قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست؟

برای مصرف فلوکستین با توجه به بیماری و مشکل خاص شما، پزشک دستور مصرف صادر می کند. • از مصرف خودسرانه این دارو برای درمان چاقی، افزایش نشاط، اختلالات خواب یا بهبود عملکرد جنسی پرهیز کنید. شاید این دارو مانند بسیاری از داروهای دیگر عوارض جانبی خطرناکی در پی نداشته باشد و یا تاثیر آن خفیف باشد ولی نادیده گرفتن آن هم دور از اندیشه سالم است. یکی از عوارضی که برای فلوکستین در نظر گرفته می شود کاهش وزن است اما وقتی از عوارض یک دارو صحبت می شود ممکن است فقط در یک نفر رخ دهد و قرار نیست در همه کسانی که از دارو استفاده می کنند دیده شود. بیشتر اطلاعات موجود در مورد اثرات داروهای ضد افسردگی در شیردهی، فقط در مورد نوزادان سالم بوده است این اثرات ممکن است در نوزادان نارس یا کسانی که بیماری دیگری مانند بیماری قلبی یا نارسایی کبدی دارند، بیشتر باشد. به علاوه، در همان افرادی هم که بر اثر مصرف فلوکستین وزن کم کرده اند، این کاهش وزن محدود بوده و به این صورت نیست که چندماه فلوکستین مصرف کنند و هرماه مقداری وزن کم کنند. افزایش و کاهش دوز دارو باید به تدریج انجام شده و به هیچ عنوان مصرف آن به یک باره کم یا قطع نشود.

کپسول فلوکستین ۲۰

از مصرف الکل در طول درمان با فلوکستین بپرهیزید، زیرا مصرف الکل در مدت درمان با این دارو میتواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد. در کل به نظرم علم روانپزشکی نسبت به سایر علوم خیلی عقبه. اغلب در شروع درمان نمیتوان با اطمینان داروی قطعاً مؤثر را شناخت و البته این منحصر به روانپزشکی نیست و مثلاً در درمان بسیاری از بیماریها مانند دیابت قندی، بیماریهای مختلف گوارشی، زیادی فشار خون و حتی بیماریهای عفونی که علت مشخصتری دارند هم مشاهده میشود. برای درمان افسردگی قبل از قاعدگی ، مقدار معمول فلوکستین روزانه یک بار در دوره یا ۱۴ روز قبل از شروع دوره است. در ابتدا برای کودکان 5 میلی گرم، 2 تا 4 بار در روز در نظر گرفته می شود .اما در بعضی از کودکان بیمار ممکن است به 10 میلی گرم، 2 تا 3 بار در روز افزایش پیدا کند. این دارو را در مقادیر کمتر یا بیشتر و یا طولانی تر از حد توصیه شده مصرف نکنید.

قرص فلوکستین ۲۰

7. اگر دچار اور دوز (مصرف بیش از اندازه دارو) شدید سریعا به اورژانس خبر دهید. و دیگر آنکه اگر تاریخ مصرف قرص ضد افسردگی دو ماه مانده باشد تا تمام شود آیا تأثیری روی اثر آن دارد؟ برچسب روی تمام داروهای خود (مانند داروهای آلرژی یا سرفه و سرماخوردگی) را بررسی کنید زیرا ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده ای باشند که موجب خواب آلودگی می شوند. یکی دیگر از عوارض فلوکستین تاثیر روی سطح قندخون است. در صورت داشتن دیابت، پروزاک ممکن است سطح قند خونتان را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال پس از ترک مواد ممکن است تا مدت کوتاه یا بلندی بیحوصلگی وجود داشته باشد که به جز داروها، شرکت در جلسات گروهدرمانی، کاردرمانی، برنامههای ورزشی و اشتغال به کاهش آن کمک میکند. با توجه به اثر دوزهای بالاتر سیتالوپرام بر ریتم قلب، در این دوزها نیاز به بررسی با نوار قلب وجود دارد و مصرف همزمان آن با دوکسپین ممکن است این اثر سیتالوپرام را تشدید کند (البته بستگی به دوز هر یک از آنها دارد).

بروز پیدا کند که در حقیقت همان بیقراری محسوب می شود؛ نه عارضه های متعدد دیگر. درمان افسردگی اساسی همیشه کار سادهای نیست و در موارد زیادی با اولین داروی ضدافسردگی بهبود نمییابد و نیاز به تغییر دارو یا مصرف بیش از یک داروی ضد افسردگی پیدا میکند. این دارو را در داشبورد اتومبیل خود قرار ندهید و آن را در ماشین رها نکنید. 4. اگر مصرف دارو برای درمان اختلالات روحی قبل از قاعدگی تجویز شده اغلب اولین دوز دارو با شروع قاعدگی یا 14 روز قبل تر مصرف می شود. اگر به دلیل عوارض جانبی ناخوشایند تمایل به قطع مصرف فلوکستین دارید، به یاد داشته باشید که پیدا کردن درمان مناسب ممکن است دارای آزمون و خطا و برخی هشدارها باشد. به همین دلیل و همچنین طبق تحقیقاتی که در مجله NhS انگلستان منتشر شده است، میتوانید قرص را در هر زمانی که بیشتر تمایل دارید، پیش یا پس از غذا مصرف کنید. تهوع، خواب آلودگی، سرگیجه، اضطراب، مشکل در بینایی، کاهش اشتها، خستگی، عرق کردن و یا خمیازه کشیدن، ضعف، کاهش وزن، تغییر در میل و توانایی جنسی، گلو درد، گرفتگی عضلات و خشکی دهان ممکن است هنگام استفاده از این دارو رخ دهد.

هستم. یک سال است که ازدواج کردهام.

6. اگر مصرف یک وعده دارو را فراموش کردید، بلافاصله بخورید.اما چنانچه در هنگام مصرف دوز بعدی ، وعده فراموش شده را به خاطر آوردید از مصرف آن اجتناب کنید . شرکتکنندگان در مطالعات واردشده در دورههای مختلف بین سه هفته و یک سال پیگیری شدند. هستم. یک سال است که ازدواج کردهام. فلوکستین به طور معمول برای درمان بسیاری از اختلالهای اضطرابی که با اختلال دوقطبی به طور همزمان وجود دارند به کار برده میشود. همچنین این احتمال وجود دارد که فلوکستین باعث عود جنون در افراد مستعد آن شود. در حالی که پس از مدتی که دارو نمیخورد دوباره آشفته میشود. بعد از مدتی ارتباطم با همسر و بچهها تیره شد و گاهی حتی به آنها پرخاش فیزیکی میکردم. پنیک اتک یا حمله پانیک شامل ترس و وحشت ناگهانی و شدید است که با افزایش ضربان قلب، تعریق شدید و گاهی تصور مرگ همراه میشود. سندرومي كه درصورت تجمع و انباشت سروتونين ايجاد شده و علائمي از قبيل سردرد، اضطراب، گيجي، توهم، نشئگي، افزايش ضربان قلب و فشار خون، تعرق و افزايش دماي بدن، گرفتگي عضلات، جنون، لرز، درد عضلاني، اسهال و تهوع، كما و حتي مرگ را ايجاد ميكند.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما