سیارات مشتری مانند را کشف کنید

[ad_1]

ارو- تیمی از منجمان و ستاره شناسان حرفه ای که روی یک پروژه کار می کنند نامیده می شود حیاط خلوت دنیای: سیاره 9 آنها با همکاری یکدیگر موفق به کشف یک جرم سیاره مانند به نام ستاره شدند. BD+60 1417 دویدن. نکته جالب در مورد این جرم این است که بسیار شبیه مشتری در منظومه شمسی است.

به گزارش فرارو، BD+60 1417 که با نام‌های SAO 15880 و TIC 159527171 نیز شناخته می‌شود، یک ستاره جوان K0 است که در فاصله 146 سال نوری از ما در صورت فلکی دب اکبر قرار دارد. این ستاره توسط گروهی از اجرام آسمانی احاطه شده است که چندین بار توسط دانشمندان در پروژه Backyard Worlds: Planet 9 مورد مطالعه قرار گرفته اند.

در سال 2018، به عنوان یکی از اعضای تیم معرفی شد یورگ شومانی از آلمان، دانشمندان وجود شی جدیدی را پیش بینی می کنند که به نظر می رسد با یک ستاره در حال حرکت است. پس از تایید حرکت جسم، محققان از تلسکوپ های زمینی برای جداسازی BD+60 1417 و اجرام همراه آن استفاده کردند و در نهایت توانستند شی را شناسایی کنند. جرم این جرم جدید که CWISER J124332.12+600126.2 (به اختصار W1243) نام دارد، حدود 15 برابر جرم مشتری است.

سیارات مشتری مانند را کشف کنید

آنچه در مورد این کشف قابل توجه بود این بود که جرم درست بالای این جرم آسمانی است که گاهی اوقات برای تشخیص سیارات از “کوتوله های قهوه ای” استفاده می شود. کوتوله‌های قهوه‌ای از فروپاشی ابرهای گازی غول‌پیکر تشکیل می‌شوند، بسیار شبیه به شکل‌گیری ستاره‌ها، بنابراین با سیارات متفاوت هستند، و این یکی از مواردی است که برای تعریف سیارات ذکر شده است. در واقع، سیارات، بر خلاف کوتوله های قهوه ای، از ماده ای ساخته شده اند که در قرص های اطراف ستاره ها شکل می گیرد. دکتر گفت: ما هنوز تعریف خیلی خوبی از کلمه سیاره نداریم. جکی فاهرتی گفت.

با این حال، خواص فیزیکی W1243 هیچ سرنخی در مورد شکل گیری آن ارائه نمی دهد. دکتر فهرتی در این خصوص می گوید; نشانه هایی وجود دارد که این جرم شبیه یک سیاره فراخورشیدی است، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست. این جرم سیاره ای همچنین بسیار دور از ستاره میزبان است که حدود 1662 برابر فاصله زمین از خورشید است. دکتر فهرتی معتقد است که احتمالاً خوشه هایی از دیگر سیارات فراخورشیدی در اطراف ستاره وجود دارند که ممکن است برخی از آنها به ستاره میزبان خود نزدیکتر باشند.

سیارات مشتری مانند را کشف کنید

به گزارش فرارو، نتایج این مطالعه در مجله منتشر شده است فیزیک نجومی نتایج منتشر شده ممکن است به دانشمندان در درک بهتر نحوه عملکرد منظومه سیاره ای یک ستاره جوان کمک کند. در واقع، ما می‌توانیم الگویی شبیه به شکل‌گیری منظومه شمسی خودمان را ببینیم که W1243 به عنوان مشتری عمل می‌کند. جستجو برای “زمین دوم”، پروژه ای برای یافتن مکانی برای سکونت انسان در آینده، در سال های اخیر جدی تر گرفته شده است و تلاش های دانشمندان سراسر جهان برای کشف سیارات دور در سال های اخیر شدت گرفته است. اگرچه هنوز هم غیرعملی است، اما یافتن چنین مکانی می تواند هیجان زیادی را در سیاره ما ایجاد کند.

منبع: Sci-News

ترجمه: مصطفی زرفی – فرعون

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما