شرایط این روزهای بورس؛ نمایه سازی یا تکامل متوازن همه نمادها؟

[ad_1]

راروکارشناسان بورس معتقدند این روزها با وجود همه جذابیت های بورس، خریداران از ورود به بازار طفره می روند، ترجیح می دهند تا زمان تسویه حساب وارد بازار نشوند، زیرا ریسک بسیار زیاد است.

به عبارت دیگر، به گفته فرارو، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند با خیال راحت به بازار بازگردند، زیرا در صورت عدم تسویه حساب، عواقب این اختلال بسیار بزرگ خواهد بود و بازارهای مالی با رکود قابل توجهی مواجه خواهند شد. برخی از دستاوردهای بالقوه آنها در فضای پس از توافق، اما در بازار با یک ذهنیت جمعی به جای انجام این کار در یک محیط پرخطر وجود دارد.

شرایط این روزهای بورس؛  نمایه سازی یا تکامل متوازن همه نمادها؟آیا بازار سهام به رشد خود ادامه خواهد داد؟
کارشناس بازار سهام ثابت در مقیاس بزرگ فارو. تعامل با وی با اشاره به اینکه با توجه به ابهامات موجود پیش بینی بازار سهام در کوتاه مدت بسیار سخت است، گفت: با توجه به اینکه در سه روز اخیر بورس صعودی بوده، به نظر می رسد افزایش عرضه تا پایان سال وجود داشته باشد. آخر هفته.” زیرا بسیاری از افرادی که در این چند روز اقدام به خرید سهام می کنند، سود را تشخیص داده و ریسک معاملات خود را کاهش می دهند، از سوی دیگر، کسانی که پول خود را از دست داده اند، نقدینگی کرده و از بازار خارج می شوند، بنابراین به نظر می رسد قدرت فروشنده در آینده افزایش یابد. چند روز معاملاتی

وی افزود: در حالی که گفته می شود بازار تا 22 بهمن ماه صعودی خواهد بود، باید توجه داشت که بورس برای افزایش حجم و نقدینگی جدید نیاز به خوردن دارد تا زمانی که منابع جدید وارد بازار نشود، نمی توانیم. انتظار رشد مستمر از آن بازار سهام بود، بنابراین هر زمان که ارزش معاملات به بالای 8.9 هزار میلیارد تومان در روز رسید، می‌توان انتظار داشت بازار سهام رشد معقولی را تجربه کند.

ثابت گفت: در حال حاضر بورس با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که در صورت رفع آنها می توان بازار را احیا کرد، اولین مشکل ابهام بودجه است در حالی که دولت پشتوانه بازار است. مفاد بودجه مانند قیمت خوراک و گاز پتروشیمی ها نیز نسبت به اروپا بالاتر است، بنابراین این ابهامات بودجه باید برطرف شود. اصلاحیه ای در مجلس به تصویب رسیده است، بنابراین جای امیدواری است. این مقررات بودجه مربوط به شرکت های بورسی باید برای کاهش ریسک در بازار سهام اصلاح شود.

این فعال بورسی گفت: اینکه اهالی بورس مدام تاکید می کنند که لایحه بودجه اصلاح شود تمرکز بر حوزه تولید است چرا که این گونه مسائل مربوط به شرکت های ساختمانی کشور است و می تواند مشکل بزرگی ایجاد کند. این اقدامات باعث افزایش بی اعتمادی سرمایه گذاران و سهامداران شده است.

ثابت آژگان گفت: به نوعی دومین مشکل در بورس عدم اعتماد مردم به متولیان بازار سرمایه است، در حالی که دولت دوازدهم افراد را در بورس فهرست کرد اما حمایتی در این زمینه صورت نگرفت. به بازار بی اعتماد شد.” به عنوان مثال، کسانی که پیش از این وجوه پالایشگاهی را خریداری کردند، اکنون حدود 25 درصد ضرر می کنند، بنابراین تا زمانی که این فرآیندها اصلاح نشود، نمی توان انتظار 100 درصدی را در بازار سهام داشت.

وی ادامه داد: در دولت جدید اگرچه در ابتدای کار قول هایی مبنی بر حمایت از بورس داده شد و حتی رئیس جمهور نیز از بورس تهران بازدید کردند اما بعد دیدیم که تصمیم گرفته شد، در برخی با آنها مقابله شد. روند بازار.” قیمت گذاری سیستماتیک در خودرو و سیمان که قبلا انجام شده بود، بی اعتمادی را افزایش داد. این سیاست ها باید اصلاح شوند تا اعتماد از دست رفته به بازار سهام بازگردد.

چند مؤسسه مالی یا سرمایه گذار واقعی که اکنون نقدینگی دارند، می گویند: «تا زمانی که ابهامات بودجه برطرف نشود و تکلیف تحریم ها و محدودیت ها مشخص نشود، نمی توان از توسعه پایدار بورس صحبت کرد». به دلیل این ابهامات ترجیح می دهند وارد بازار نشوند بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا این نقدینگی به بازار بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در پاسخ به این سوال که برخی فعالان بورس نسبت به تزریق منابع صندوق تثبیت بازار سرمایه تنها به برخی نمادهای بورسی مانند شرکت ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران اعتراض دارند؟ و غیره آیا این اعتراض موجه است؟ آنها گفتند. یکی دیگر از مشکلاتی که در بازار وجود دارد این است که تنها از چند نماد بازار حمایت می شود که شاخص هستند و از سایر شاخص ها حمایت نمی شود و این به سادگی تاثیر مثبتی نخواهد داشت. بلکه باعث افزایش بی اعتمادی می شوند. در این راستا، عملکرد شاخص همگن بسیار حائز اهمیت است، زیرا این شاخص نشان می‌دهد که آیا حمایتی صورت گرفته است، فارغ از اینکه از همه صنایع و شرکت‌های موجود در بازار بوده است یا خیر.

وی ادامه داد: بنابراین اگر بخواهیم با برخی نمادها بازار را شکست دهیم، اما از نمادهای دیگر حمایت نکنیم، قطعا نمی تواند برای رشد بورس مفید باشد، بنابراین دولت باید رشد بازار را محدود کند. نرمال خود را حفظ کنید تا مبادا با رشد تصنعی برخی از سهام های شاخص، بدون توسعه متوازن کل بازار، شاخص کل بورس را افزایش دهیم، از سوی دیگر، در این گونه تصمیمات و سیاست ها، استفاده از منابع موجود کل بازار باید حمایت شود، نباید از نمادهای بزرگ و شاخص های دولتی حمایت کرد و بقیه نمادهای بازار باید به روند بهبود خود ادامه دهند.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما