وقتی معماری به کمال نزدیک می شود. 30 تصویر خیره کننده از ساختمان – زومیتا

[ad_1]

خیلی چیزها می توانند یک شهر را شکل دهند. فرهنگ، تاریخ، زندگی اجتماعی یا حتی غذا. اما شاید متمایزترین ویژگی یک شهر معماری آن باشد. تعداد کمی از ساختمان ها می توانند مردم را با طراحی خیره کننده و زیبایی شناسی ناب خود مجذوب خود کنند. ساختار یک شهر می تواند ما را از طریق برنامه ریزی شهری دقیق و درک پیشینه فرهنگی به سفری در زمان ببرد. در این بخش از شاتر، تصاویر معماری جالب و تعدادی از جذاب ترین تصاویر ساختمان هایی که تا به حال دیده اید را گردآوری کرده ایم. برای دیدن این عکس ها با زومیت همراه باشید.


شاهکار معماری

معبد خورشید و ماه در گویلین، چین


شاهکار معماری

خیابان شامبلز در نیویورک


گاهی اوقات به نظر می رسد که ساختمان ها می توانند با شما صحبت کنند. ویژگی های معماری، منحنی ها و سبک کلی یک ساختمان، تاریخ آن را نشان می دهد. یک ساختمان می تواند نشان دهد که سنت ها، جشن ها و افکار یا ایده های رایج در آن زمان چه بوده است.

بر کسی پوشیده نیست که زیبایی نسبی است. اگر سازه ای برای شما عجیب به نظر می رسد، به این معنا نیست که سازنده ذائقه ضعیفی دارد. مطابق با “رون آرادومعمار، طراح و هنرمند، آنچه ما معماری زیبا می نامیم، ساختاری است که شامل فرهنگ، زمینه، تاریخ شخصی، سلیقه اکتسابی و مهمتر از همه ایده ها می شود. هنگامی که یک مشکل Vastu با یک ایده حل می شود، آن ایده همیشه در ساختمان قابل مشاهده است. این ایده جلوه بصری دارد که زیباست.


شاهکار معماری

مونت سن میشل، فرانسه


شاهکار معماری

فورت اوزاکا، ژاپن


چرخه زیبایی به این صورت پیش می رود: شوک، پذیرش، سپس قبل از تبدیل شدن به جریان اصلی باید علیه آن شورش کرد. سام جیکوب معمار دیگری است که می گوید:

وقتی مردم از کلمه زیبایی در طراحی استفاده می کنند، به تمام مشکلات زندگی مدرن، همه تردیدها، ترس ها و چالش های آن پناه می برند.

تنها ویژگی معماری بزرگ، چشم نواز نبودن است. سازه ها یکی از منابع اصلی اطلاعات در مورد فرهنگ های باستانی هستند. از طریق سازه ها می توان دیدی کلی از وضعیت سازندگان و سایر افرادی که در آنجا زندگی می کنند به دست آورد. تمدن مصر باستان را در نظر بگیرید. ما به اهرام، معابد و مجسمه های ابوالهول نگاه می کنیم و بلافاصله می توانیم بفهمیم که حاکم و مذهبش در آن زمان چه شکلی بوده است.


شاهکار معماری

کیوتو، ژاپن


شاهکار معماری

مجسمه 50 فوتی یک زن بومی آمریکا در داکوتای جنوبی با عنوان “کرامت” است.


همچنین رویدادهای مهم تاریخی مانند انقلاب صنعتی بر بسیاری از جنبه های زندگی تأثیر گذاشته است. تولد تولید انبوه آهن و فولاد با ایجاد امکان طراحی سازه های بزرگتر و سبکتر، روند ساخت را تغییر داد و راه را برای مدرنیته هموار کرد. همه انقلاب ها و تغییرات تاریخی بر نحوه دید و تفکر ما در مورد طراحی تأثیر می گذارد.


شاهکار معماری

فرودگاه جوئل چانگی، سنگاپور


شاهکار معماری

کلبه 24 ساله ویستریا، این کلبه زیبا در ایرلند واقع شده است.


شاهکار معماری

دو خانه نیمه‌چوبی قرن هفدهمی در کودلینبورگ، آلمان، یکی از بهترین شهرهای قرون وسطایی و رنسانس در اروپا که از آسیب‌های بزرگی در طول جنگ جهانی دوم محافظت شده است.


اگر مفاهیم طراحی در مورد فرهنگ و محیط گذشته ما چیزهای زیادی را به ما می گوید، در مورد شیوه زندگی فعلی ما چطور؟ در حال حاضر یکی از مهمترین مسائل استفاده بهینه از منابع و پایداری ساختمان است.

مقاله مرتبط:

است. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده تخمین می زند که ساختمان ها حدود 40 درصد از انتشار سالانه CO2 در جهان را تولید می کنند. انتظار می رود مساحت مورد استفاده برای ساخت و ساز ساختمان ها تا سال 2060 دو برابر شود.

با ادامه افزایش جمعیت و سطح دریا، معماران باید خود را تطبیق دهند. معماری راه حل فقر، ازدحام بیش از حد و فرسایش زمین است.

امروزه از معماران خواسته می شود که استفاده بهینه از منابع، ردپای کربن، ارزش و نوآوری را در ساختمان های خود در نظر بگیرند. چوب یکی از مصالح ساختمانی محبوب است. هزاران سال است که از چوب در ساختمان ها استفاده می شود. هنوز ساختمان هایی با قدمت 6000 سال قبل از میلاد وجود دارد. الوار یک ماده ارزان قیمت، سبک و آسان برای ساخت است.

آینده معماری هر سال به راه حل های سازگار با محیط زیست و پایدار نزدیک تر می شود. چوب با ذخیره کربن به سیاره ما کمک می کند.


شاهکار معماری

ساختمان شماره 11 پارلمان مجارستان، بوداپستو


شاهکار معماری

خانه درختی، سنگاپور


شاهکار معماری

کاسا باتلو، بارسلونا، اسپانیا


شاهکار معماری

پل در چین


شاهکار معماری

صحنه عصر در برمن، آلمان


شاهکار معماری

قلعه ای در آلمان


شاهکار معماری

پناهگاه لاس لاکساس، کلمبیا


شاهکار معماری

خانه قورباغه در Bielsko-Biaaa، لهستان

شاهکار معماری

میخانه Tallabout، ادینبورگ


شاهکار معماری

خانه چوبی در برگن، نروژ


شاهکار معماری

شهری در ساحل زیبای دریاچه کومو در شمال ایتالیا


شاهکار معماری

Cotton Manor English Gardens، یک خانه روستایی قرن هفدهمی که در دهه 1920 گسترش یافت. کاتن، همپتونشایر شمالی، انگلستان


شاهکار معماری

قلعه والزین روی صخره ای مشرف به رودخانه لس. این کاخ در قرن سیزدهم ساخته شد و از آن زمان تاکنون چندین بار بازسازی شده است. نامور، والونیا، بلژیک


شاهکار معماری

دروازه قدیمی در ایرلند شمالی


شاهکار معماری

افزودنی معماری به منطقه تاریخی کلینتون هیل در شهر نیویورک، متشکل از 1063 ساختمان عمدتاً مسکونی که بین دهه‌های 1840 و 1930 به سبک معاصر و بازسازی‌های رایج در آن زمان ساخته شده‌اند.


شاهکار معماری

خانه سنگی در دهکده کوچک تیسینگتون، دربی شایر، انگلستان


شاهکار معماری

کلیسای کاتولیک در سان کارلو آلا کواترو فونتین، رم، ایتالیا


شاهکار معماری

حرم امام رضا، مشهد، ایران


شاهکار معماری

ترمینال بزرگ مرکزی نیویورک در سال 1929. متأسفانه امروز به دلیل ساختمان های بلندی که در اطراف این ساختمان ساخته می شود، خورشید نمی تواند اینطور بتابد.


امروزه تقاضا برای خانه های کوچک به دلیل رشد سریع جمعیت و تغییر سبک زندگی بیش از هر زمان دیگری است. آینده معماری متعلق به سازه های کوچک و قابل حمل است.

به گفته شورای جهانی ساختمان سبز:

ساختمان سبز ساختمانی است که اثرات منفی در طراحی، ساخت یا بهره برداری را کاهش داده یا حذف می کند و می تواند تأثیر مثبتی بر آب و هوا و محیط طبیعی ما داشته باشد.

امید است که در آینده، معماری از مواد فشرده و قابل استفاده مجدد استفاده کند که منجر به زندگی فشرده تر، سبزتر و متحرک تر شود.


شاهکار معماری

کلیسای سنت شاپل در پاریس


شاهکار معماری

یک عصر برفی در دانشگاه آکسفورد

،

امیدواریم این قسمت از شاتر برای شما جالب بوده باشد. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ کدام معماری را بیشتر دوست داشتید؟ نظرات خود را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما