الس ای وتین ر از ران و دریای سیاه

[ad_1]

رارو-پایگاه خبری-تحلیلی “نشنال اینترست” در گزارشی، ضمن اشاره به انعقاد توافق غلات با محوریت: روسیه، کشور، ترکیه و سازمان ملل متحد که در قالب آن، کریدور امن در جهت خطر غلات از طریق دریای سیاه ایجاد می شود. و در عین حال، سفر بعدی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به تهران و رایزنی های وی با مقامات ارشد ایرانی و البته شرکت وی در نشست سه جانبه با حضور روسای جمهوری ایران و ترکیه، به ویژه به این نکته اشاره کرده است که مانورهای سیاسی و میدانی دولت روسیه و تقویت هماهنگی های آن با متحدانش مانند ایران نشان می دهند که اساسا غرب در تحمیل انزوا و فشار به روسیه تا حد زیادی شکست خورده است و نمی تواند ادعا کند که از طریق تحت فشار قرار دادن مسکو به انتقال مسکو به چنین وضعیتی آسیب می رساند. رم لیه این ور و ا دیگر درحوزه

ننال اینترست در این رابطه می نویسد: مسئله ای در نوع ود اولین وافق مده میان مسکو و از مان از نگ انگیخت در اریخ 24 وریه سال.

“آنتونیو گوترش” دبیر کل سازمان ملل متحد در تصمیم گیری در این رابطه گفته است که “این توافق، توافقی برای جهان است.” این قرارداد قیمت های جهانی محصولات غذایی را باثبات تَر می کند. نگ همچنین اهد افزایش ابل مشاهده مواد ایی در آن وده ایم).

به گزارش فرارو، این قرارداد و توافق که میان کشورهای ترکیه، روسیه و سازمان ملل متحد و به دست آمده، چهارچوبی چهارجانبه را جهت غلات به خارج از دسترسی می کند. این توافق نوعی “مرکز کنترل” را ایجاد می کند که توسط مقامات سازمان ملل متحد، ترکیه، دولت روسیه و روسیه می شود و در استانبول مستقر است و روند غلات را رصد و نظارت می کند و هماهنگی های لازم در این رابطه را انجام می دهد. می دهد ا ادرا لات از مردم، از ریق ریدورهای ام دریایی(در وحه نگ ملی) انجام ود. این ارچوب مدیریتی، روند ادرات ا را از ندر مردم اودِسا، رنومورسک، و ژنی مدیریت می ند.

ات امل و دقیق این رح نوز منتشر نشده است. مقام ای روسی ر اصرار دارد اِکَنْیَنی لات این را روس ا ور ا این نگرانی را اعلام کرده اند احتمال دارد این دست اچاق سلاح ند. ر اساس واترات لات از مبدا قانونی، ارتش رکیه این امکان را دارد که اوکرایرس را د را د.

در اوایل هفته گذشته، به یک توافق اولیه دست یافتند با این حال، نقطه اصلی محقق شدن و عملیاتی شدن این توافق، توافق و رضایت شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بود. وتین در اوایل اری ا «ر اردوغان» در این دیدار وتین از اردوغان دلیل نچه لاش ای میانجی رانه دولت رکیه انعقاد وافق دور لتشکات رد.

دستیار رئیس مهور کشور، “میخائیلو ودولیاک” در وض، ر دو ور ورت داگانه وافقاتی را ا رکیه و سازمان ملل متحد امضا کرد اند. ا این مه، آن وافق در نوع ود نخستین وافق ابل وجه و مهمی است از مان از نگ ملی مان.

سه نبه ولادیمیر وتین، رئیس مهور روسیه وارد ایران د و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ” ایران به طور خاص در مسئله جنگ جنگ بارها به این نکته اشاره کرده است که حرکت های غرب و به طور خاص ناتو در جوار مرزهای روسیه، اصلی ترین عامل شروع جنگ همه بوده است. ایران ناتو را موجودیتی می داند و معتقد است اساساً روسیه وی و مستقل مخالف است. تهران به طور خاص بر این باور است که بایستی جلوی پیشروی های ناتو گرفته شود زیرا در غیر این صورت این تشکیلات هیچ گونه حد و مرزی را برای خود قائل نیست و مدام به ضرر سایر کشورها به دنبال پیشبرد آنها خواهد بود.

در این ا ایران و روسیه ملا ای مساعدی را مقابله با ریم ای میلی رب لیه ود افته اند. در این چهارچوب، غول انرژی روسیه یعنی شرکت “گازپروم” توافقی به ارزش 40 میلیارد دلار را با شرکت ملی نفت ایران به امضا می رساند که در قالب آن گازپروم به تامین کنندگان ایرانی کمک می کند تا میادین نفت و گاز این کشور را در اقصی نقاط نفت ایران امضا کند. ایران وسعه ند.

در عین حال، سه شنبه گذشته پوتین در یک نشست سه جانبه با حضور «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه و «ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور ایران نیز شرکت کرد و وضعیت منازعه و درگیری ها در جمهوری سوریه به بحث و بررسی گذاشته شد. . روسیه و ایران از مله امیان اصلی نظام سیاسی سوریه ریاست ماهوری “بشار اسد” ستند. این در الی است رکیه از روه ایدولتی در سوریه مایت می ند(گروه ایی در مال سوریه مستقر ستن).

این نشست با شکست تلاش های اردوغان جهت قانع سازی ایران و روسیه در همراهی با ترکیه جهت حمله به شمال سوریه و مقابله با آنچه آنکارا، گروه های تروریستی می خواند رو به رو شد. در این، بر اساس بیانیه سه جانبه ای که توسط رهبران سه کشور صادر شده است(این چهارچوب با عنوان “روند آستانه” می باشد)، بار دیگر احترام به تمامیت ارضی سوریه مورد تاکید قرار گرفته است و به این نکته نیز اشاره شده است که ات و امنیت در مال سوریه رفا ر ایه راست از اکمیت و مامیت ارضی سوریه رقرار واهد د. اردوغان به خبرنگاران در راه بازگشت به ترکیه گفت که وی گزینه ای برای حمله نظامی به شمال سوریه را تا زمانی که نیروهای امنیتی ترکیه رفع نکنند و به خوبی مخاطب قرار نگیرند، کنار بگذارند.

خیلی از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که اصرارها به روسیه جهت چراغ سبز نشان دادن به هدف غلات از مبدا، نشان داد که اساسا جستجوها جهت منزوی سازی روسیه به ویژه از طرف غربی تا چه حد ضعیف و ضعیف به شکست است. (در سیاسی و اقتصادی). در این رابطه، جان درنان از «انیسیتو صلح آمریکا» به خبرگزاری CNBC گفته است که: «من فکر می‌کنم که روسیه توافقات اخیر خود را به ویژه در مورد بحث غلات از مبدا مردم و از طریق دریای سیاه را به مثابه نمودهایی در نظر بگیرد. می پذیرد تا به جهان نشان دهنده ای باشد که آن ها منزوی خود و چه در منطقه پیرامونی خود و چه در منطقه پیرامونی، یک بازیگر اصلی و مهم به حساب می آیند. مقام های آمریکایی(نظیر اظهارات جان کربی بیان پنتاگون که به خرید تسلیحات از سوی روسیه از ایران اشاره کرده است) اینطور ادعا می کند که روسیه و پوتین ضعیف و منزوی شده اند».

تلاش روسیه از آغاز جنگ، از غرب و برخی نهادهای بین‌المللی غرب گرا منزوی شده است، با این حال، جلساتی در تهران به یک واقعیت و چیزهای متفاوت و البته خاص اشاره دارند: جهت ایجاد هماهنگی هماهنگ با کرملین، بخش قابل توجهی از جهان غیرغربی عمل بی طرفی خود را در مورد مشابهه جنگ یک خانواده حفظ کرده است و یا مانند آنچه در موارد مشابه چین و ایران مشاهده می کنید، در برابر فشارهای غرب علیه مسکو، از این. ور مایت می نند

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما