(تصاویر) کرملین دستور حذف عکس های عمارت پوتین را صادر کرد

[ad_1]

ارو- روسیه به وب‌سایت‌های خبری دستور داده است که افشاگری‌های یکی از رهبران مخالف روسیه به نام الکسی ناوالنی درباره عمارت مخفی یک میلیارد دلاری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را حذف کنند.

به گزارش فرارو به نقل از بیزینس اینسایدر; سانسورچیان روسی خواستار حذف گزارش هایی مبنی بر اینکه پوتین یک کاخ مخفی دارد حذف شود.

فرمان کرملین حذف عمارت پوتین از سایت های خبری / ترجمه آقای اعتضادی

به حداقل ده رسانه دستور داده شده است که ده ها خبر و گزارش روز سه شنبه را حذف کنند، در غیر این صورت خبرگزاری ها که عمدتاً وب سایت ها هستند مسدود خواهند شد.

این گزارش شامل افشاگری های سازمان مبارزه با فساد به رهبری الکسی ناوالنی است که سال گذشته دستگیر شد.

فرمان کرملین حذف عمارت پوتین از سایت های خبری / ترجمه آقای اعتضادی

مسکو تایمز گزارش داد که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات روسیه (روسکوم نادزور) روز سه‌شنبه به دست‌کم ده‌ها خبرگزاری بزرگ گفته است که اگر محتوای خود را حذف نکنند، سایت‌های آنها فیلتر خواهند شد. مسکو تایمز گزارش داد که تعداد گزارش هایی که قرار است توسط دولت حذف شود 79 گزارش بوده است.

فرمان کرملین حذف عمارت پوتین از سایت های خبری / ترجمه آقای اعتضادی

این دستور پس از آن صادر شد که الکسی ناوالنی، رهبر اکنون زندانی اپوزیسیون روسیه، اسنادی را منتشر کرد که ثروت و کاخ‌های هنگفت پوتین و فساد اطرافیانش را مستند می‌کرد.

سازمان مبارزه با فساد به رهبری ناوالنی مدعی شد که پوتین یک میلیارد دلار به کاخ وی رشوه داده است. او همچنین در گزارش خود درباره املاک وفاداران و نزدیکان پوتین فاش کرد.

فرمان کرملین حذف عمارت پوتین از سایت های خبری / ترجمه آقای اعتضادی

در ماه ژانویه، آژانس مبارزه با فساد مجموعه‌ای از تصاویر را منتشر کرد که کاخ پوتین را نشان می‌دهد که شامل یک وان حمام، یک بار با میله و یک پیست یخ است. بر اساس این گزارش، ارزش این عمارت پوتین 1.4 میلیارد دلار است.

چندین رسانه دیگر تحقیقات خود را منتشر کرده اند که به وجود عمارت هایی در نزدیکی گلندژیک در قلمرو کراسنودار دریای سیاه اشاره کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پس از انتشار این گزارش گفت: «همه این اظهارات کاملاً بی اساس و بی معنی است.

در آگوست 2021، روزنامه روسی کومرسانت گزارش داد که کرملین رسما سازمان مبارزه با فساد را در فهرست سازمان های افراطی قرار داده است.

فرمان کرملین حذف عمارت پوتین از سایت های خبری / ترجمه آقای اعتضادی

رسانه‌ها روز سه‌شنبه دستور حذف مطالب مربوط به کاخ پوتین از جمله TV Rain، وب‌سایت تحقیقاتی مدوسا، سرویس روسی تایمز مسکو و خبرگزاری نووستی را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری نووستی، سازمان نظارت بر مخابرات دولتی روسیه از این خبرگزاری خواسته است تا 9 گزارش را بر اساس قانون “مبارزه با افراط گرایی” از تولید خود حذف کند. به گزارش رسانه ها، بر اساس قانون، افراد و رسانه ها را می توان به «تشویق های گسترده» یا «نامطلوب بودن فعالیت هایشان» متهم کرد.

این دستورالعمل تنها یک سال پس از انتشار گزارش “کاخ پوتین” توسط آژانس مبارزه با فساد اداری صادر شد. ناوالنی دو روز قبل از انتشار این گزارش بازداشت شد.

فرمان کرملین حذف عمارت پوتین از سایت های خبری / ترجمه آقای اعتضادی

رسانه ها و سایت های خبری روسی سابقه سفارش سانسور اخبار را دارند. در دسامبر سال گذشته، رسانه‌های روسی دستور حذف مقاله‌ای در ارتباط با شایعات مربوط به روابط خارج از ازدواج دختر پوتین را گرفتند. چندین نشریه توسط دولت روسیه به عنوان “عوامل خارجی” توصیف شده است. کمپین گزارشگران بدون مرز برای آزادی رسانه ها، روسیه را در رتبه 150 از 179 کشور در فهرست جهانی آزادی مطبوعات قرار داده است.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد: «از آنجایی که الکسی ناوالنی از کرملین به روسیه بازگشت و اندکی پس از ورودش بازداشت شد، آزار و اذیت خبرنگاران در روسیه به سطح جدیدی رسیده است».

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما