نوترون، موشک انداز بعدی، یک پرتابگر قابل استفاده مجدد برای رقابت با فالکون 9 – زومیت است.

[ad_1]

پیتر بکیپنجشنبه گذشته، مدیر عامل Rocket Lab جزئیات جدیدی در مورد برنامه های این شرکت برای ساخت یک موشک نوترونی جدید ارائه کرد. بک در ویدئویی جالب بهترین روش Rocketlab را برای ساخت موشک قابل استفاده مجدد که می تواند چندین دهه دوام بیاورد را توضیح می دهد. به گفته وی، از نوترون ها می توان به عنوان موشک برای استقرار سامانه های ماهواره ای، ماهواره های در حال گردش به دور زمین و حتی فضاپیماهای بین سیاره ای استفاده کرد.

در مفهوم فعلی، نوترون نوترونی نسبتاً کوچک و ضخیم به نظر می رسد، و بک می گوید که این شکل برای پرتاب و ورود مجدد به جو زمین طراحی شده است. هدف موشک لیپ استفاده از موشک پهن‌تر برای افزایش اصطکاک جوی در هنگام بازگشت به زمین است تا سوخت کمتری برای کاهش سرعت مورد نیاز باشد. ساختار موشک از فیبر کربن ویژه برای استحکام و وزن کم ساخته خواهد شد.

مرحله اول نوترون دارای پایگاه های فرود ثابت خواهد بود و موشک به جای فرود در فراساحل در محل پرتاب فرود می آید. بک می گوید که هزینه فرود در دریا به وضوح بسیار زیاد است و هدف نهایی موشک لب این است که توانایی پرتاب نوترون ها و فرود و پرتاب مجدد آنها را ظرف 24 ساعت به دست آورد.

اولین مرحله نوترون هفت موتور موشک جدید به نام ارشمیدس با سوخت متان و اکسیژن مایع خواهد بود. بک می گوید که موشک لب به جای تلاش برای افزایش قدرت تا حد امکان، بر پایداری و قابلیت استفاده مجدد موتور ارشمیدس تمرکز خواهد کرد. این شرکت در حال ساخت ارشمیدس داخلی است و قصد دارد تا در سال 2022 اجزای احتراق موتور را آزمایش کند. هدف اصلی استفاده مجدد از هر مرحله اول تا ده بار است.

در گفتگو با Arestechnica، بک چارچوب سبک وزن مورد نیاز برای دستیابی به این اهداف را مورد بحث قرار داد. او گفت: «اگر می‌توانستید تمام جرم را از ساختار خارج کنید، نیازی به تکانه‌های خاص و عملکرد زیاد موتور ندارید.

محموله تاشو نوترون حاشیه ای

مرحله بالایی موشک نیز ویژگی های منحصر به فردی دارد. مرحله دوم قابل استفاده مجدد نخواهد بود. در نتیجه وزن آن تا حد امکان کم شده و بالای مرحله اول معلق می شود. این مرحله فقط شامل موتور ارشمیدس است که برای مخازن خلاء و سوخت و محموله بهینه شده است.

قاب محموله با باز کردن مرحله دوم به چهار بخش جداگانه و سپس بسته شدن قبل از فرود با مرحله اول باز می شود. ساختار حمل و نقل محموله به طور قابل توجهی شبیه به فیلم موشک جیمز باند، “You Only Live Twice” است. اما بک این شباهت را چیزی کاملاً غیرمنتظره می داند. انتظار می رود نوترون توانایی پرتاب هشت تن محموله به مدار نزدیک زمین را در حالت قابل استفاده مجدد و 15 تن در حالت یکبار مصرف داشته باشد.

مقالات مرتبط:

به عنوان بخشی از این ویدئو، بک با برخورد به یک جسم صلب و مقایسه استحکام کامپوزیت های کربنی، آسیب به فولاد و آلومینیوم (دو گزینه محبوب برای ساختارهای موشکی مورد استفاده به ترتیب برای پرتابگرهای Starship و Falcon 9 SpaceX) را نشان داد.

مانند تمام پیشرفت‌های موشکی، هیچ اطمینانی در مورد زمان تکمیل این پروژه وجود ندارد، به ویژه موشک‌هایی با ویژگی‌های نوآورانه و پیشرفت‌های داخلی فراوان. اوایل امسال، بک گفت که نوترون تا سال 2024 به سکوی پرتاب برخورد خواهد کرد. اما در ارائه آنلاین اخیر خود، او به تاریخ اولیه راه اندازی اشاره ای نکرد.

بک در مصاحبه با آرستچنیکا گفت که طبق برنامه داخلی این شرکت، سال 2024 به عنوان سال پرواز آزمایشی تعیین شده است. با این حال، او نمی‌خواهد تاریخ خاصی را برای پرتاب اعلام کند. بک همچنین از اعلام قیمت راه اندازی برای مشتریان نوترون خودداری کرد.

موشک انداز بعدی وارد بازار پرتابگرهای میان برد می شود، جایی که با فالکون 9 که تقریباً دو برابر ظرفیت حمل دارد و سابقه بی نظیری دارد، رقابت خواهد کرد. یکی دیگر از رقبای نوترون، موشک انداز Trans-R است که توسط Realty Space ساخته شده است. ناگفته نماند که این لانچر نیز با هدف قابلیت استفاده مجدد کامل ساخته شده است.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما