آیا برگزاری مسابقه بازی های ترکیبی در دنیای واقعی غیراخلاقی است؟

[ad_1]

این روزها کمتر کسی نام سری بازی های ترکیبی را می شنید. محبوب ترین سریال نتفلیکس که بیشتر رکوردهای این سرویس استریم را شکست، اکنون به پربیننده ترین سریال نتفلیکس تبدیل شده است و احتمالاً برای فصل جدید نیز بازخواهد گشت. اگرچه این زنجیر کره ای این روزها مانند بمبی منفجر شده منفجر شده است، اما ساختن آن راه سختی را در پیش گرفته است. کارگردان سری بازی های کامپوند، هوانگ دونگ هیوک، سال هاست درگیر ارائه فیلمنامه های این مجموعه به شرکت های مختلف بوده است.

ایده اصلی برای سری بازی های ترکیبی در سال 2008 با در نظر گرفتن هوانگ دونگ هیوک ایجاد شد. در همان سال فیلمنامه این سریال را به پایان رساند و آماده ارسال آن به استودیوهای مختلف شد. با این حال، هیچ یک از استودیوها حاضر به سرمایه گذاری روی فیلمنامه سری کلی بازی نبودند. سرانجام در سپتامبر 2019، نتفلیکس با ضبط فیلمنامه هوانگ دونگ هیوک در مقابل دوربین های خود موافقت کرد.

ترکیبات توصیه شده:نگاهی به سریال I Wanna Live – A Pleasant Romance بیندازیدبه بخش های 1 تا 7 مراجعه کنید
نگاهی به سریال I Wanna Live - A Pleasant Romance بیندازید

سری بازی های ماهی مرکب


هوانگ دونگ هیوک به عنوان کارگردان و تهیه کننده، پروژه های سریالی را از روی فیلمنامه های خودش خلق کرد. از این رو، فیلمبرداری مجموعه بازی کامپوزیت که در ابتدا نام دیگری داشت، در ژوئن 2020 با پایان مراحل بازیگری آغاز شد. این سریال در 17 سپتامبر 2021 توسط نتفلیکس منتشر شد و به محبوب ترین سریال در سرویس استریم تبدیل شد. بیش از 120 میلیون بیننده این سریال را در ماه اول عرضه آن تماشا کردند و ارقام غیر رسمی نشان می دهد که 500 میلیون دانلود غیرقانونی از کل مجموعه بازی است.

دلیل اصلی محبوبیت سری بازی های Compound را باید داستان متفاوت و خیره کننده آن دانست. داستانی که به شدت نمادین به نظر می رسد و به همین دلیل میلیون ها بیننده را به خود جذب کرده است. تشابهات بین داستان ترکیبی سری بازی و دنیای واقعی اطراف ما نیز باعث جذابیت بیشتر این سری می شود و تفاوت هایی که به تصویر می کشد برای بسیاری ملموس به نظر می رسد.

بازی مرکب چیست؟

ترکیبات توصیه شده:نگاه اول به فصل پنجم Money Heist; مثل همیشه عالیشروعی نفس گیر تا پایانی خوب
نگاه اول به فصل پنجم Money Heist;  مثل همیشه عالی

داستان سریال محبوب کره ای نتفلیکس در مورد مسابقه ای جذاب و ترسناک به نام بازی مرکب است که از شش مسابقه ساده و هیجان انگیز تشکیل شده است. اگرچه این شش مسابقه در نگاه اول جذاب به نظر می رسد، اما واقعیت این است که در هر یک از این شش مسابقه، بازنده ها جان خود را از دست می دهند. بنابراین مسابقه بازی کامپوزی یک مسابقه مرگ و زندگی است و در پایان شش چالش بازی ترکیبی تنها یک نفر برنده عنوان می شود.

اولین بازی ترکیبی به نام Red Light بسیار ریسک پذیر است. اگرچه این رقابت ساده به نظر می رسد، اما می تواند قربانیان زیادی داشته باشد. قوانین این مسابقه بسیار ساده است. شما فقط زمانی حق خط پایان را دارید که داور غول پیکر شما را ببیند و زمانی که داور به شما پشت کند باید توقف کنید. کسانی که از این دستور واضح هستند [به هر دلیلی] در صورت عدم رعایت آنها از مسابقه اخراج خواهند شد.

مسابقه دوم در مسابقه بازی های کامپوزی واقعا آزمونی برای محک زدن میزان صبر و دقت افراد است. در این مسابقه به هر شرکت کننده یک کیک عسلی با شکل خاصی در وسط داده می شود. شرکت کنندگان باید قسمت های اضافی این کیک عسلی را جدا کنند تا تصویر دقیق آن شکل خاص را به آنها نشان دهند. اگر شیرینی به گونه ای شکسته شود که شکل داخلی آن خراب شود، شرکت کننده حذف می شود. همچنین اگر بیش از 10 دقیقه طول بکشد، شرکت کننده از مسابقه اخراج می شود.

ترکیبات توصیه شده:نقد سریال خانه شیرین – دنیایی در چنگال شیاطینکاوش انسانیت
نقد سریال خانه شیرین - دنیایی در چنگال شیاطین

سری بازی های ماهی مرکب

مسابقه طناب زنی یک مسابقه گروهی به عنوان سومین مسابقه در مسابقات ورزشی مختلط است. شرکت کنندگان به گروه های ده نفری تقسیم می شوند و هر گروه در طناب کشی با دیگری رقابت می کنند. تمام اعضای گروه که در طناب کشی شکست می خورند کشته می شوند.

چهارمین مسابقه در بازی کامپوند با وجود سادگی، پر از جذابیت است. شرکت کنندگان به گروه های دو نفره تقسیم می شوند و به هر یک از آنها ده تیله داده می شود. هر شرکت کننده باید ده تیله از طرف دیگر بدون خشونت بردارد. بنابراین، شرکت کنندگانی که تیله های خود را از دست می دهند، جان خود را از دست می دهند.

مسابقه پنجم شرکت کننده را روی یک پل شیشه ای مرگبار قرار می دهد. شرکت‌کنندگان باید روی این عینک راه بروند، اما برخی از این عینک‌ها بسیار شکننده هستند و ممکن است باعث افتادن و برداشتن شرکت‌کننده شوند. بنابراین، شرکت کنندگان باید با آرامش و با احتیاط اقدام کنند.

ترکیبات توصیه شده:کدام عضو Suicide Squad برنده بازی ترکیبی است؟مسابقه ای مرگبار برای اعضای گروه مرگ
کدام عضو Suicide Squad برنده بازی ترکیبی است؟

ششمین و آخرین مسابقه برای اثبات برنده بازی ترکیبی به شدت ترسناک است. بقیه شرکت کنندگان باید به گروه های مدافع و حمله تقسیم شوند. سپس هر مهاجم باید به سمت خط پایان حرکت کند و هر مدافع باید از رسیدن حریف به نقطه پایانی جلوگیری کند. به طور کلی بازی واقعا هیجان انگیز و فوق العاده رقابتی است. اما برای بسیاری از بینندگان سریال های ورزشی ترکیبی، یک سوال اساسی پیش می آید؛ آیا برگزاری مسابقه بازی های ترکیبی در دنیای واقعی غیراخلاقی است؟ با Viziato همراه باشید تا پاسخ این سوال را بدانید.

نتیجه تصمیمات

همه 456 شرکت کننده در بازی مرکب در گروهی از افرادی هستند که درگیر مدیریت زندگی خود هستند. این افراد میلیون ها وون (واحد پول کره جنوبی) بدهکار هستند و اساساً راهی برای خروج نمی بینند. او با شرکت در بازی کامپوند در واقع بزرگترین قمار زندگی خود را پذیرفته است; رقابتی بین هستی و نیستی که مرز باریکی بین زندگی جدید و مرگ تلخ می کشد.

ترکیبات توصیه شده:معرفی بیست فیلم برتر کیانو ریوزاو فقط جان ویک نیست
معرفی بیست فیلم برتر کیانو ریوز

اگر شرکت کنندگان بازی از عواقب تصمیمات گرفته شده در طول زندگی خود آگاه بودند، قطعاً راه های بهتری را انتخاب می کردند. اما آنها به شرکت در یک بازی ترکیبی در موقعیتی اعتراف می کنند که اساساً هیچ راهی علیه خود نمی بینند. این سریال یادآور خوبی است که مردم باید از عواقب تصمیمات خود آگاه باشند. با این حال، امروز ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن افراد بیشتری از هر زمان دیگری این فرصت را دارند که خودشان تصمیم بگیرند.

اگر در دنیای امروز به انسان حق اتانازی (مرگ داوطلبانه) داده می شود، باید فرصت شرکت در مسابقاتی مانند ورزش مختلط را پیدا کند. نیازی به گفتن نیست که انسان می تواند مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرد. بنابراین اگر بخواهند در مسابقه ای شرکت کنند که شباهت زیادی به رقابت بقا در سری کلی بازی دارد، نباید قوانین محدودکننده ای برای آنها وجود داشته باشد.

با این حال، کسانی که در ورزش های مختلط در دنیای واقعی شرکت می کنند باید اذعان داشته باشند که هر گونه عواقب شرکت در این مسابقه متعلق به خودشان است. بنابراین اگر نفر اول مسابقه به عنوان برنده یگانه بازی که شاهد مرگ تمامی 455 شرکت کننده قبلی بوده، دچار مشکلات روحی و روانی شود، باید اعتراف کند که به دلیل تصمیمات شخصی خود با چنین موقعیتی مواجه شده است. تنها کسی است که مسئول وضعیت روحی خود است.

ترکیبات توصیه شده:تحلیل شخصیت مالک – زخم های کاریمکبث زخمی!
تحلیل شخصیت مالک - زخم های کاری

اثر اقتصادی

همه شرکت کنندگان بازی مرکب بدهکار و ورشکسته بودند. دلایل زیادی برای رسیدن آنها به نقطه صفر مالی وجود داشت، اما در نهایت همه آنها از نظر مالی ضعیف بودند. با این حال، مرگ این بدهکاران لزوماً به معنای حذف بدهی آنها از چرخه اقتصادی نیست. تا زمانی که این افراد در قید حیات هستند، طلبکاران می توانند به احیای سرمایه خود به هر وسیله ای امیدوار باشند. اما مرگ او به این معنی است که حداقل 456 طلبکار از بین رفته اند. البته بسیاری از آنها به بیش از یک نفر ضرر مالی وارد کرده بودند.

بنابراین اجرای یک بازی مختلط در دنیای واقعی تاثیر اقتصادی نامطلوبی دارد. سازماندهی یک مسابقه واقعی بازی مرکب تنها در صورتی موفق خواهد بود که برنده نهایی پس از دریافت جایزه، بدهی شرکت کنندگان کشته شده را بپردازد. چیزی که قطعا اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین از آنجایی که افراد بیشتری ممکن است داوطلبانه وارد مسابقات ورزشی ترکیبی شوند، باید اذعان کنند که مرگ آنها می تواند اثرات اقتصادی نگران کننده ای داشته باشد.

ترکیبات توصیه شده:به مادیان ایست تاون نگاهی بیندازید – برداشتی شگفت انگیز از درام جناییاقدام غم انگیز یک پلیس غمگین
به مادیان ایست تاون نگاهی بیندازید - برداشتی شگفت انگیز از درام جنایی

همچنین اگر قرار بود در دنیای امروز یک رویداد ورزشی مختلط برگزار شود، میلیون‌ها بدهکار که بدهی‌شان چند برابر بدهکارترین شرکت‌کنندگان در یک مجموعه ورزشی مختلط بود نیز به شرکت در این مسابقه اعتراف می‌کردند. بنابراین بسیاری از بدهکاران متقاعد شده اند که با وارد شدن به چنین رقابت مرگباری قبل از اینکه با سرنوشتی تلخ تر از طلبکاران خود روبرو شوند، می توانند به مرگی وسوسه انگیز و هیجان انگیز دست یابند.

در چنین شرایطی، احتمالاً ثبات اقتصادی پایان می یابد و میلیون ها پرونده بدهی و کلاهبرداری در دادگاه های سراسر جهان تشکیل می شود. این به این دلیل است که بسیاری از افراد برای مدتی میلیون ها کلاهبرداری را انجام می دهند تا به خواسته خود برسند و سپس شانس خود را با شرکت در یک بازی ترکیبی برای میلیونر شدن و پرداخت بدهی خود امتحان می کنند. حتی اگر این وام گیرندگان کشته شوند بازنده خوانده نمی شوند. طلبکاران خارج از بازی در واقع بازنده واقعی بازی ترکیبی دنیای واقعی هستند.

مرگی که عادی می شود

ترکیبات توصیه شده:نگاهی به سریال بچه مهندس 4 – Repetition of the Repetitive Formulaچگونه یک فیلمنامه را برای چهار فصل پشت سر هم تکرار کنیم؟
نگاهی به سریال بچه مهندس 4 - Repetition of the Repetitive Formula

خانواده ها و نزدیکان شرکت کنندگان در بازی مشترک هیچ اطلاعی از حضور خود در این بازی مرگبار نداشتند. بنابراین انجام بازی مختلط دنیای واقعی این فرصت را به میلیون‌ها نفر می‌دهد که می‌خواهند بمیرند و برای همیشه از بین مردم متمایز شوند. کسانی که می خواهند خودکشی کنند اما جرات تلاش ندارند می توانند در بازی های ترکیبی شرکت کنند. کسانی که توانایی تغییر محیط اطراف خود را ندارند می توانند با شرکت در یک بازی ترکیبی شانس خود را برای ثروتمند شدن یا حتی کشته شدن امتحان کنند.

بازی های ترکیبی تنها در صورتی معتبر هستند که برگزارکنندگان موقعیت شرکت کنندگان را به دقت بررسی کنند. به عنوان مثال، افرادی که دارای سابقه کیفری هستند یا می خواهند سابقه کیفری داشته باشند، نباید در یک رویداد ورزشی مختلط شرکت کنند. به عبارت دیگر، برگزاری یک بازی مختلط در دنیای واقعی به معنای عادی سازی مرگ های احمقانه است. بنابراین اصلاً اخلاقی به نظر نمی رسد.



تحلیل روانشناختی سری بازی های ماهی مرکب

اما کسانی که زندگی خود را آنقدر بی ارزش می دانند که فکر می کنند می توانند با قمار تمام عمر ثروتمند شوند اما دور از دسترس باید فرصت شرکت در چنین مسابقه احمقانه ای را پیدا کنند. برگزاری یک بازی مسابقه ای مختلط در دنیای واقعی می تواند به مردم در سراسر جهان کمک کند تا بیشتر از هر زمان دیگری از زندگی خود قدردانی کنند و مطمئناً احساس می کنند که داشتن سواد مالی برای جلوگیری از قمار کافی است. به ورشکستگی کمک نمی کند. .

ترکیبات توصیه شده:معرفی سریال پنج نوروزی 1400 – از پایتخت تا ظهرجای کلاه قرمزی در حال حاضر خالی است
معرفی سریال پنج نوروزی 1400 - از پایتخت تا ظهر

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما