یأجوج و ماجوج چه ربطی به شهر لندن دارند؟

[ad_1]

ارو- داستان یأجوج و ماجوج برای اولین بار در کتاب مقدس یهودیان به ویژه در کتاب حزقیال ذکر شده است. در آنجا یأجوج (یأجوج) پادشاهی اهریمنی است که بر سرزمین ماجوج حکومت می کند و در نهایت با لشکری ​​عظیم بر ضد دین خدا قیام می کند و سرانجام شکست می خورد. کتاب مکاشفه (از کتاب مقدس مسیحیان) نیز ظهور یأجوج و مأجوج را در آخرالزمان پیش بینی می کند. در این کتاب یأجوج و ماجوج در واقع امت های گمراهی در سراسر جهان هستند که با دین خدا می جنگند و شکست می خورند.

به گزارش فرارو؛ قحف در قرآن کریم و یأجوج و ماجوج نیز در دو سوره پیامبر آمده است. در سوره کهف یأجوج و ماجوج ظاهرا قومی ظالم و کافر هستند. در سوره امبیا، نبوت شکستن حصار و هجوم یأجوج و ماجوج به عنوان یکی از نشانه های نزدیک شدن به قیامت ذکر شده است.

از آنجا که نیروهای اهریمنی در متون مقدس یأجوج و ماجوج به تصویر کشیده شده است، در طول تاریخ اتفاق افتاده است که اقوام و گروه های مختلف از دشمنان آنها (مانند قبایل مغول یا هون) با یأجوج و ماجوج که در کتاب مقدس توصیف شده است، یکسان شده اند. یکی از معروف‌ترین نمونه‌های معاصر این استفاده در دوران جنگ سرد رخ داد، زمانی که بسیاری در بلوک غرب (از جمله شخص رئیس جمهور رونالد ریگان) اتحاد جماهیر شوروی و بلوک شرق را برابر می‌دانستند. در کتاب حزقیال آمده است که حاکم یأجوج سرور سرزمین ماجوج و «مشک» است. شباهت کلمه “Vech” به “Moscow” پذیرش این ایده را بسیار آسان کرد.

یأجوج و مأجوج;  نگهبانان شهر لندن

اما در حالی که در بیشتر مواقع “یأجوج و ماجوج” نامیدن دیگران یک توهین آخرالزمانی است، حداقل یک شهر در جهان وجود دارد که به نظر می رسد دید مطلوبی نسبت به یأجوج و ماجوج دارد. این دو موجود مرموز و عجیب قرن ها حامی شهر لندن بوده اند و مجسمه آنها احتمالا بیش از پانصد سال قدمت دارد که در Guildhall یکی از ساختمان های مهم شهر نگهداری می شود. البته بت ها به دلایل مختلف بارها از بین رفته اند اما هر بار بت های جدیدی جایگزین آنها شده است. مجسمه های فعلی در سال 1953 ساخته و در سالن نصب شده اند (در زیر عکس مجسمه ها و فیلمی از ورود مجسمه ها به سالن در سال 1953 مشاهده می شود).

اما علاقه لندن به یأجوج و ماجوج فراتر از نصب مجسمه است. به مدت هشتصد سال، هر سال در یک شنبه در اواسط نوامبر، کارناوالی در لندن برگزار می شود که به عنوان “نمایش شهردار لرد” به نشانه اعلام وفاداری لندن به تاج و تخت شناخته می شود. یکی از نمادهای همیشه حاضر این کارناوال مجسمه یأجوج و ماجوج است که توسط راهپیمایان در خیابان ها حمل می شود. مجسمه‌هایی که در حال حاضر در این مراسم استفاده می‌شوند در سال 2006 توسط انجمن سازندگان سبد عالی خلق شدند (عکس‌های مجسمه‌های حصیری Gog و Magog و حرکت آنها در خیابان‌های لندن را در زیر ببینید).

اما یأجوج و ماجوج چه ربطی به لندن دارند؟ داستان به افسانه های قدیمی انگلیسی ها برمی گردد. افسانه ها به اشکال مختلف در نقاط مختلف بریتانیا نقل می شوند، یکی از قدیمی ترین داستان های مکتوب باقی مانده را می توان در تاریخ پادشاهان بریتانیا (قرن دوازدهم) اثر جفری مونموث (جفری مونموث) مشاهده کرد. بر اساس این افسانه ها، نام “بریتانیا” از قهرمانی به نام بروتوس تروی گرفته شده است. بروتوس از نوادگان اینیاس، قهرمان مشهور شعر هومر است. او به سرزمین آلبیون (نام قدیمی بریتانیا) می آید و پس از کشتن شیاطین ساکن در آن سرزمین، فرمانروای آن سرزمین می شود.

اینکه چگونه شیاطین در آن سرزمین پراکنده شدند، خود داستانی است. بر اساس افسانه، امپراتور روم دیوکلتیان 33 دختر شریر داشت. او برای اینکه آنها را کنترل کند، تصمیم می گیرد آنها را به زور به شوهرش تحمیل کند. اما این دختران به رهبری خواهر بزرگترشان آلبا، شوهرانشان را می کشند و سوار کشتی می شوند و فرار می کنند. بعد از یک سال به جزیره بزرگی می رسند که به نام دختر بزرگتر آلبیون نامیده می شود. در آنجا با شیاطین ازدواج می کنند و این شیاطین را به دنیا می آورند.

دو نفر از این شیاطین به نام های یاجوج و ماجوج هستند که توسط بروتوس دستگیر شده و پس از کشته شدن توسط بقیه شیاطین به لندن (معروف به “تروی جدید”) برده می شوند. بروتوس دو دیو را تحت سلطه خود در می آورد و آنها را از قلعه خود بیرون می کند و آنها را به عنوان نگهبان قلعه منصوب می کند. اینجاست که از این دو به عنوان نگهبانان شهر لندن یاد می شود (تصویر زیر نقاشی نبرد بروتوس با شیاطین در اوایل قرن نوزدهم است).

یأجوج و مأجوج;  نگهبانان شهر لندن

نامه های جداگانه ای برای این دو مدافع ذکر شده است. به عنوان مثال، طبق یک روایت، یکی از آنها گوگماگوج و دیگری کورینوس نام دارد که از یاران بروتوس بوده است. اما نام هایی که در نهایت رواج یافت، یأجوج و مأجوج است که شبیه حروف ذکر شده در متون مقدس است.

این افسانه از این جهت جالب است که عناصر فرهنگ رومی، اساطیر یونانی و نامه های کتاب مقدس را ترکیب می کند تا زمینه اساطیری برای بریتانیا فراهم کند. قطعا هیچ بخشی از این اسطوره امروزه تاریخی تلقی نمی شود. نه نام بریتانیایی از بروتوس گرفته شده است و نه از نام آلبای آلبا. تاریخ واقعی بریتانیا شامل ازدواج با شیاطین و تسلیم کردن شیاطین نیست. با این حال، اسطوره‌های قدیمی‌تر، حتی پس از یافتن اسطوره‌ها، کم و بیش تأثیر خود را در فرهنگ‌ها و سنت‌ها حفظ می‌کنند.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما