(تصاویر) بیمارستانی در دهکده ای دورافتاده به بهترین ساختمان جهان تبدیل شده است!

[ad_1]

بیمارستانی در دهکده ای دورافتاده در بنگلادش به عنوان بهترین ساختمان جدید جهان توسط موسسه سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA) انتخاب شد.

به گزارش فرارو، بیمارستان دوستی در روستای شیامناگار در منطقه ساتخیرا در جنوب غربی بنگلادش قرار دارد که بارها در معرض طوفان و بالا آمدن سطح دریا قرار گرفته است.

بیمارستان 80 تختخوابی منطقه طوفانی با آجرهای محلی ساخته شد. این بیمارستان بر روی منظره ای از طبیعت ویران شده ساخته شده است که چند سال پیش طوفان شدیدی در آن قرار گرفت. معماری این بیمارستان از منظره رودخانه بنگال الهام گرفته شده و با محیط اطراف درآمیخته است.

کاشف چودهری، معمار ارشد این پروژه گفت: «ما از مصالح و ساختمان‌های محلی استفاده کردیم. همچنین باید اطمینان حاصل می کردیم که مردم منطقه و روستاهای اطراف آن را به عنوان مکانی برای درمان می پذیرند.

یک کانال زیگزاگی از زیر بیمارستان می گذرد و بخش های بستری و سرپایی بیمارستان را از هم جدا می کند. این سازه که از آجرکاری های محلی ساخته شده، دارای حیاط های متعددی است که می توان از آنها به عنوان فضاهای آرام لذت برد. سایر مناطق بیمارستان که نیاز به حریم خصوصی و تاریکی دارند توسط راهروها و طاق های دولایه محافظت می شوند. آجرهای مورد استفاده با توجه به مقاومت و مقاومت در برابر آب و هوا انتخاب شدند. کانال آب خواص خنک کنندگی را فراهم می کند و اجازه می دهد دما حتی در تابستان های بسیار گرم پایین بماند.

این کانال به بهبود شرایط ریز اقلیمی کمک می کند. معماران اظهار داشتند که تأثیر تغییرات آب و هوایی یکی از ملاحظات اصلی طراحی برای این پروژه است. به گفته وی، چشم انداز کشاورزی در حال تغییر است.

چودهری گفت: کشاورزان منطقه به دلیل بالا آمدن سطح دریا به پرورش میگو روی آورده اند. ما به نوعی درایت روستاییان را در نظر گرفتیم و در طراحی این بیمارستان از آن استفاده کردیم.

بخشی از طراحی قابل توجه ساختمان شامل حذف و جمع آوری آب باران در یک مخزن است که هم از اشباع بیش از حد آب جلوگیری می کند و هم امکان استفاده از آن را فراهم می کند. این ویژگی برداشت آب باران به ویژه در مناطقی که میزان بارندگی شگفت‌انگیزی در فصل باران‌های موسمی دریافت می‌کنند مفید است، با این حال، هنگامی که با آب‌های زیرزمینی شور مخلوط می‌شود، نمی‌توان از آن استفاده کرد.

در طراحی این بنا از بازی نور، سایه و باد استفاده شده است. مجموعه‌ای از حیاط‌ها به تهویه طبیعی بیمارستان کمک می‌کنند، در حالی که فضاهای حساس‌تر، مانند اتاق‌های عمل، از باد محافظت می‌شوند، توسط راهروها و طاق‌های دو طبقه محافظت می‌شوند و از آفتاب استوایی محافظت می‌شوند. نفوذ مستقیم نور خورشید به تمام کلاس ها و اتاق های مشاوره کاملاً متعادل است.

غلام رسول پرورش دهنده میگو روستایی گفت: تاکنون چنین بیمارستانی ندیده بودیم. با طبیعت هماهنگی بسیار خوبی دارد، از هیچ ابزار مصنوعی استفاده نمی شود، حتی آجرها نیز طبیعی هستند. ساختمان در مقایسه با سایر ساختمان های منطقه چه در داخل و چه از بیرون تمیز و زیبا است.

جایزه بین المللی RIBA 2021 هر دو سال یکبار به پروژه هایی اعطا می شود که جهان را تغییر داده و تأثیر مثبتی بر جامعه اطراف آن داشته باشند.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما