ا واردات ودرو اد واهد د

[ad_1]

رارو- بر اساس یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق، در سال آینده امکان واردات 50 دستگاه خودرو سواری و 10 هزار دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی، کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی و تریلی یخچال دار صادر شده است. منینی میسیون لفیق درآمد دولت از محل ادسازی من واردات ودرو ار میلیارد ومان واهد ود.

به گزارش فرارو، این خودرو که منبع تامین کننده این واردات است، هنوز مشخص نیست، از سوی دیگر نمایندگان مجلس با اسرار بر تصمیم قبلی در مورد خودروی خودرو، طرح ساماندهی صنعت را جهت بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع انجام داد.

برجام بود از خروج آمریکا از بعد که مسیر واردات خودرو به کشور پس از چند ماه پر فراز ونشیب به کلی بسته شد و وزارت صمت نیز دلیل این محدودیت را از منابع کشور در شرایط تحریم ها عنوان کردند.

پس از آن همزمان با افزایش نرخ ارز، بازار خودرو نیز افزایش قیمت های انفجاری را تجربه کرد و اکنون با گذشت نزدیک به چهار سال شاهد حباب قیمتی عظیمی در بازار خودروهای وارداتی هستیم که علیرغم این مدت، چندین بار با گزاف بین دست به دست می شود. موند.

در مقابل برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالف سرسخت واردات خودرو هستند، در این رابطه آنها معتقدند، کشور در شرایطی که وضعیت خوبی از نظر فکری ندارد و باید در اختیار کشوری قرار گیرد که مصرف کالاهای اساسی و ضروری باشد. اساسی نیست و نباید ارز ور را رف واردات ودرو رد.

سیگنال متی میسیون لفیق ازار؛  ا مت ودروهای لوکس دوباره الا واهد رفت؟ا واردات ودرو اد واهد د
ربد اوه ارشناس نعت ودرو در و ا رارو با اشاره به اینکه در نهایت سال آینده واردات خودرو آزاد خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به وضعیت بودجه شدید دولت، راهی جز آزادسازی خودرو برای دولت و مجلس باقی می ماند، بنابراین مخالفت برخی از نمایندگان مجلس، مدیران ارشد دولتی و یا. ملحت نظام نظر میرسدا وجه ندی در لایحه ودجه سال نده نجنده ده، اثر ود.

وی افزود: یکی از راههایی که دولت می تواند کسری بودجه خود را جبران کند، بدون این که اقدام به خلق پول کند، عوارض و حقوق گمرکی است که می تواند از خودرو اخذ کند، بر همین اساس کمیسیون تلفیق نیز خودرو را تصویب کرده است. اما ن در مجلس ویب دارای اشکالاتی است.

زاوه گفت: اگر بر اساس جلسه کمیسیون تلفیق تصویب شده، قرار باشد 60 هزار دستگاه خودرو وارد شود و 60 هزار میلیارد تومان از آن نصیب دولت شود، بر روی هر دستگاه خودرو بیش از یک تومان درآمد داشته باشد، در این صورت. قیمت هر خودرو در بازار بالای دو و نیم میلیون تومان خواهد بود، اما همیشه تعداد خودروهای لوکسی زیر 5 هزار دستگاه در سال بوده است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این تعداد خودرو اگر قرار باشد با این درآمد برای دولت وارد شود، همه آنها قیمت بالایی خواهند داشت که به نظر نمی رسد تعداد خودروی لوکس را داشته باشد، علی القاعده بر اساس حساب کتابی که در گذشته باشد. همچنین وجود دارد، حدود 70 هزار دستگاه خودرو با قیمت متوسط ​​600 میلیون تومان می تواند وارد شود، که درآمد دولت از این محل در حالت خوشبینانه 45 هزار میلیارد تومان خواهد بود. این در الی است ار رار اشد ار دستگاه ودروی سوار

وی بیان کرد: اگر به صورت عادی آزاد و همه کلاسها و سگمنتهای وارداتی اجازه ترخیص داشته باشند، وارد شود، این خودروها امروز حباب بسیار زیادی دارند، این رشد افسار گسیخته به خاطر تورم نیست، اما به خاطر ممنوعیت و کمیاب شدن این مدل ها است، بنابراین اگر در هر کلاسی آزاد شود، بدون شک قیمت ها ریزش خواهد کرد، به ویژه در خودروهای شاسی بلند لوکس و همچنین برندهای خاص این موضوع و کاهش قیمت ها شدیدتر خواهد بود.

زاوه با تاکید بر قیمت خودروهای وارداتی در این چند سال حداقل 12 برابر شده است، بیان کرد: این در حالی است که در برخی از مدل های تولیدی افزایش قیمت ها تا 20 برابر بوده است که، ممنوعیت واردات باعث چنین آشفته بازاری شده است، به طور قطع با ورود مدل های جدید، بازار ریزش بسیار جدی را به خود خواهد داد، در این زمینه نمی توانم به طور قطع بگویم که میزان کاهش قیمت چقدر است، اما واقعا این کاهش قیمت خودروهای وارداتی چشمگیر خواهد بود.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما