هیچ کس به ما نمی گوید که اسرائیل در جنگ با ایران چقدر متضرر خواهد شد

[ad_1]

ارو- هاآرتص در این گزارش نوشت: «بانی گانتز» وزیر دفاع به نیروهای دفاعی اسرائیل دستور داده است تا برای گزینه های نظامی علیه ایران آماده شوند. ارتش اسرائیل 5 میلیارد دلار اضافی برای تجهیزات و آموزش روزانه دریافت کرده است. اسرائیل در مورد همکاری نظامی با دولت بایدن گفتگو کرده است. تنها چیزی که برای مقدمه چینی باقی می ماند، مشکل آماده سازی مردم اسرائیل برای انتقام اجتناب ناپذیر ایران است.

به گزارش فرارو به نقل از هاآرتص، ما نه تنها آماده نیستیم، بلکه درک خوبی هم از اینکه چرا باید برای آن آماده شویم، نداریم. تنها ارقامی که باید با آن سروکار داشته باشیم، ارقامی است که یک دهه پیش توسط ایهود باراک، نخست وزیر سابق اسرائیل، که تعداد کشته ها را کمتر از 500 نفر تخمین زده است و کارشناسانی که برای ارتش اسرائیل کار می کنند، منتشر شده است.این رقم تقریباً ناچیز به نظر می رسد. او به ما گفت که تعداد کشته‌ها بر اساس تعداد موشک‌هایی که ایران در آن زمان داشت، محاسبات توانایی پرتاب آن و زمان هشدارهایی مبنی بر اینکه ارتش اسرائیل قادر به ارسال غیرنظامیان خواهد بود و همچنین عدم دقت موشک‌ها بود. .

در این میان، تعداد موشک های مستقر شده توسط ایران قطعا افزایش یافته است، اما چقدر؟ آیا قابلیت هدف گیری و انهدام آن افزایش یافته است؟ آیا این تلفات ناگوار عمدتاً در مناطق دورافتاده اسرائیل خواهد بود؟ یا در شهرهای بزرگ؟ آیا اعداد باید اصلاح شوند؟

در واقع این سوالات بی ربط و توخالی هستند. زیرا حتی با وجود حزب الله که امیدواریم اطلاعاتی که در اختیار داریم دقیق باشد، تعداد موشک هایی که دارد بین 120 تا 150 هزار تخمین زده می شود. این شخصیتی است که اسرائیل برای رویارویی با آن آمادگی ندارد.

کشوری که در آستانه جنگ قرار دارد از شهروندانش انتظار دارد که وحشت کنند، پناهگاه هایشان را جستجو کنند، ماسک های ضد گاز بگذارند، قفسه های سوپرمارکت ها را خالی کنند، و به هر نقطه از جهان بروند، حتی در مناطقی که شیوع ویروس کرونا بالا است. همچنین پرواز کنید.

انتظار می رود که دولت چنین کشوری تمرینات دفاع غیرنظامی سراسری و تمرین تخلیه غیرنظامیان را انجام دهد. بیمارستان ها باید برای مقابله با تلفات جمعی آماده باشند و از مدارس خواسته شود دانش آموزان خود را به پناهگاه ها منتقل کنند و به شیوه ای منظم و منظم تمرین کنند و به برنامه های تلویزیونی خدمات عمومی گفته شود که کجا جمع شوند. انجام دهد و در چه شرایطی؟

عجیب است که در حال حاضر هیچ اتفاقی از این دست در اسرائیل نمی افتد. این امر به این دلیل است که دولت اسرائیل عملاً قصد ندارد تهدید خود علیه ایران را عملی کند یا به این دلیل است که فکر نمی کند دفاع از کشور در برابر تهدید ایرانی برای شهروندانش شامل محافظت از شهروندانش نیز می شود و جان اسرائیلی ها مهم نیست. به او. ، قرار است اسرائیلی های معمولی آسیب جزئی ببینند، زیرا حتی اگر 300 یا 500 یا 5000 نفر هم کشته باشند، وطن از شهروندانش مهمتر است!

اگر تصمیم بگیریم که تخمین میزان مرگ و میر را نادیده بگیریم زیرا هیچ عددی وجود ندارد که بتوانیم واقعاً روی آن حساب کنیم، سؤال بعدی این است که جنگ تا چه زمانی می تواند ادامه یابد. در خوشبینانه ترین سناریو، اسرائیل چندین اسکادران جنگنده را برای بمباران تعداد انگشت شماری از تاسیسات هسته ای ایران می فرستد و در تلافی، ایران تلفات کمی می دهد و به درگیری های چند روزه پایان می دهد.

با این حال، اگر ایران تصمیم بگیرد به شلیک موشک به سمت ما ادامه دهد و با زرادخانه موشکی حزب الله درگیر شود یا کشتیرانی خلیج فارس را فلج کند، حتی اگر جنگنده های اسرائیلی سالم به خانه بازگردند، چه؟ آیا اقتصاد اسرائیل از این شکست جان سالم به در خواهد برد؟ آیا آمریکا پس از سرپیچی از اسرائیل در کنار اسرائیل خواهد ایستاد؟

ما می دانیم که اسرائیل حتی اگر از حمایت بین المللی برخوردار باشد، نمی تواند برای مدت طولانی جنگی را آغاز کند. جنگ فاجعه بار علیه ایران، حتی اگر خسارات جانی غیر قابل تحملی را به همراه نداشته باشد، مستلزم پول هنگفتی باشد، به کیفیت زندگی آسیب زیادی وارد کند و مستلزم افزایش فوری مالیات و پول بیشتر باشد. هیچ چشم اندازی از آسیب احتمالی برای شهروندان اسرائیل و آنچه در چنین سناریویی باید انتظار داشت، ارائه نشده است. از آنها فقط خواسته می شود که متوجه واقعی بودن تهدید ایران شوند و به آمادگی دولت برای هر سناریویی تکیه کنند، همانطور که در مورد همه گیری ویروس کرونا بود.

منبع: هاآرتص

ترجمه: فرعون

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما