اولین مسافر کشتی ستاره ای با فضاپیمای سایوز – زومیتا به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرد

[ad_1]

یوساکو میزاوامیلیاردر ژاپنی و خرده فروش لباس روز چهارشنبه برای اقامت 12 روزه وارد ایستگاه فضایی بین المللی شد. او جدیدترین مسافر شخصی در آزمایشگاه مداری در سالی است که گردشگران فضایی بیش از هر زمان دیگری به فضا باز بودند.

میزاوا، بنیانگذار زورو، یک خرده فروش آنلاین لباس ژاپنی، ساعت 11:08 به وقت ایران یوزو هیرانویک دستیار تولید که سفر او را با موشک سایوز روسی که از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان پرتاب شد، مستند خواهد کرد. الکساندر ماسورکین، فضانوردان روسی نیز گردشگران فضایی را همراهی می کنند. خدمه سه نفره شش ساعت بعد در ساعت 17:10 به ایستگاه فضایی متصل شدند و حدود ساعت 7:42 بعد از ظهر وارد ایستگاه فضایی شدند.

به محض ورود، خدمه ایستگاه فضایی که اکنون 10 سال دارند، در بخش روسی ایستگاه جمع شدند تا به تازه واردان خوشامدگویی کنند. میزاوا از طریق ویدئوی زنده با خانواده خود در بایکونور صحبت کرد و منتظر بود تا آنها به ایستگاه برسند.

میزاوا در سال 2016 به عنوان یک ماجراجوی پرانرژی توجه بین المللی را به خود جلب کرد. چه زمانی یکی از وظایف را به عهده بگیرید ژان میشل باسکیاتااین هنرمند آمریکایی با پرداخت 3.57 میلیون دلار در حراج موافقت کرد. او در سال ۲۰۱۷ تابلوی نقاشی دیگری از همین هنرمند را به قیمت ۱۱۰.۵ میلیون دلار خرید.

در سال 2018، میزاوا علاقه خود را به سفر فضایی در رویدادی در مقر SpaceX در کالیفرنیا اعلام کرد. او به ایلان ماسک بنیانگذار شرکت روی صحنه پیوست تا اعلام کند که اولین مسافر یک فضاپیمای اسپیس ایکس خواهد بود.

آموزش فضانوردان در فضای سایوز

یوساکو میزاوا و دو همراهش در ماه اکتبر پرواز را تمرین می کنند.

ماموریت Starship که به دور ماه می چرخد ​​و به زمین بازمی گردد، برای سال 2023 برنامه ریزی شده است. با این حال، این سفر به احتمال زیاد به تأخیر می افتد. میزاوا در ابتدا قصد داشت از گروهی از هنرمندان دعوت کند تا او را در سفر به ماه همراهی کنند. اما در اوایل سال گذشته، آنها یک مسابقه عمومی راه اندازی کردند که در آن زنان می توانستند برای انتخاب شدن به عنوان همراهان میزاوا و پیوستن به سفر قمری درخواست دهند.

مسابقه جفت گیری بود که قرار بود مستند شود. با این حال، میزاوا مورد انتقاد قرار گرفت و برنامه های او لغو شد و از حدود 28000 زنی که برای شرکت در مقایسه درخواست داده بودند عذرخواهی کرد. در نهایت، میلیاردر ژاپنی تصمیم گرفت هشت نفر را برای پیوستن به او در سفر به ماه استخدام کند.

مقالات مرتبط:

میزاوا از طریق Space Adventures برای ایستگاه فضایی صندلی رزرو کرد. یک شرکت آمریکایی که سفرهای فضایی را برای گردشگران ثروتمند سازماندهی می کند. او نگفت چقدر برای این ماموریت هزینه خواهد کرد.

خدمه یک موشک روسی شلیک کردند. فضاپیمای پیشرفته روسیه که فضانوردان روسی را به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد. قبل از اینکه ناسا کپسول Crow Dragon SpaceX را انتخاب کند، فضانوردان آمریکایی برای سفر به ایستگاه فضایی به سایوز متکی بودند. هر صندلی در فضاپیما حدود 70 تا 100 میلیون دلار برای ناسا هزینه دارد. در نتیجه مبلغی که میزاوا برای خود و شریکش پرداخت کرده است قطعاً در یک بازه قیمتی است.

میزاوا و هیرانو تنها فضانوردان خصوصی نیستند که امسال از ایستگاه فضایی بازدید کردند. در ماه اکتبر، یک بازیگر و کارگردان روسی هشت روز را در ایستگاه فضایی سپری کرد تا اولین فیلم بلند سینمایی را بسازد.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما