پاسخ به همه پرسی؛ دست دادن با نامحرم در صورت اجبار چه حکمی دارد؟

[ad_1]

یکی از موضوعاتی که در مورد آن سؤالات فراوانی مطرح می شود، مسأله رابطه با نامحرم و مسأله مصافحه با زن یا مرد نامحرم است.

به گزارش مهر، یکی از مهم ترین وظایف دین مبین اسلام که از اهمیت خاصی برخوردار است، فراگیری احکام دین است. فردی که اسلام را به عنوان دین خود انتخاب می کند باید برنامه های او را در تمام عرصه های زندگی خود کاملاً بپذیرد و رفتار و اعمال خود را بر اساس احکام دین کنترل کند. آن را در زندگی خود اعمال کنید. پاسخ به سوالات قضایی که قبلا منتشر شده است را می توانید در اینجا بیابید.

حضرت آیت الله خامنه ای

سوال: آیا دست دادن یا تماس فیزیکی با افراد موجود در کتاب حرام است؟

بازخورد: مصافحه و تماس بدنی مرد با زن نامحرم هر چند از اهل کتاب باشد حرام است و مصافحه مرد مسلمان با مرد دیگر حرام نیست هر چند با اهل کتاب است.

سوال: تازه فهمیدم یکی از دوستانم دوجنسه است. تصمیم خود را برای داشتن رابطه دوستانه با این فرد از نظر شرعی و عرفی توضیح دهید.

بازخورد: اگر ثابت شود که او واقعاً دوجنسه است، اصل ارتباط و رابطه با او اشکالی ندارد، ولی باید از آنچه رابطه مرد با زن و مرد با زن است اجتناب کند و شرعاً حرام است. در ایالات متحده، مانند لمس کردن و دیدن هر چیزی که ممنوع است.

سوال: لطفا در مورد رابطه زن و مرد مسلمان در جامعه توضیح دهید.

بازخورد: بر هر زن و مردی واجب است با تماس و ملاقات و ایستادن با جنس مخالف احکام شرعی و شرعی را رعایت کنند و از هر عمل و رفتاری که آمیخته با ربا یا خیانت باشد و منجر به فساد شود پرهیز کنند.

سوال: در برخی از کشورهای اسلامی، رابطه جنسی مرد با زن عادی است و ترک آن توهین به طرف مقابل محسوب می شود. از جنابعالی تقاضا می شود در این خصوص مراتب را به اطلاع شریعت برسانید.

بازخورد: دست زدن به مرد با زن اجنبی و دست زدن به بدن زن بر مرد خارجی شرعاً حرام است و امتناع از آن با بیان اینکه این رفتار جزء احکام شرعی اسلام است، توهین محسوب نمی شود. طرفین و مسلمانان موظف به انجام وظایف دینی و رسیدگی به امور خود و ترک امر واجب و حرام به هیچ بهانه ای هستند.

حضرت آیت الله سیستانی

سؤال: در کشورهای اروپایی مصافحه به منزله سلام است، گاهی ترک آن موجب محرومیت و اخراج از کارخانه و مدرسه می شود و آیا زن یا مرد مسلمان در چنین موارد استثنایی می تواند با نامحرم مصافحه کند؟

بازخورد: در صورت امکان باید دستکش و چیزهای مشابه بپوشد و اگر این امکان وجود ندارد، ممکن است در جایی دست بدهد که خروج از آن باعث آسیب طاقت فرسا شود.

سوال: آیا دست دادن مرد مسلمان با زنان کافر ذاتاً حرام است؟

بازخورد: ممنوع است.

سوال: دست دادن با زن نامحرم در صورتی که امتناع موجب ایجاد مشکل یا قطع رابطه خانوادگی شود یا مخالفت والدین باشد؟

بازخورد: مصافحه با نامحرم جایز نیست و دستکش و مانع اشکال ندارد.

سوال: آیا دست دادن با زن غیرمسلمان خارجی بدون قصد اغماض اشکال دارد در حالی که لذت ندارد؟

بازخورد: مصافحه با محرم بدون دستکش و غیره جایز نیست، مگر اینکه ترک آن موجب صدمه جدی یا مشکل غیرقابل تحمل شود که در این صورت به میزان لازم جایز است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

سؤال: دست دادن با دختر صغیر چه حکمی دارد؟

بازخورد: اگر بیش از شش سال داشته باشد اشکال دارد ولی دیدن او حرام نیست.

سوال: دست دادن با دستکش با نامحرم چه حکمی دارد؟

بازخورد: ترک کردن بهتر است؛ مگر در موارد ضروری

سوال: آیا دست دادن با نامحرم روی لباس اشکال دارد؟

بازخورد: نزدیک شدن به لباس بدون قصد ربا اشکالی ندارد.

سوال: در منطقه ما گاهی پیش می آید که پسرخاله دست پسر برادر شوهرش را بگیرد و ببوسد یا برادر و خواهر زن خود را خواهر و برادر محرم بدانند یا دست بدهند مخصوصا سر بوسند. سفارشی. و دست در هنگام بازگشت از سفر و روز عید بسیار رایج شده است و هرچه گفته شود قبول نمی کنند، اما گاهی ناراحت می شوند، وظیفه ما چیست؟ اگر باعث سقط جنین شود چه حکمی دارد؟

بازخورد: این گونه کارها حرام و خلاف شرع و ناشی از جهل عده ای است. این وظیفه شماست که بفهمید آن چیست و آن را مطرح کنید.

سوال: در آکادمیک فرانسه، ما باید در برخورد با استادان مرد، یا دانشجویان پسر، دست بدهیم، وگرنه برای دانشجویان مسلمان موضوع ادب است، پس دست دادن با مردان غیر مسلمان چطور؟

بازخورد: این وظیفه شرعی شماست که دست نزنید و باید آنها را متوجه این فرهنگ اسلامی کرد تا مبادا به امر نجابت تبدیل شود.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما