مایکروسافت لپ تاپ Surface SE را معرفی کرد. رقیب جدید برای Chromebook – Zomit

[ad_1]

مایکروسافت طی سال‌ها برای رقابت با کروم‌بوک‌ها از نظر محصولات مدرسه تلاش کرده است تا از گوگل پیشی بگیرد. سرفیس اس ای آخرین تلاش آشکار مایکروسافت برای رقابت با گوگل در بازار کروم بوک ها و لپ تاپ های دانشجویی است. جدیدترین عضو خانواده لپ تاپ های سرفیس با قیمت 249 دلار در حال حاضر مقرون به صرفه ترین سرفیس است.

کروم بوک ها در حال حاضر پیشتاز محصولات آموزشی هستند و معیارهایی مانند وزن سبک و محدوده قیمت مناسب باعث محبوبیت خاصی در بین دانش آموزان شده است. سیستم عامل Chrome طیف کاملی از ابزارها، نرم افزارها و لوازم آموزشی را در اختیار مربیان و سرپرستان فناوری اطلاعات قرار می دهد. بنابراین جای تعجب نیست که مردم ردموند تصمیم گرفته اند حضور خود را در این منطقه احساس کنند.

مقالات مرتبط:

لپ تاپ های Surface SE به طور انحصاری از طریق ارائه دهندگان آموزشی به دانش آموزان و مدارس فروخته می شوند. این محصول نسخه انحصاری ویندوز 11 به نام Windows 11 SE را اجرا می کند که یک نسخه مبتنی بر ابر و سفارشی سازی شده برای اهداف آموزشی است که ظاهر اصلی ویندوز 11 را حفظ می کند و با مایکروسافت برای رقابت در محصولات آموزشی همکاری می کند. بخشی از تلاش های فعلی است. این نسخه قابلیت‌های ویژه‌ای را برای مدیران مدارس و مدیران فناوری اطلاعات فراهم می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد برنامه‌های نصب‌شده توسط دانش‌آموزان را زیر نظر بگیرند و تنظیمات پروفایل کاربری خود را در فضای ابری ذخیره کنند. Windows 11 SE همچنین دارای آموزش های Microsoft 365 است که مکمل برنامه های آموزشی مبتنی بر مدرسه است.

سرفیس لپ تاپ SE

قیمت این لپ‌تاپ بسته به پیکربندی از 249 تا 329 دلار است، این لپ‌تاپ دارای پردازنده دو هسته‌ای Celeron N4020 یا چهار هسته‌ای Celeron N4120 با گرافیک یکپارچه اینتل در نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی با حافظه‌های 4 و 8 گیگابایتی است. در واقع، این محصول پیکربندی و مشخصات سخت افزاری قابل توجهی ندارد، اما با توجه به اینکه بازار لپ تاپ های دانشجویی را هدف قرار می دهد، منطقی است و سخت افزار مشابه چیزی است که برای کروم بوک ها با همان قیمت انتظار داریم.

محصول جدید مایکروسافت دارای صفحه نمایش 11.6 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل است و بدنه آن تماما از پلاستیک ساخته شده است. بنابراین این اولین سرفیس در 7 سال گذشته است که با نسبت تصویر 16:9 معرفی شده است. پیش از این با عرضه نسل سوم سرفیس پرو، مایکروسافت نسبت تصویر تمامی محصولات برند سرفیس را از 3 به 2 تغییر داد.

با توجه به اینکه رزولوشن 1536 در 1024 پیکسل سرفیس لپ تاپ 549 دلاری ناامید کننده است، به نظر می رسد وضوح صفحه نمایش لپ تاپ Surface SE بزرگترین نقطه ضعف آن باشد. در حال حاضر Lenovo Chromebook Duet با قیمت 249 دلار برای Surface SE به صفحه نمایش 10.1 اینچی با وضوح 1920 در 1200 پیکسل مجهز شده است.

با وزن 1.1 کیلوگرم، دوربین جلویی 1 مگاپیکسلی با بلوتوث نسخه 5 و وضوح 720p که برای جلسات مایکروسافت تیمز کافی به نظر می رسد، مشخصات کلیدی این محصول را برآورده می کند. همچنین دارای دو پورت USB-A و USB Type C و جک 3.5 میلی متری هدفون است. برای اولین بار در تاریخ محصولات سرفیس، از یک پورت استوانه ای استاندارد DC برای شارژ این دستگاه استفاده می شود، یعنی بدون پورت مغناطیسی سرفیس کانکت عرضه می شود. به گفته مایکروسافت، باتری این دستگاه تا 16 ساعت از دانش آموزان برای انجام وظایف محوله پشتیبانی می کند.

سرفیس لپ تاپ SE

یکی دیگر از جزئیاتی که مایکروسافت در مورد لپ تاپ Surface SE به آن اشاره کرد، قابلیت تعمیر آن بود. در 18 ماه گذشته، این غول نرم افزاری مسائل و مشکلات نگهداری محصولات آموزشی مدارس را با مربیان فناوری اطلاعات در میان گذاشته است و تعمیر یکی از دغدغه های اصلی این گفتگو بوده است. در نتیجه این شرکت در خصوص تعمیر آسان محصولات خود تلاش قابل توجهی انجام داده و با معرفی این محصول اولین قدم خود را در این راستا خواهد برد.

این لپ‌تاپ در پایه خود از پیچ‌های استاندارد استفاده می‌کند و مدیران به جای اینکه دستگاه را برای تعمیر بفرستند و هفته‌ها منتظر بمانند تا تعمیر شود، قطعات یدکی را از طریق ارائه‌دهندگان خدمات مجاز و قطعاتی مانند نمایشگر، باتری، صفحه‌کلید ارائه می‌دهند و حتی می‌توانند آن را تعویض کنند. مادربرد به راحتی علیرغم وعده تعمیر آسان، این محصول قابل ارتقا نیست و برخلاف سرفیس که اخیراً منتشر شده است، حافظه موقت و فضای ذخیره سازی آن با لحیم شدن به برد دستگاه قابل افزایش نیست.

در یوتیوب تماشا کنید

لپ تاپ Surface SE در اوایل سال 2022 در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و ژاپن عرضه خواهد شد. با این حال، این تنها دستگاهی نخواهد بود که از ویندوز 11 SE استفاده می کند. مایکروسافت با شرکای سخت افزاری خود برای ارائه لپ تاپ های ارزان قیمت مبتنی بر این نسخه از ویندوز 11 همکاری خواهد کرد و در آینده احتمالاً شاهد تنوع بیشتر لپ تاپ های این رده با مشخصات بهتر و قیمت های رقابتی تر خواهیم بود.

نظر شما در مورد لپ تاپ جدید مایکروسافت چیست؟

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما