مردی سیگاری نیست، اما ار ریت دارد

[ad_1]

ساله ود اولین ریت را رید و اکنون ار ریت در انهاش دارد. رشان را اَرده و آن و دل از نا نگهداری میند. ر میند از واژه های مثل اولین، رگرین و دیمیرن مجموعه دار ر و…

به گزارش همشهری، پدرش سیگار می‌کشید و «مهدی غیاث» هر از گاهی برای سیگار و کبریت می‌خرید، اما هیچ وقت به این موضوع فکر نمی‌کنم که روزگاری ۱۲هزار کبریت بخرد و در خانه‌اش نگه دارد.

سال۱۳۵۲ در ادان، ا دیدن ریت اپنی اویر ن ا رکت دادن وطی ر میرد، مجذوب این ار د. س از ن، وطیهای الی ریت در اطرافیانش را مع رد و الاخره مهر سال و رفهای وارد آن .

ن مان نمایشگاه ملی ران رفته و از ریت از رفهداران لندی وشش مد. دستوپاسته او ماند از ریتش وشش مده و رفهدار م ریت ود را اث دیه داد. الا مان ر را ا ماره در مجموعه اش نگه داشته است.

سختیای ابهجایی ر

لی مایل نیست در آره مت ریتایی دارد رایمان رف ند. را ارزش معنوی نها را اد میداند. این وجود میوید: می شود دنبال ریتایی ودم اویر، اندازه اخصیت اص داشت اشد. وقتی ریتی را میدیدم این ویژگی را دارد، ن را میریدم و ادم مید ا ریال ریت ایرانی و ا ر ا ا ر. رین ار م وطی ر را ار ومان ریدم.»

اث م مثل لیها رای میل مجموعه سختی ده و باید ده دیا و ول وجیبیایش را این ارگان اختصاصی میوید: «طبیعی است ر سی دنبال و لاقه ود میرود، ایدیایش را ملند. لیوقتا م من رای رید ریت سختی دم و ولفی نداشتم. مین دلیل، ول معروف داغ نها روی دلم ماند. مین اطر، در این سالها سعی کردم ریتایی دوست داشتم و نتوانستم رم،

او ادامه می دهد: «ا نظر من، مجموعه دار ویژگی نی مر نوح، نج ارون و ر ایوب داشته است.»

وقتی از او می‌پرسیم کبریت‌ها را از کجا می‌خرند، می‌گوید: «جای خاصی برای خرید کبریت وجود ندارد و در سفرهای داخلی و خارجی، به صورت اتفاقی آن‌ها را می‌بینند و می‌خرند. ر ا ریت میدیدم، ا دقت نگاه میردم و اگر در مجموعه ام نداشتم، ن را میریدم. در سفرهای اری م ارج از ور داشتم، مین ار را میردم.»

البته اث رای ما از سختیای رید و مل ریت داخل ور م نین موید: نوان مثال، اکنون مه نوع نس نی در ازار وجود دارد، ریت نی نها نیست. رفه مرکی ریت درصد و مل ن واپیما مشکل ساز است. به همین دلیل، به‌آسانی نمی‌توان کشور را وارد کرد و گاهی اوقات مجموعه‌داران باید تعداد کمی کبریت لابه‌لای وسایل شخصی یا کالاهای خود را وارد کنند و کشور را وارد کنند.»

ر از ریتای اث م دیه دوستانش و رخی رام از مجموعهداران دیگر ریده است میوید: در این اوقات، ریتایمان را مدیگر معاوضه مینیم ا از مدیگر میریم مجموعه ود را املر»

ر

نمایشگاه رپایی از وطی ریتا

اکنون اث از مجموعه داری است در ورمان رایت معآوری میند. از این دادشان ساکن رانند و او رای این انجمن از وزارت ور مجوز رفته و ر نظر وزارت میراث رهنگی، ردشگری و نایع دستی الیت میند.

اث م و دبیر انجمن است و لاش او و امنای این انون انتشار اب و لين نامه نلاين م، از اليت هاي ديگر اين انجمن وده اث در اجراي نها مشارکت داشته است.

یک نون نمایشگاه م از ریتایش رپا رده اولی سال۱۳۸۸ در اخ نیاوران و دومی سال۱۳۸۹ در اخ سعدآباد و. در این نمایشگاه ا ور مشارکتی رپا ده، وطی ریتا را نشان می دهد راشته و سال 1392 م نماسیاهی ا ا ا.

دنبال درآمدزایی نیستم

اث ساله و ساکن محله ادقیه است و وق لیسانس متالورژی از دانشگاه ران دارد. رزند و نوه دارد، اما دختر و سرش لاقه ندانی این را ندارند. لبخندی ر لب میوید: «همسرم موافق این ار نیست. من می شود سعی کنید ردهام رایتام را در مدام نگه دارم مزاحمتی رای او و ایجاد نکند.»

صحبتی که به اینجا می‌رسد، از او می‌پرسم تا کنون به فکر فروختن کبریت‌هایش افتاده است یا خیری که می‌گوید: «چنین قصدی ندارم، چون برای تهیه و نگه‌داری کبریت‌ها بسیاری از افراد کشیده‌ام و به آن‌ها علاقه‌مند هستند. من وشبختانه ول نخواهم نداشت، و در ند رکت مشاوره و وهش دارم.»

غیاث در ادامه به دلیل خرید و فروش کبریت در برخی از سایت‌ها و مراکز اشاره و عنوان می‌کند: «متأسفانه برخی از اسنادی که در مجموعه‌داری ندارند، از این راه کسب درآمد می‌کنند. ال این وه در مجموعه داری ریت دیده نمیود و ما افراد ادی میوانید دا نید در رشته ما هم، بعضی‌ها از این راه می‌برند، اما اگر مجموعه‌ای را می‌بینید که در حال فروش کامل باشد، ممکن است مجموعه‌های فوت کرده و خانواده‌هایی که علاقه‌مند به این کار باشند، درحال فروش مجموعه هستند.»

ورشید انم آرین ریت من

اث در اره آرین ریتی در مجموعه دارد، میگوید:

ورشید

او ا ان این ریت رتنوعرین مجموعه داری است، میوید: از مبر، ر سکه و اسکناس رفته ا لوازم التحریر و وری. این وجود، ریت نوع سیار ادی نسبت مجموعه های دیگر دارد و د از مبر، رطرفدارترین مموعه.

اث ادامه می دهد: «با اینکه وطی ریت وچک من که ای ریت میوان رهنگ و مدن ور را دیگران معرفی رد؛ را امکان معر ار استانی، داب و رسوم،

او در ادامه به مجموعه‌داری در کشور اشاره و عنوان می‌کند: «مجموعه‌ها در کنار ارزش مادی خود، گنجینه‌های نفیس به شماره می‌روند و هر چه مجموعه‌داری را گسترش می‌دهد و نوجوانان و جوانان را به گردآوری مجموعه‌های مختلف می‌پردازد، برای معرفی و نگاه زنده نگه‌داشتن. رهنگ، مدن و داب ورمان دمها تکنیکی رداشتهایم. این وجود، مجموعه داری در ورمان و بیفتاده مجموعه داری از مشکلات و خطراند. نوان مثال، ا رای نگهداری نمایش مجموعه ارزشمند ود

ای اث ا اشاره او لی رکتای ریتسازی در ورمان ایان مابد. میوید: «روزگاری در این ور نزدیک ارخانه ریتسازی وجود دارد اکنون دود ارخانه رسیده است. متأسفانه از این داد م، ارخانه ساخت ریتای اص از نظر رح، اندازه و…

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما