ویل وایبر برای اینستاگرام

[ad_1]

ارو- سیدعباس مرادی یکی از طراحان پروژه «حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در برنامه جهان آرا گفت: بهترین نقطه حکمرانی در فضای مجازی جایی است که قرار است طرح امنیت معرفی شود، یعنی ما باید اساساً یک محیط رقابتی برای خدمات ایجاد کنید.” با مزیت رقابتی که برای کاربر قابل لمس است.

به گزارش فرارو، وی افزود: در حال حاضر آنالوگ داخلی اینستاگرام نداریم. هدف از طرح امنیتی ایجاد بستری امن برای کاربر ایرانی است تا زمینه انتقال به نمونه های داخلی را فراهم کند. مثلا در اینستاگرام پلاس، بانکداری الکترونیک خواهیم داشت. رویکرد برنامه ریزی حفاظتی، بومی سازی است و نه داخلی سازی، زیرا حتی اگر نمونه های خارجی مقررات ما را بپذیرند، امکاناتی مشابه نمونه های داخلی خواهند داشت. فیلترینگ وجود ندارد اما قطعا محدودیتی وجود دارد، مثلاً محدودیت پهنای باند در اینستاگرام اعمال می شود.

مرادی گفت: برای تبلیغات در اینستاگرام ایرانی معافیت مالیاتی در نظر گرفته می شود اما این معافیت برای اینستاگرام آمریکایی نخواهد بود. تا جایی که افراد به نمونه های داخلی مهاجرت می کنند، محدودیت های پهنای باند برای برنامه های خارجی در نظر گرفته می شود.

آنها می خواهند اینترنت را ایمن کنند / طراحان تفاوت بین یک گیگ و یک گاز را نمی دانند / برای اینستاگرام Viber وجود خواهد داشتچه اتفاقی برای اینترنت خواهد افتاد؟
ادل تالبی، دبیر انجمن تجارت اینترنتی فارو. تعامل با وی با اشاره به طرح بحث برانگیز مجلس برای حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، گفت: اگرچه در دل این طرح شعارهای زیبایی برای حمایت از کسب و کارهای ایرانی که فعالیت های مجازی انجام می دهند، وجود دارد، اما در عمل با چنین اجرایی شدن، طرح کسب و کار اقتصادی باعث می شود. در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام مسدود شود و صدها هزار نفر از طریق آن کسب و کار خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به اینکه فعالان کسب و کار سایبری به اینترنت نیاز دارند، افزود: اما واقعیت این است که ما می خواهیم از این موضوع بهره ببریم و اینترنت را به یک موضوع امنیتی تبدیل کنیم، قطعا در حوزه فضای مجازی اینگونه قاعده داریم. قانون مطلوب نیست و مضرات و پیامدهای فراوان آن، بارها اعتراض خود را نسبت به طرح این قانون به مسئولان و نمایندگان مجلس اعلام کرده ایم.

طالبی گفت: در جلسات کارشناسی که در مرکز پژوهش های مجلس و سایر مراکز برگزار شد، بیش از 56 ایراد اساسی به این قانون وارد کرده ایم، اما اصلاحات انجام شده اساسی نبوده و صرفاً با تغییرات صوری برای تدوین توجیه لازم همراه است. سازندگان این طرح قصد دارند با ایجاد این تغییرات، کار خود را قانونی و صرفاً انجام دهند.

فعال فضای مجازی با اشاره به اینکه اجرای این قانون از جهات مختلف ناقض حقوق مردم است، یادآور شد: اجرای این قانون نقض صریح حقوق شهروندی و آزادی فردی است، از سوی دیگر از نظر فنی و قانونی ضرورتی ندارد. خیر، به عنوان مثال، اکنون بسیاری از کسب و کارهای مجازی در اینستاگرام دارای مالکیت مجازی هستند، یعنی صدها ساعت ویدئو، محتوا و سایر محصولات مشابه تولید کرده اند. با بسته شدن فضای شبکه های اجتماعی میلیاردها سرمایه گذاری کسب و کار مجازی از بین می رود. و در چارچوب این شبکه ها است که کسب و کارهای کوچک با مخاطبان و ذینفعان خود ارتباط برقرار می کنند. قطعا با بسته شدن این فضا، کسب و کارهای مجازی از بین می روند و در وهله دوم هیچکس دیگری در این حوزه سرمایه گذاری نمی کند.

طالبی با بیان اینکه ابهامات متعددی در این قانون وجود دارد، تصریح کرد: ماده 17 قانون به صراحت می گوید که پهنای باند سرویس های کاربردی خارجی پایه نسبت به نمونه های داخلی بسیار کاهش یافته است، بنابراین موضوع این است که اینستاگرام، واتس اپ، گوگل و گیفت … به 4 رسیده است. ماه ها. انعقاد قرارداد با دولت ایران برای ادامه فعالیت و اخذ مجوزهای لازم به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا از زمان تصویب این قانون با استناد به همین ماده، تمام گستره اینترنت خدمات بسیار خارجی خواهد بود. با کاهش سرعت، و کاهش سرعت آنها، دسترسی به این شبکه ها عملاً از بین می رود، همانطور که در سال های گذشته برنامه وایبر وجود داشت و با کاهش سرعت، عملاً قابلیت استفاده در آینده را از دست خواهد داد. این اتفاق با تصویب این قانون برای شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و گوگل نیز رخ می دهد که خدمات زیادی را ارائه می کنند.

دبیر انجمن کسب و کارهای اینترنتی کمیسیون ویژه ای که برای اجرای این قانون تشکیل شده است را یک کمیسیون فوق العاده عنوان و تصریح کرد: این کمیسیون از طریق وزارت ارتباطات فعالیت می کند و این کمیسیون یک نهاد فراملی خواهد بود که هم از اختیارات قانون گذاری برخوردار است. در صورت مشاهده تخلف در اجرای آن می تواند مستقل از قوه قضائیه با مجرمان برخورد کند.

وی گفت: اعلام شده است که هرکس شکایتی داشته باشد می تواند در دیوان عدالت اداری شکایت کند، طنز ماجرا این است که اگر الان شکایت کنید وقتی به دادگاه مراجعه کنید حداقل 2 تا 3 سال می شود. برای شکایت شما.بنابراین در عمل هرکس بخواهد از این موضوع شکایت کند راه به جایی نمی برد یا گفته می شود پس از تصویب این کمیسیون شورای عالی فضای مجازی به سراغ این قوانین می رود، شورای عالی فضای مجازی می تواند هر سه ماه یک بار این کار را انجام دهد. در صورت عدم تشکیل جلسه، تصویب این کمیسیون بلامانع است، بنابراین مصوبه شکایت از تصمیمات این کمیسیون فوق العاده در قانون مجلس قابل اجرا نیست و به هیچ وجه نافذ است و به نوعی نمایندگان مجلس این موضوع باز شده است

طالبی با اشاره به اینکه ابراهیم الرئیسی رئیس جمهور منتخب نیز با اجرای این قانون موافق است، گفت: با توجه به موقعیت فعلی، بسیاری از فعالان اجتماعی و امنیت سایبری واقعا نگران اجرای این قانون هستند در حالی که برنامه ریزان با این قانون آشنایی ندارند. مفاهیم فناوری اطلاعات و فضای مجازی و همچنین تفاوت گیگ و بایت را نمی دانند یعنی اصطلاحات اولیه این رشته را نمی دانند اما برای حوزه وسیع تری مثل اینترنت به پایان رسیده اند.برای حقوق در حالی که می دانید همه مسائل فضای مجازی را نمی توانید در یک قانون قرار دهید و بخواهید یک شبه آن را حل و فصل کنید، بنابراین اگر این طرح اجرا شود، قطعا تبعات زیادی برای کشور خواهد داشت و عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

دبیر انجمن کسب و کارهای اینترنتی گفت: در حالی که ما ناامید نیستیم و با فشار و مطالبه عمومی در این زمینه هستیم، امیدوارم این قانون با تقاضای مردمی راه بیفتد، در ابتدا حتماً می دانید که اگر این قانون اجرا شود پس بسیاری از افرادی که در فضای مجازی کار می کنند شغل خود را از دست می دهند و بعد از آن عملاً اینترنت وجود نخواهد داشت و کشور با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد که این مشکلات ناشی از رویکرد طراحان چنین قانونی است و آنها هیچ فکری به این موضوع ندارند.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما