آقای گل، پرسپولیس فراموش شده!

[ad_1]

این روزها مصاحبه های متعددی از علی علیپور منتشر می شود که در آن وی به هواداران پرسپولیس می گوید. آیا این مصاحبه ها معنای خاصی دارد؟ شاید آره. گفته می شود علیپور یکی از گزینه های تقویت خط حمله پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی است. صحت این شایعات هنوز مشخص نشده است، اما رفتار علیپور به گونه ای است که نشان می دهد تمایلی به بازگشت ندارد. این مهاجم 26 ساله دو فصل پیش با اصرار برای لژیونر شدن راهی مارتتیمو در لیگ پرتغال شد. اصرار علیپور برای حضور در فوتبال اروپا به حدی بود که در آخرین فصل حضورش در پرسپولیس تمرکز خود را به کلی از دست داد و گابریل کالدرون سرمربی وقت قرمزها صدای اعتراض خود را بلند کرد. در نهایت علیپور در پایان قراردادش راهی پرتغال شد تا به آرزوی دیرینه خود در لیگ نوزدهم جامه عمل بپوشاند. آیا او در آنجا موفق بود؟ پاسخ مثبت به این سوال بسیار دشوار است.

مارتیمو تیم موفقی در لیگ پرتغال نیست. به لطف عملکرد استثنایی امیر عابدزاده بود که فصل گذشته در لیگ برتر ماندگار شد. امسال البته جایگاه آنها بهتر شده و به انتهای جدول نزدیک شده اند. اما خبر بد این است که این تیم علیپور نیز شرایط باثبات و ایده آلی ندارد. او در مسابقات اخیر مارس در مسابقات تیمو روی نیمکت ظاهر شده است. این بازیکن ایرانی در دیدار اخیر تیمش مقابل سانتا کلارا در حالی به میدان آمد که تیمش 3 بر یک پیش بود و ظاهرش کاملا تشریفاتی بود. اما در دقایق پایانی، مارتتیمو صاحب یک ضربه پنالتی شد که نتوانست بر گلزنی علیپور تاکید کند. هم تیمی فرانسوی گاتن 22 ساله اهل آلیپور در مقابل درخواست سرسختانه بازیکن ایرانی مقاومت کرد و خودش توپ را درون دروازه قرار داد. دوئل این دو بر سر پنالتی صحنه عجیبی را رقم زد که شاید چندان جالب نبود.

به طور کلی علیپور از زمان حضورش در مارتتیمو تاکنون 40 بار برای این تیم بازی کرده و تنها 5 گل به ثمر رسانده است. او البته در بسیاری از این دیدارها حضور کمرنگی در زمین داشته است. این روند در چنین تیمی هرگز شایسته آقای گل سابق لیگ برتر فوتبال ایران نیست. اگر علیپور در پرسپولیس زندگی می کرد امروز بهتر بود. البته هیچ کس را نباید به خاطر رویاهای خود سرزنش کرد. علیپور هم حق داشت شانس خود را برای فرمانده شدن بیازماید. اما باید توجه داشت که بازی در لیگ های خارجی از نظر فنی باعث رشد فوتبالیست ها نمی شود. این تجربه می تواند از نظر مالی سودآور و همچنین وسوسه انگیز برای زندگی در محیطی دیگر باشد، اما از نظر فنی گاهی اوقات برعکس عمل می کند. زمانی که علیپور در ایران بازی می کرد کمتر مورد توجه قرار می گرفت و گاهی تحت فشار هواداران به اردوی تیم ملی دعوت می شد اما حالا به کلی فراموش شده است.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما