به‌روزرسانی‌های زنده کووید: سنگاپور به مراقبت رایگان برای افرادی که «انتخابشان تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند» پایان می‌دهد

[ad_1]

تصویرانجام آزمایش آنتی ژن سریع در ماه سپتامبر در سنگاپور، جایی که موارد شدید کووید در بیمارستان های این شهر گزارش شده است.
اعتبار…ادگار سو/ رویترز

سنگاپور دیگر هزینه های پزشکی بیماران کووید-19 را که واجد شرایط واکسیناسیون علیه ویروس هستند، پوشش نخواهد داد، اما وزارت بهداشت این کشور می گوید خیر.

این وزارتخانه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که آنها را دوست ندارند، هزینه دریافت می‌کنیم». از 8 دسامبر. کسانی که واجد شرایط دریافت واکسن نیستند از این قانون مستثنی خواهند بود که شامل کودکان زیر 12 سال و افرادی با شرایط خاص پزشکی می شود.

این وزارتخانه گفت: این اعلامیه در حالی منتشر شد که تعداد موارد جدی که عمدتاً در میان افراد واکسینه نشده بودند، تثبیت شده است اما همچنان بالاست. جانیل پوتوچری، وزیر ارشد ایالتی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که از حدود 280 تخت مراقبت های ویژه برای بیماران کووید، 134 تخت اشغال شده است و بیشتر آنها واکسینه نشده اند.

او گفت: «ما باید به تلاش خود ادامه دهیم تا این تعداد تا حد ممکن کم باشد، زیرا کارکنان مراقبت های بهداشتی «به این کار ادامه می دهند».

سنگاپور بیش از 80 درصد جمعیت خود را واکسینه کرده است و اکثر کشورهای دیگر را پشت سر گذاشته است. اما ادامه تعداد موارد جدی فشار زیادی بر سیستم مراقبت های بهداشتی سنگاپور وارد کرده است که مقامات گفتند تا پایان ماه ظرفیت کل بیمارستان ها را از 2500 به 4000 افزایش خواهند داد.

آقای پوتوچری گفت که اکثر بیماران مبتلا به کووید در برابر بیماری های جدی آسیب پذیر هستند و به مراقبت های ویژه نیاز دارند، افراد بالای 60 سال. به گفته وزارت بهداشت، حداقل 6 درصد از افراد 60 ساله و بالاتر در سنگاپور هنوز واکسن دریافت نکرده اند.

اونگ یه کونگ وزیر بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت: “ما باید این سیگنال مهم را ارسال کنیم تا از همه بخواهیم در صورت واجد شرایط بودن واکسینه شوند.”

این سازمان افزود که بیمارانی که واکسینه نشده اند همچنان می توانند از سایر گزینه های تامین مالی مراقبت های بهداشتی مانند یارانه های دولتی و بیمه خصوصی برای پرداخت صورت حساب خود استفاده کنند. آقای اونگ گفت، حتی برای کسانی که واکسینه نشده‌اند، صورت‌حساب “هنوز با حمایت زیادی همراه خواهد بود.”

وزارت بهداشت گفت که سنگاپور تا 31 دسامبر به پوشش بیماران نیمه واکسینه شده ادامه خواهد داد تا به آنها فرصت داده شود تا دومین واکسن خود را انجام دهند.

برای تشویق واکسیناسیون، مقامات گفتند که از روز چهارشنبه به پنج فرد کاملاً واکسینه شده از هر خانواده اجازه می دهند در رستوران ها غذا بخورند، که در حال حاضر مجاز است.

اعتبار…ملانی وانگ، از طریق آسوشیتدپرس

خانواده و دوستانش می گویند اولین فرد شناخته شده ای که به دلیل مستندسازی بحران کروناویروس در چین محاکمه می شود در زندانی در شانگهای به شدت بیمار است و در صورت عدم درمان ممکن است بمیرد – افشاگری که چین را ترک کرده است توجه مجدد را به تلاش های این کشور جلب کرده است. مدیریت اولیه آن را سفید کند. از همه گیری

روز دوشنبه، وزارت امور خارجه ایالات متحده از دولت چین خواست فورا این زن ژانگ ژان را آزاد کند. دیده بان حقوق بشر این را خواسته است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: «ما بارها نگرانی جدی خود را در مورد ماهیت خودسرانه بازداشت وی و آزارهایی که در این مدت به او شده است، ابراز کرده ایم.

چین برای ساکت کردن منتقدان واکنش اولیه خود به ویروس کرونا، زمانی که شیوع ویروس را کم اهمیت جلوه داده و افشاگران را مجازات می کند، تهاجمی عمل کرده است. این یک روایت پیروزمندانه و ملی گرایانه از برتری چین را با تمرکز بر موفقیت چین در مهار پرونده های جدید پرورش داده است.

خانم ژانگ، 38 ساله، یکی از چندین روزنامه نگار غیرنظامی خودخوانده بود که اوایل سال گذشته به شهر ووهان، جایی که ویروس کرونا برای اولین بار در آنجا ظاهر شد، سفر کرد. پس از هرج و مرج شیوع اولیه، به دنبال کنترل شدید دولت بر روی اطلاعاتی که اطلاع از آنچه در ووهان اتفاق می‌افتد را برای خارجی‌ها دشوار می‌کرد، روزنامه‌نگاران شهروند ویدئوها و پست‌های وبلاگی را در رسانه‌های اجتماعی از آنچه می‌دیدند منتشر کردند.

خانم ژانگ از یک بیمارستان بازدید کرد و در آنجا از راهروها و تخت های شلوغ در یک کوره مرده سوز فیلم گرفت. او از ساکنان خیابان در مورد نگرانی های معیشتی شان و نحوه نگرش آنها به پاسخ دولت پرسید.

در می 2020، پس از چندین ماه اعزام، او ناپدید شد. بعداً به خانواده او گفته شد که او دستگیر شده و به “تحریک نزاع و ایجاد مشکل” متهم شده است، یک اصطلاح جذاب توسط مقامات چینی برای ساکت کردن منتقدان. در ماه دسامبر، او به چهار سال زندان محکوم شد.

به گفته وکلایش، خانم ژانگ مدت کوتاهی پس از دستگیری دست به اعتصاب غذا زد. یکی از وکلای او، ژانگ کیکه، سال گذشته گفت که در یکی از ملاقات‌هایش دستان او بسته شده بود. او به او گفت که این کار برای جلوگیری از بیرون کشیدن لوله ها برای تغذیه اجباری بود.

به گفته دوستان و فعالان حقوق، خانم ژانگ حتی پس از محاکمه به امتناع بیشتر غذاها ادامه داده است. او در تابستان در بیمارستان بستری شد. سلامتی او همچنان رو به وخامت است: خانم ژانگ، که 5 فوت 10 سن دارد و زمانی حدود 165 پوند وزن داشت، در ماه اکتبر کمتر از 90 پوند وزن داشت. پست توییتر در پایان ماه گذشته توسط برادرش، ژانگ خو.

او در پست جداگانه‌ای نوشت: «فکر می‌کنم او ممکن است خیلی بیشتر زندگی نکند» و اضافه کرد که مادرش اخیراً با خانم ژانگ صحبت کرده است.

نمی‌توان بلافاصله با آقای ژانگ برای اظهار نظر تماس گرفت، اما دوستان خانم ژانگ تأیید کردند که حساب توییتر متعلق به او است.

آقای ژانگو اشتراک گذاری تصویری از خواهرش 6 یا 7 ساله در حال رقصیدن در رختخواب در خانه. او گفت: «هرگز پاک‌تر از او ندیده‌ام، و با قاطع‌تر هم ندیده‌ام».

اعتبار…لیزا راتکه / آسوشیتدپرس

مقامات یک کالج در کولچستر، ایالت ورمونت، جشن های هالووین را مقصر شیوع بیماری کووید می دانند، ایالت ورمونت که رکورد تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در هفته گذشته را گزارش کرده است.

ویروس در ورمونت در حال افزایش است زیرا افراد بیشتری برای فرار از هوای سرد در داخل آن جمع می شوند. کارشناسان هشدار داده اند که سازماندهی تعطیلات در زمستان امسال می تواند منجر به موارد بیشتر شود.

بر اساس پایگاه داده نیویورک تایمز، در دو هفته گذشته موارد جدید روزانه 51 درصد افزایش داشته است. بستری شدن در بیمارستان نیز در حال افزایش است و با نزدیک شدن به فصل زمستان نگرانی هایی را در مورد ظرفیت بیمارستان های ایالتی ایجاد می کند.

بر اساس داده های دانشگاه جان هاپکینز، ورمونت بیشتر از بسیاری از ایالت ها برای کووید آزمایش می کند. هفته گذشته، فرماندار جمهوری‌خواه آن، فیل اسکات، در بیانیه‌ای گفت که در حالی که آزمایش‌ها افزایش یافته و میزان مثبت بودن ایالت تقریباً یکسان است، ورمونترها باید تمام اقدامات احتیاطی را که می‌توانند انجام دهند. او همچنین هشدار داد که اگر موارد ابتلا به این میزان بالا بماند، «فشار قابل توجهی» بر بیمارستان‌های این ایالت وارد می‌کند.

طبق داشبورد Covid-19 کالج، کالج مایکل، یک مدرسه هنرهای لیبرال در شمال برلینگتون، 77 دانش‌آموز در این هفته و هفته گذشته مثبت شدند. رئیس کالج لورین استیریت در نامه‌هایی به مدرسه گفت که مهمانی‌های هالووین باعث شیوع این بیماری شده است.

او در نامه روز یکشنبه گفت: «ما به عنوان یک جامعه واقعاً خوب عمل می‌کردیم، مهمانی‌های هالووین زیادی داشتیم که دانش‌آموزان در معرض دید قرار گرفتند و در تماس نزدیک بودند.

به گفته داشبورد، قبل از رونق پس از هالووین، کالج 11 مورد را از 27 اوت تا 22 اکتبر گزارش کرده بود. تقریباً 1700 دانش آموز در سنت مایکل وجود دارد.

خانم استریت روز جمعه در نامه‌ای گفت: «این که پس از چنین ترم مدیریت شده در این موقعیت قرار بگیریم، دلخراش است. “این ضروری است که همه عاقلانه انتخاب کنند.”

کالج «جمعیت‌های اجتماعی دانشجویی حضوری» را تا روز یکشنبه به حالت تعلیق درآورد و از دانشجویان خواست که سفرهای خارج از دانشگاه را محدود کنند. این مدرسه در بحبوحه شیوع این بیماری در روز جمعه کلاس های خود را به صورت آنلاین منتقل کرد، اما خانم استریت گفت که کلاس های حضوری این هفته ادامه خواهد داشت.

بر اساس پایگاه داده نیویورک تایمز، شیوع ورمونت با بیشترین تعداد موارد جدید از زمان شروع همه گیری همراه است، اگرچه ورمونت بالاترین نرخ واکسیناسیون را در این کشور دارد.

اعتبار…نیل سندز / آژانس فرانس پرس – گتی ایماژ

نزدیک به 3000 نفر روز سه‌شنبه در ولینگتون پایتخت نیوزیلند در اعتراض به الزامات واکسیناسیون و محدودیت‌های ویروس کرونا راهپیمایی کردند و پارلمان را مجبور به تعطیلی و جاده‌های محلی را تعطیل کردند.

دولت نیوزلند در هفته‌های اخیر دستور گسترده واکسن را برای تقریباً 40 درصد از کارگران این کشور اعلام کرده است و همچنین برای دسترسی به اکثر خدمات غیر ضروری، از جمله رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و رویدادهای عمومی، گواهی واکسیناسیون را الزامی می‌کند. انتظار می‌رود که هزاران نفر از افرادی که در بخش مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند، روز دوشنبه با اجرایی شدن برخی از این واکسن‌ها، شغل خود را از دست بدهند.

این تظاهرات که توسط گروهی که خود را ائتلاف آزادی و حقوق می نامند سازماندهی شده بود، جاده های مرکز شهر را مسدود کرد. در حالی که بسیاری پرچم نیوزیلند یا تینو رانگاتیرتانگا را حمل می کردند که به طور گسترده توسط گروه های مدافع مائوری استفاده می شود، تعداد انگشت شماری از معترضان شعارهایی علیه رئیس جمهور سابق دونالد جی سر دادند. بنرهایی در حمایت از ترامپ که پایگاه حامیانش در ایالات متحده تجمع کرده است، برافراشته شد. دستور واکسن و ماسک

حداقل یک نفر صورت خود را با عکسی از چهره آقای ترامپ پوشانده است، که نشان دهنده مقاومت در برابر محدودیت های بهداشتی اعمال شده توسط مقامات دولتی مانند جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند است.

سخنگوی پلیس گفت که کسی دستگیر نشده است.

قبل از تظاهرات، دولت نیوزلند تدابیر امنیتی را تشدید کرده بود و اکثر نقاط دسترسی را بسته بود. یک مقام دولتی، مجلس در واکنش به اعتراضات در چندین دهه به شدت بسته نشد به رسانه های خبری محلی گفت.

تظاهرات دیگری در سراسر کشور برگزار شد. بر اساس بیانیه پلیس نیوزیلند، در شمالی ترین منطقه نورثلند نیوزیلند، حدود 50 معترض یک ایست بازرسی پلیس را برای بیش از یک ساعت مسدود کردند. سخنگوی پلیس گفت یک تظاهرکننده یک افسر را گاز گرفته بود که پلیس سعی داشت معترضان را از خیابان پاک کند.

طبق یک مقاله کاری که این هفته توسط دانشگاه اوکلند منتشر شد، اختلالات مرتبط با کووید در نیوزیلند از ماه اوت، زمانی که این کشور در واکنش به شیوع نوع دلتا قرنطینه شد، افزایش یافته است.

در این مقاله آمده است: «کووید-19 و واکسیناسیون به عنوان اسب های تروا برای ایده آل سازی و ایده آل سازی ایدئولوژی های راست افراطی استفاده می شود.

خانم آردرن با این اعتراض مخالفت کرد.

خانم آردرن، نخست وزیر این کشور گفت: «آنچه امروز دیدیم نماینده اکثریت قریب به اتفاق نیوزلندی ها نبود.

نیوزلندی ها به طور گسترده ای از تلاش های واکسیناسیون حمایت می کنند، به طوری که نزدیک به 90 درصد از افراد 12 ساله و بالاتر حداقل یک دوز از واکسن را از روز سه شنبه دریافت کرده اند.



[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما