شخصی که ادعا می کند خالق بیت کوین است، در یک پرونده جنجالی برنده شده است

[ad_1]

اگرچه دادگاه فلوریدا تایید نکرد که “کریگ رایت” خالق بیت کوین است و در واقع او “ساتوشی ناکاموتو” است، خانواده “دیوید کلیمن” نیز ادعا می کنند که او شبکه بیت کوین را راه اندازی کرده و در 1 به اشتراک می گذارد. رد 1 میلیون بیت کوین.

پس از مرگ وی، خانواده دیوید کلیمن از کریگ رایت، که ادعا می‌کند خالق بیت‌کوین است، شکایت کردند که کلیمن، مانند رایت، در راه‌اندازی شبکه بیت‌کوین نقش داشته و باید ۱.۱ میلیون بیت‌کوین کمک کند. اما دادگاه در نهایت ادعای خانواده کلیمن را رد کرد و رایت پرونده را خاتمه داد در حالی که دادگاه حکم کرد که دیوید کلیمن هیچ نقشی در توسعه بیت کوین نداشته است.

پرونده کریگ رایت و دیوید کلیمن

هیئت منصفه فلوریدا حکم داده است که دیوید کلیمن در راه اندازی شبکه بیت کوین نقشی را که خانواده اش ادعا می کند ایفا نکرده است و او نمی تواند نیمی از 1.1 میلیون بیت کوین به ارزش حدود 50 میلیارد دلار را برداشت کند.

البته در این دادگاه برای رایت جریمه ای در نظر گرفته شد و او باید ۱۰۰ میلیون دلار جریمه می پرداخت. از هفت اتهام علیه او، دادگاه تنها یک مورد را جریمه کرد که آن هم توسط دادگاه به دلیل استفاده غیرمجاز از وجوه مشترک با کلیمان متهم شد.

وکیل رایت نتیجه محاکمه را موفقیت آمیز خواند و گفت که این یک پیروزی بزرگ برای کریگ رایت است.

کریگ رایت یک دانشمند کامپیوتر استرالیایی است که قبلاً ادعا می کرد مخترع بیت کوین است. پس از مرگ دوست و همکار دیرینه اش دیوید کلیمن، یکی از اعضای خانواده کلیمن علیه کریگ رایت شکایت کرد و ادعا کرد که نیمی از بیت کوین ها متعلق به خانواده است. اما در نهایت هیئت منصفه فلوریدا این حق را به خانواده متوفی اعطا نکرد و تیمی متشکل از 1.1 میلیون بیت کوین قرار نیست به خانواده دیوید کلیمن برسد.

دیوید کلیمن در آوریل 2013 در سن 46 سالگی درگذشت. خانواده او با کمک برادرش ایرا کلیمن، ادعا کردند که دیوید کلیمن و رایت دوستان صمیمی هستند و از طریق یک همکاری مشترک بیت کوین را پایه گذاری کرده اند، به همین دلیل است که کلیمن در ثروت بیت کوین سهیم بوده است.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما