اولین نسخه بتای اندروید 12 ال برای گوشی های هوشمند پیکسل – زومیت منتشر شد

[ad_1]

شاید اندروید 12 یکی از هیجان انگیزترین پیشرفت ها در دنیای سیستم عامل اندروید باشد، اما اکنون زمان آن رسیده است که آخرین نسخه را بررسی کنیم. هفته گذشته نسخه بتا اندروید 12L برای تبلت های لنوو منتشر شد. اما از امروز گوشی های پیکسل نیز می توانند از آن استفاده کنند. البته همانطور که می دانید نسخه های بتا نیز مشکلاتی دارند که معمولا در آینده برطرف خواهند شد.

به گفته پلیس اندروید، اگر اندروید 12L شما نمی دانید، ما شما را به طور خلاصه با آن آشنا می کنیم. این نسخه از اندروید (در ابتدا با نام اندروید 12.1 شناخته می شد) یک سیستم عامل است که دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگتر را هدف قرار می دهد. اندروید 12L که به نظر می‌رسد جایگزینی عالی برای تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو مانند است، نوید ارائه ویژگی‌های جدید و رابط کاربری بهینه‌شده را می‌دهد. در واقع سیستم عامل ها برای استفاده حداکثری از فضای اضافی روی صفحه نمایش بزرگ ساخته شده اند.

اندروید 12L

چنین ویژگی به معنی API های نمایشگر جدید برای توسعه دهندگان است. برای کاربران نیز، این بدان معنی است که برنامه ها در نهایت می توانند از تمام فضای اضافی روی صفحه نمایش بزرگ به خوبی استفاده کنند.

امروز گوگل اندروید 12L بتا 1 برای “دستگاه های پشتیبانی شده پیکسل”. اما پیکسل‌ها مطمئناً بهترین دستگاه برای آزمایش نیستند، زیرا صفحه‌نمایش‌های کوچک آن‌ها تغییر چندانی را نشان نمی‌دهند. لازم به ذکر است که این نسخه از سیستم عامل برای هفته گذشته Lenovo Tab P12 معرفی شده، جدید به گفته گوگل، این نسخه «پیش نمایش برنامه نویس 1 ».

وقتی صحبت از تغییرات در این نسخه به میان می آید، گوگل یک طرح بندی دو ستونی را برای اعلان ها، صفحه قفل و سایر اجزای سیستم مانور می دهد، اما برخی از آنها در پیش نمایش توسعه دهنده قرار داشتند. حتی نوار وظیفه جدید همانطور که در پیش نمایش مشاهده می شود جدید نیست، اما ممکن است عملکرد آن در حال حاضر تغییر کرده باشد.

همانطور که از ابتدای سال انتظارش را داشتیم، ویژگی “App Pair” در اندروید 12L بتا 1 آمده است. این ویژگی جایگزین «اسکرین تقسیم‌شده» می‌شود که برای چندوظیفگی استفاده می‌شد.

اندروید 12L

توسعه دهندگان باید توجه داشته باشند که Android 12L beta 1 اکنون نهایی شده است، بنابراین می توانید آزمایش برنامه های مختلف و ویژگی های آنها را شروع کنید. گوگل اطلاعاتی در مورد جزئیات این سیستم عامل به توسعه دهندگان ارائه کرده است، از جمله نکاتی در مورد نحوه پیاده سازی ویژگی های WindowManager و Jetpack در طراحی متریال صفحه نمایش بزرگ. مجموعه کاملی از اسناد منتشر شده است تا به شما کمک کند تا برنامه های بهینه سازی شده برای صفحه نمایش های بزرگ را توسعه دهید که می توانید از آنها استفاده کنید.

مقاله مرتبط:

انتظار می‌رود پس‌زمینه دینامیک ۱۲ لیتری Monet/Material You را به دستگاه‌های غیر پیکسل بیشتری بیاورد. اما در حال حاضر، در نسخه بتا که فقط برای پیکسل منتشر شده است، تشخیص آن سخت است.

اینکه کدام گوشی‌های هوشمند توسط نسخه جدید اندروید 12L پشتیبانی می‌شوند، برخی را گیج کرده است. گوگل تایید می کند که پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو هنوز به این نسخه جدید دسترسی نخواهند داشت اما به زودی این سیستم عامل برای آنها منتشر خواهد شد. در حال حاضر فقط Pixel 3a/XL، Pixel 4/XL، Pixel a4/5g، Pixel 5 و Pixel 5a پشتیبانی می شوند.

اگر می خواهید اندروید 12L را روی صفحه نمایش کوچکتر تجربه کنید، می توانید به سایت برنامه اندروید بتا مراجعه کرده و آن را برای دستگاه خود دانلود کنید. توسعه دهندگان و علاقه مندانی که دوست دارند نگاهی اجمالی به آن داشته باشند، بهتر است این کار را با استفاده از اندی انجام دهند.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما
اطلاعات و محتوای این سایت با کمک هوش مصنوعی و از روی داده‌های اینترنتی تهیه شده‌اند و مسئولیتی در قبال صحت آنها نخواهیم داشت و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.