سوئد: مایلی سیب دن روابط ا ایران نداریم

[ad_1]

فارس: قائم مقام وزیر خارجه سوئد در دیدار سفیر ایران در پی صدور حکم دادگاهی در این کشور علیه «حمید نوری» مدعی شد که دولتش از تروریست‌ها حمایت نمی‌کند و هیچ ضربه‌ای به روابط با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

حمد معصومی فرسفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم امروز (جمعه) و یک روز پس از اعلام دادگاه بدوی در خصوص پرونده حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد با «روبرت ریدبرگ» قائم مقام وزیر خارجه سوئد دیدار کرد و ضمن تسلیم یادداست رسمی، مراتب اعترا دید مهور اسلامی ایران نسبت م ادره در وص

سوئد دیروز (پنجشنبه) مید نوری را س ابد دادگاه محکوم رد. ال گزارشی رویتر در این اره دارش داد وکلای مید نور

آبان ۱۳۹۸ «حمید نوری» کارمند سابق قوه قضائیه که از سال ۱۳۷۰ خود را بازنشست کرد و از آن زمان شغل آزاد داشت، برای حل اختلافات خانوادگی دخترخوانده‌اش به سوئد سفر و در بدو به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد. از ن مان اکنون در ندان انفرادی سر میرد.

در روند ادعایی اضر ونه رم ملی و نرتگرفته

سفیر ایران در این دیدار با بیان اینکه اعمال صلاحیت بین‌المللی بین‌المللی است و به اعتقاد اکثریت حقوقدانان بین‌المللی است، در پرونده ادعایی حاضر هیچ گونه جرم بین‌المللی نگرفته است، دادگاه سوئد را بدون صلاحیت قضایی برای ورود به این موضوع خوانده و صادر می‌کند. فوق را ناقض اصول بنیادین حقوق بین الملل از جمله اصل برابری دولت‌ها، عدم مداخله در امور داخلی کشور، اصل مصونیت دولت و نیز همزیستی مسالمت آمیز در روابط بین الملل برشمرد و افزودن: حکم صادره بدون وجاهت قضایی است.

سفیر ایران در استکهلم به تناقضات انتقادی و برخی اظهارات دادستانی سوئد از جمله این ادعاها که ایران در خصوص این پرونده همکاری ندارد، اشاره کرد و گفت که این ادعا کاملاً بی اساس است، زیرا هیچ درخواست رسمی از دادستانی در این خصوص دریافت نشده است.

ات ورت ر در ریان ررسی روند املاً رفه ود

معصومی فر با بیان این‌که تحقیقات صورت گرفته در جریان بررسی پرونده، کاملاً یک طرف بوده و صرفاً در جهت درخواست‌های یک فرقه تروریستی انجام شده، بیان می‌کند: بنابراین، در حالی که تعداد زیادی از شهود به دادگاه دعوت می‌شوند اجازه حضور شهود دعوت تخصصی را داشته باشند. ده از سوی مید نوری در لسات دادگاه داده نشد.

این ارشد ایرانی در واکنش به ادعای قائم مقام وزیر امور دیپلماسی سوئد مبنی بر اینکه سیستم قضایی سوئد مستقل است، اعلام کرد: حداقل در خصوص این پرونده خلاف این ادعا قابل اثبات است. اسنادی وجود دارد سازمان های وابسته دولت ل از میل ات و روع

سفیر ایران در استکهلم اضافه کرد: باعث تاسف است در حالی‌که تروریسم خطری جدی برای صلح و امنیت جهانی است، چگونه یک دادگاه محلی استکهلم، در جستجو در یک حرکت سیاسی عجیب، دستگاه قضایی قضایی را به نفع یک فرقه تروریستی هزینه می‌کند.

دولت سوئد مایلی سیب دن روابط ا مهوری اسلامی ایران ندارد

قائم مقام وزیر امور خارجه سوئد می‌تواند به درخواست نظر در رأی صادره اشاره کرد و گفت که دولت سوئد از تروریست‌ها حمایت نمی‌کند و هیچ ضربه‌ای به روابط با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

آن اقدام اردار سوئد را در اب سفیر این ور از سوی دیگر ناصر کنعانی وزارت امور خارجه حکم دادگاه سوئد درباره حمید نوری را قویا محکوم کرد و گفت: ایران مفاد بیانیه دادگاه و دادگاه غیرقانونی را از اساس، مخدوش و غیرقابل قبول می‌داند و با شدت شدید به حکم دادگاه، سوئد. را در الساراتی دین دلیل ر روابط دوجانبه وارد میود، مسؤول میداند. (اینجا وانید)

از سوی دیگر سفر ایران در استکهلم در این وص انیهای ادر رد. در این بیانیه اجرای آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم بر اساس تاکید بر اعتقاد راسخ به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد به‌ویژه در ارتباط با عدالت قضایی بین‌المللی، اعلام می‌دارد که حکم صادره در خصوصیات واهی و ادعایی علیه آقای حمید دارد. نوری وسط دادگاه استکهلم در ا و اهداف ادشده در وده، ماهیت و اصول سیاسی سیاسی دا و اق.

این انیه میافزید: در ول ازداشت ماهه ای مید نور در سلول از جمله این که به اعتراض او در خصوص اعمال خشونت و شکنجه جسمی و روحی، عدم دسترسی به چشم پزشک، عدم اجازه تماس و ملاقات با خانواده در ۲۵ ماه ابتدایی، اعمال محدودیت شدید برای تماس تلفنی و ملاقات با اعضای خانواده در ماه‌ها اخیر و … وجه نشده است.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما