به احتمال زیاد یک میلیون نفر در ایران روزانه Omicron دریافت می کنند

[ad_1]

رئیس اداره مراقبت های مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تعداد بیماران امیکرون بسیار بیشتر از آمار اعلام شده است و به احتمال زیاد در هفته های آینده روزانه ۱۰۰ هزار بیمار خواهیم داشت.

به گزارش مهر، ابراهیم قادری گفت: تعداد بیماران مبتلا به امیکرون رو به افزایش است و در مرحله اپیدمی تصاعدی قرار داریم و اکنون در پنجمین مرحله اول این مرحله قرار داریم؛ یعنی در مرحله بعدی به تدریج تعداد بیماران افزایش می یابد. چند هفته – به آرامی رشد خواهد کرد.

وی ادامه داد: ارقام موجود دقیق و بر اساس تعداد آزمایشات انجام شده است؛ یعنی افرادی که تست کرونا انجام نداده اند یا به پزشک مراجعه نکرده اند در این رقم قرار نمی گیرند و این رقم مربوط به کسانی است که افرادی که آزمایش کرونا داده اند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از این پس هر فردی به احتمال زیاد مبتلا به کووید 19 می‌شود، زیرا تعداد آزمایش‌های امیکرون محدود است و تعداد محدودی آزمایش کووید انجام می‌شود. و انواع جهش‌ها را تشخیص می‌دهد، هر فردی که آزمایشش مثبت باشد احتمالاً اومیکرون در نظر گرفته می‌شود.

قادری گفت: تعداد بیماران واقعی امیکرون بسیار بیشتر از آن چیزی است که در حال حاضر تشخیص داده می شود؛ فردی که با علائم مراجعه می کند و طبق دستورالعمل توسط پزشک معاینه می شود، فردی بر اساس مشخصات آن افراد است. به کسانی که کووید 19 دارند داده شود.

وی گفت: تعداد افرادی که برای آزمون Omicron انتخاب می کنیم بر اساس چند شاخص است. مطمئناً تعداد بیماران بسیار بیشتر از این هفته است، زیرا omcron سویه اصلی در کشور است، هر کسی که به طور منظم آزمایش کووید 19 را انجام دهد و آزمایش آن مثبت باشد، احتمال ابتلا به omicron بیشتر است.

رئیس بخش مراقبت‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تشخیصی که ما انجام می‌دهیم تخمینی نیست و ارقام دقیق است، اما مشکل اینجاست که نمی‌توانیم همه را شناسایی کنیم، زیرا همه بیماران نیستند. آنها به پزشک مراجعه نمی کنند و حدود 20 تا 70 یا 80 درصد بیماران علائم خفیف دارند و برخی از آنها به پزشک مراجعه نمی کنند.

قادری گفت: همه کسانی که به پزشک مراجعه می کنند آزمایش نمی شوند و از کسانی که آزمایش می شوند آزمایش اومیکرون نمی گیرند، بنابراین اگر همه این ها را کنار هم بگذاریم مسلماً تعداد بیماران بسیار بیشتر از آن چیزی است که داریم. ما تشخیص می دهیم، اما نکته اینجاست که ما هر چیزی را که تشخیص می دهیم گزارش می کنیم.

وی ادامه داد: مواردی که گزارش نمی شود در عمل مواردی هستند که تشخیص داده نشده اند که تعداد آنها کم نیست و ممکن است بیش از 5 برابر تعداد در حال تشخیص فعلی باشد.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما