ا مز وب سیارهایی مچون مین دا واهیم رد؟

[ad_1]

از ار لسکوپ ایی مز وب و انتشار اویر ضعیف رد از آن، نگاه را معطوف رده است. بسیاری از دانشمندان، اما هنوز منتظر قدرت‌نمایی اصلی این تلسکوپ هستند: جستجوی حیات فرازمینی که اکنون با ورود قوی‌ترین ابزار فضایی ساخته شده دست بشر وارد مرحله تازه‌ای شده است.

دو دف اصلی رای این لسکوپ ریف دهاند اتی مراستا مار میروند؛ آن منشا و ونگی دایش آن و دیگری ات رازمینی در منظومه های دوردست.

نستین وعده رگ سازندگان این لسکوپ، وانایی ن در مطالعه اولیه مالعه مز وب رای این منظور ابزارهای دقیق ود را ر روی ستارگان دوری مانند

این ستاره که با نام علمی «دبلیوال ۰۱۳۷-ال‌اس» نیز شناخته می‌شود، ستاره‌ای در صورت فلکی نهنگ است و با قرار گرفتن در فاصله ۲۸ میلیارد سال نوری زمین، دورترین ستاره‌ها به شماره می‌رود. نور ایرندل نا میلیون سال س از «انفجار رگ» ا مان «بیگن» در نه ا منتشر د.

دان و، اخترشناس در موسسه لمی لسکوپ ایی، در این اره میود:

ا مز وب، سرانجام داخل ادر واهند ود این انها را ند و دریابند نها از ساخته شده است. در حالی که امروزی مارپیچی یا بیضوی هستند، اولین بلوک‌های کهکشانی باستانی «توده‌های و نامنظم» بودند و حالا می‌توانیم داخل آن‌ها را به ما نشان دهیم. ایی رای لسکوپ ایی ابل نامرئی وندند.

دف دیگر مز وب مشاهده سیارات را ماندازه من است این ستاره در اصل سال نوری از ما رار دارد.

سامانه راخورشیدی راپیست-۱ ریباً مام رایط رای ستجوی ات در ارج از منظومه مسی ما را دارد. سه سیاره از سیاره راپیست-۱ در امری اجازه می دهد دمای مناسب رای مع دن آب در سطح نها وجود داشته باشد. اما سوال اتی اخترشناسان در مورد سیارات راخورشیدی این است: ا نها وی سازگار ا ات دارند. این سوالی است ستاره شناسان امیدوارند لسکوپ ایی مز وب ن واب وید.

نگامی نور ستارگان از مولکولهای و این سیارات ور می کند، ردی از رکیبات میایی نها را را . در واقع ر نوع مولکول، متفاوتی از ول موججای نور را میند و مز وب میوانند نین را می دهد. اگر لسکوپ واند وجود ار دی اکسید ربن و ازن را در این مولکولها ابتدا نگاه اد د ا.

مان منسفیلد، اخترشناس در دانشگاه ریزونا، موید: رچند لزوماً نمیوانیم ات را وراً ناسایی نیم.»

نوری از راپیست-۱ میآید دری واهد ود و لیل ن مان میرد. اریک اسمیت، دانشمند ارشد پروژه جیمز وب، در این باره می‌گوید: «چشم شما عادت با میلیون‌ها عکس در ضربه کند، اما این تلسکوپ‌ها فقط چند عکس در جمع‌آوری می‌کنند.»

جمعیت تا کنون بیش از 5000 سیاره فراخورشیدی را یافته است که تعداد آن‌ها بسیار شبیه به زمین هستند نه نقدر دور منجمد وند).

اندازه نسبتاً وچک این سیارات راخورشیدی مطالعه نها را سیار آسیب دیده است. ا این ال لسکوپ ایی مز وب این وضعیت را ر واهد داد و نوان رهن رای اخترشناسان مل واه دکتر مگان منسفیلد، ستارهناس دانشگاه ریزونا، میوید مز وب

ای اسمیت ر ود سیارات راخورشیدی در اولین دسته از اویر رفته رفته رار واهند داشت. در نتیجه اید ودی وانیم اویری از این سیارات را نیم.

الکساندر راثکه، ستارهناس دانشگاه نی دانمارک، میوید: البته ما رضیها، سازیزیا و مه این ا را داریم، اما واقعاً ایدهای نداریم. اید رویم و نگاه نیم.»

ممکن است در ایان این لاشا، وی در وا سیاره راپیست-۱ ود، اما این نتیجه را ممکن است این و مانند روی مین سرشار از نیتروژن و اشد باشد اصلا ر اشد لا رگز ندیدهاند.

اینهائی ستند مطالعات نده، نها را روشن واهد رد.

منبع: ورونیوز

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما