زرین پلاس به زرین پال – زومیت . به عنوان ارائه دهنده خدمات کاربر نهایی معرفی شد

[ad_1]

زارین پال امروز ۱۹ آبان با برگزاری نشست خبری «زرین پلاس» را به عنوان بازوی کاربر محور خود معرفی کرد. زرین پلاس که از سال 1377 فعالیت خود را با نام امتیازات آغاز کرد، در ازای ارائه خدمات به کاربران اعتبار می دهد و در خرید محصولات به آنها اعتبار می دهد. این اپلیکیشن پس از استقبال مردم و برای گسترش خدمات و علاقه به ورود به فضای آنلاین، به فکر افزایش سرمایه افتاد. سرانجام «امتیاز» در اواخر سال 99 توانست با زرین پال به توافق برسد و در اوایل دهه 1400 به زرین پلاس تغییر نام داد.

ویا رامندمدیرعامل زرین پلاس می گوید پس از ادغام با زرین پال، سرویس «دریافت پاداش نقدی از فروشگاه های فیزیکی» به این اپلیکیشن اضافه شد. علاوه بر این، فروشگاه هایی در داخل اپلیکیشن وجود دارد و تاکنون 2000 فروشگاه در تهران با این پلتفرم همکاری می کنند. وی تاکید کرد: پیش بینی می شود تعداد این فروشگاه ها در تهران به 10 هزار فروشگاه برسد و تا پایان سال فعالیت در خارج از تهران آغاز شود.

در واقع در زارین پلاس، شخص با پرداخت وجه یا استفاده از اعتبار دیگر اقدام به خرید می کند. به گفته مدیران زرین پلاس، این خریدها از فروشگاه‌هایی انجام می‌شود که مردم خریدهای منظم خود را انجام می‌دهند یا تخفیف‌هایی دریافت می‌کنند که میل به خرید را افزایش می‌دهد. این خرید را می توان به صورت آنلاین و یا در فروشگاه های فیزیکی از طریق ابزار پرداخت زریناپال انجام داد. سپس با خرید مردم 40 درصد مبلغ خرید به آنها برگردانده می شود. در مرحله بعد ممکن است هزینه خرید افراد بعداً تسویه شود و یا طبق همکاری بانک و فروشگاه وجه به صورت نقدی با اعتبار مورد نظر برداشت شود. مدیرعامل زارین پلاس می گوید با این روش می توان در مقاطعی به صدها هزار نفر وام بدون بهره و کوتاه مدت با مبالغ از 5 میلیون تومان اعطا کرد.

نشست خبری زرین پلاس پس از ادغام با زرین پال

مصطفی امیریمدیرعامل زرین پال در توضیح علت روی آوردن به این خدمت می گوید:

اطلاعات درگاه پرداخت الکترونیکی نشان می دهد که در روزهای 27 و 28 پایان هر ماه همراه با پرداخت حقوق سیل پرداختی ها را داریم. این روند تا روز نوزدهم ماه معکوس می شود و تا روز بیست و هفتم ماه به کاهش ادامه می دهد. ما پیش بینی کردیم که این روند برای دستگاه های POS مشابه باشد. بنابراین تصمیم گرفتیم به آن اعتبار بدهیم. این فروشندگان نیز فروش بیشتری خواهند داشت و چرخه ای که توضیح دادم متوقف نخواهد شد. در واقع با دادن اعتبار برای خرید، بدهی مردم در کوتاه مدت بازپرداخت می شود و همه طرفین سود می برند.

مدیر عامل زرین پال به زومیت گفت که این شرکت یک تجارت B2B است. این بدان معنی است که به کاربر نهایی سرویس نمی دهد و از این رو کاربران نمی توانند آنها را بشناسند. در نتیجه، زارین پلاس باید خدمات مورد نیاز کاربر نهایی را به صورت روزانه و اساسی ارائه دهد. خدماتی مانند شارژ شارژ، پرداخت عوارض بزرگراه، پرداخت قبض، پرداخت کد QR و کارت به کارت.

او می گوید که Zareen Plus شعبه یا سمت کاربر متمرکز ZareenPal است. به گفته امیری، یکی از مهم ترین دلایلی که زارین پال در برنامه های فرنچایز سرمایه گذاری می کند، رسیدن به مخاطب نهایی است. وی گفت: خط قرمز ما مشارکت مستقیم در خدماتی است که به گیرندگان و شرکای خود ارائه می کنیم.

امیری رقابت ناعادلانه در سیستم‌های پرداخت و اپلیکیشن‌های پرداخت کشور را دلیلی کلیدی برای تغییر بازار زرین‌پال و سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر عنوان کرد و آن‌ها را مجبور کرد تنها به مشاغلی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند خدمات رسانی کنند. او می گوید:

تاکنون 92000 نماد اعتماد اعطا شده، 30000 نماد منقضی شده و بیش از 60000 نماد فعال هستند. بر اساس گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک که به نماد اعتماد پاداش می دهد، زرین پال دارای درگاه پرداخت با 38000 کسب و کار نماد آن است. در مجموع 50000 کسب و کار از خدمات زرین پال استفاده می کنند و واضح است که تأثیر نهاد خصوصی مانند زرین پال در توسعه تجارت الکترونیک امروزی بیش از تأثیر مرکز به اصطلاح توسعه تجارت الکترونیکی است.

امیری در خصوص پرونده جدید این شرکت و اقدام بانک مرکزی با آنها نیز خاطرنشان کرد: رسیدگی به این پرونده توسط قاضی و صدور رای برائت و مرمت مجتمع زرین پال در حال انجام است.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما