رای گیری را آغاز خواهند کرد.

به طور کلی، فشار انتخابات اتحادیه تنها بر بخشی از تقریباً 9000 فروشگاه ایالات متحده تحت اداره استارباکس تأثیر می گذارد. اما اولین پیروزی سریع و پرمخاطب اتحادیه در بوفالو به یک لحظه مهم برای شرکت تبدیل شد، به خصوص که کارگران این رستوران از معدود کارگران اتحادیه در کشور هستند.

با افزایش فشار اتحادیه، کارشناسان کارگری می گویند که مبارزه با هر یک به صورت جداگانه برای استارباکس دشوارتر خواهد بود. آنها همچنین می گویند که شهرت بالای استارباکس در زمانی که عضویت در اتحادیه با پایین ترین سطح تاریخی خود مطابقت دارد، به افزایش آگاهی از اتحادیه در میان آمریکایی های معمولی کمک می کند.

در هفته‌های آتی، یک پیشرفت بالقوه دیگر فشار اتحادیه در آمازون فراتر خواهد رفت، جایی که هزاران کارگر انبار آلاباما مجدداً در مورد تشکیل اتحادیه رای خواهند داد و متحدان آنها در استاتن آیلند می توانند انتخابات اتحادیه خود را برگزار کنند.

در استارباکس، فعالان طرفدار اتحادیه از کارکنان، آموزش و دستمزد بهتر حمایت کرده و خواستار ارتباط مستقیم با مدیریت شرکت هستند. کارگران بوفالو به کارگران یونایتد پیوستند، که وابسته به اتحادیه غول پیکر بین المللی کارکنان خدمات است.

مذاکرات قرارداد چالش‌های بعدی را برای گروه کارگری ایجاد می‌کند، زیرا رسیدن به توافق‌های چانه‌زنی دسته‌جمعی ممکن است ماه‌ها طول بکشد. در کانادا، کارکنان استارباکس پس از رای دادن به پیوستن به United Steelworkers در آگوست 2020، در ژوئن 2021 قراردادی سه ساله با این شرکت امضا کردند.

یکی از نمایندگان استارباکس از اظهار نظر درباره تحولات روز دوشنبه خودداری کرد. در نامه ای در دسامبر به کارمندان، رئیس شرکت در آمریکای شمالی گفت: “ما نمی خواهیم اتحادیه ای بین خود به عنوان شرکا ایجاد شود” اما افزود که شرکت “با حسن نیت معامله را انجام خواهد داد.”

ساعاتی قبل از اینکه مقامات فدرال رأی اتحادیه را برای فروشگاه‌های بوفالو تعیین کنند، استارباکس اعلام کرد که حقوق اولیه خود را به 15 دلار در ساعت افزایش می‌دهد و دستمزد کارمندانی را که برای دو سال و بیش از پنج سال کار می‌کنند، افزایش می‌دهد.

در گذشته، زنجیره قهوه در برابر تلاش‌ها برای سازماندهی در شهر نیویورک و فیلادلفیا مقاومت کرده است. در دهه 1980، اتحادیه بین المللی کارگران صنایع غذایی و بازرگانی به طور خلاصه برخی از کارمندان استارباکس را نمایندگی کرد. آن اتحادیه هنوز نماینده کارگران در برخی مکان‌هایی است که توسط خواربارفروشی‌ها اداره می‌شوند و نه مستقیماً توسط استارباکس.

در یک رای گیری اتحادیه در آریزونا، استارباکس درخواستی را به مقامات فدرال کارگری ارائه کرد تا از شمارش آرا جلوگیری کنند، با این استدلال که همه مکان‌ها در این منطقه باید در انتخابات اتحادیه رای دهند تا یک فروشگاه فردی. این شرکت جذابیت مشابهی را در طول انتخابات اتحادیه در نیویورک از دست داد.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما