سفر به ذهن توسعه دهندگان بلاک چین: Testnet چیست؟ – ومیت

[ad_1]

بلوک های شبکه تست یک موضوع جذاب هستند. این شبکه ها در اندازه ها و ابعاد مختلف ارائه می شوند. در این مقاله از تجربیات اندرو لوین ما از گروه Coinos در شبکه آزمایشی بلاک چین برای رمزگشایی شبکه های آزمایشی استفاده خواهیم کرد و یک نمای کلی از اینکه چرا این شبکه ها چنین تأثیر عظیمی بر ارزش دارند ارائه خواهیم کرد.

Testnet بهترین مکان برای شروع است. هدف هر شبکه آزمایشی بررسی شبکه است. دو نوع اصلی از شبکه های آزمایشی وجود دارد: نوع اول شبکه ای است که قبل از شبکه اصلی منتشر می شود و نوع دوم شبکه آزمایشی است که پس از راه اندازی شبکه اصلی آزاد می شود. عملکرد این دو نوع شبکه مشابه است. اما زمینه ای که در آن منتشر می شوند تأثیر بسزایی در درک و تأثیر انتشار دارد. ابتدا نوع دوم شبکه آزمایشی را در نظر می گیریم. چون گزینه آسانی است.

وقتی در مورد شبکه های موجود مانند بیت کوین و اتریوم صحبت می کنید، شبکه های آزمایشی دو کارکرد اصلی دارند. اولین عملکرد این است که این شبکه ها محیط های زنده ای هستند که توسعه دهندگان می توانند برنامه های غیرمتمرکز خود را بر روی آنها آزمایش کنند. هر توسعه دهنده خوبی می داند که چیزی به نام “کد کامل” وجود ندارد. شبکه‌های تست محیطی در دسترس توسعه‌دهندگانی هستند که شبیه به بلاک چین‌های بومی هستند، مانند اتریوم، جایی که می‌توانید کد خود را با ریسک صفر آزمایش کنید.

شبکه آزمایشی بلاک چین

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، تراکنش ها و برنامه های کاربردی در شبکه های آزمایشی احتمالاً از کار می افتند و توکن های استفاده شده در این شبکه ها بی ارزش خواهند بود. بنابراین، یک شبکه آزمایشی محیطی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را برای بهبود قابلیت های برنامه های خود آزمایش و آزمایش کنند. جالب توجه است که ارزش یک شبکه آزمایشی این است که “بی فایده” است. این بدان معناست که هیچ انتظاری از عملکرد کامل یا تولید ثروت در این شبکه ها وجود ندارد.

توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز در مقابل توسعه دهندگان بلاک چین

شبکه های آزمایشی ماهیت دو طرفه دارند که ما را به عملکرد دوم این سیستم ها می رساند. عملکردی که به نفع یک توسعه دهنده برنامه غیرمتمرکز نیست. یکی از رویکردهای منحصر به فرد لوین این است که توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز اغلب با توسعه دهندگان بلاک چین ترکیب می شوند. توسعه دهندگان بلاک چین معمولاً نقشی در ایجاد قراردادهای هوشمند ندارند و معمولاً زمان بسیار کمی را برای ساخت این نوع قراردادها صرف می کنند.

کل سیستم Quince به عنوان قراردادهای هوشمند پیاده سازی می شود. از آنجایی که قراردادهای هوشمند سیستم قابل ارتقا هستند، این بدان معناست که هر ویژگی را می توان بدون هاردفورک به بلاک چین اضافه کرد. این همچنین به این معنی است که افرادی که بلاک چین را توسعه می دهند (مانند اعضای گروه Quince) از همان زنجیره و ابزارها و جعبه ابزارهایی استفاده می کنند که سایر توسعه دهندگان برای ساخت dApp های خود از آنها استفاده می کنند. از آنجایی که این ویژگی مختص کوئینز است، می توانیم از بحث صرف نظر کنیم.

هارد چنگال سافت چنگال

در هر بلاک چین دیگری، توسعه‌دهندگان باید به‌روزرسانی‌هایی را برای زبان برنامه‌نویسی پلتفرم بلاک چین (مانند C++، Rust، Haskell و غیره) توسعه دهند و آن‌ها را روی یک سیستم بسیار بزرگ و پیچیده به نام «معماری یکپارچه» اجرا کنند. در یک معماری یکپارچه، تغییر هر بخشی از یک سیستم می تواند بر سایر قسمت های آن سیستم تأثیر بگذارد. بنابراین، خطر تغییر در این وضعیت بسیار زیاد است.

مقالات مرتبط:

توسعه دهندگان بلاک چین همچنین به یک محیط زندگی با سهام کم نیاز دارند که بتوانند از آن برای آزمایش تغییراتی که می خواهند برای شناسایی مشکلات احتمالی استفاده کنند. توسعه دهندگان بلاک چین، مانند توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز، می خواهند این محیط تا حد امکان به یک شبکه واقعی نزدیک باشد. این بدان معنی است که آنها می خواهند کد خود را به کد توسعه دهندگان برنامه پیوند دهند.

دو طرف شبکه آزمایشی

شبکه آزمایشی بیت کوین

این جنبه نشان دهنده دوگانگی شبکه تجربی است. این نوع شبکه، توسعه دهندگان اپلیکیشن و توسعه دهندگان پلتفرم را قادر می سازد تا با یکدیگر تعامل داشته باشند و به راحتی کد خود را در در دسترس ترین و بدون ریسک ترین محیط موجود آزمایش کنند. این به هر دو گروه اجازه می دهد تا محصولات خود را بهبود بخشند و ارزش خود را برای کاربران خود افزایش دهند.

اکنون می توان دید که چرا شبکه آزمایشی چنین تأثیری بر قیمت انعام دارد. اگر معتقد باشیم که قیمت تابعی از قیمت است و شبکه‌های آزمایشی به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند تا ارزش محصولات خود را افزایش دهند، باید انتظار اثر قیمت را داشت. مشکل اینجاست که این همبستگی عواقب نامطلوب زیادی به همراه خواهد داشت. پروژه‌ها اغلب شبکه‌های آزمایشی را منتشر می‌کنند که هیچ فایده‌ای برای توسعه‌دهندگان ندارند و فقط هدفشان افزایش قیمت‌های رمزی است. متأسفانه، وقتی زمان شروع یک پروژه فرا می رسد، این دیدگاه اغلب ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

شبکه آزمایشی قبل از شبکه اصلی

شبکه اصلی

بسیاری از افراد بر روی استفاده از شبکه های آزمایشی بر روی بلاک چین های موجود تمرکز می کنند. این شبکه ها محیط امنی را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن فراهم می کنند تا برنامه های خود را آزمایش کنند. علاوه بر این، توسعه دهندگان پلتفرم می توانند توسعه قابلیت های شبکه اصلی را با استفاده از شبکه های آزمایشی آزمایش کنند. این فرآیند به شما کمک می کند تا جنبه های مختلف شبکه آزمایشی را قبل از انتشار آن در شبکه اصلی بررسی کنید.

بار دیگر، هدف اصلی این بخش، آزمایش است. اما تمرکز اصلی بر روی سیستم خواهد بود. از آنجایی که این شبکه ها جدید هستند، برنامه ای روی آنها اجرا نمی شود و در این صورت شبکه یک طرفه می شود. توسعه دهندگان بلاک چین از پایه کد نهایت استفاده را می کنند و در این مورد، هدف این است که پلتفرم را به جایی برسانند که توسعه دهندگان انگیزه بیشتری برای ساخت برنامه های کاربردی روی پلتفرم داشته باشند.

اولین نیاز توسعه دهندگان، اطمینان از امنیت پلتفرم است و این امر باید به عنوان راهنمای اصلی راه اندازی شبکه های تست تخصصی در نظر گرفته شود. با فرض اینکه توسعه دهندگان امنیت پلتفرم را تضمین کرده اند، باید نحوه استفاده از پلتفرم را نیز آموزش ببینید. به عبارت دیگر، شبکه های آزمایشی باید به عنوان یک ابزار آموزشی در نظر گرفته شوند که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا درک عمیق تری از نحوه استفاده از پلتفرم به دست آورند و در عین حال به آزمایش امنیت شبکه نیز کمک کنند.

در نهایت، در حین آزمایش شبکه و یادگیری نحوه استفاده از آن، بخش هایی از پلتفرم کشف می شود که قابل ارتقا هستند. در این مواقع، ممکن است به کتابخانه ها یا اسناد مهمی نیاز داشته باشید تا به شما در درک بهتر سیستم کمک کنند. این اطلاعات بازخورد ارزشمندی است که توسعه دهندگان پلتفرم باید قبل از نهایی کردن اجرای شبکه اصلی برای بهبود پلت فرم از آن استفاده کنند.

مقالات مرتبط:

چه بدانیم و چه ندانیم، امروزه شبکه های کامپیوتری به بخش عمده ای از زندگی ما تبدیل شده اند و اهمیت آنها در حال افزایش است. شبکه‌های آزمایشی گام مهمی در فرآیند راه‌اندازی شبکه‌های رایانه‌ای جدید و نوآورانه هستند که می‌توانند به زندگی روزمره ما ارزش بیافزایند. با درک عمیق‌تر ویژگی‌های شبکه‌های آزمایشی و موضوعات کلیدی منتشر شده در این پلتفرم‌ها، می‌توان نسخه‌های آزمایشی خاص و دلایل طراحی و پیاده‌سازی آنها را بهتر ارزیابی کرد.

نظر شما در مورد شبکه آزمایشی در حوزه ارزهای دیجیتال چیست؟

این مقاله یا بخش به مراجع یا منابع خود اشاره نمی کند. در هر سرمایه گذاری خطر از دست دادن سرمایه وجود دارد و سرمایه گذار باید پس از مطالعه و تحقیق تصمیم نهایی را گرفته و مسئولیت نتایج را بر عهده بگیرد.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما