(ویدئو) ویرانی زیست محیطی پس از نشت نفت در سواحل پرو

[ad_1]

سواحل پرو با یک نشت نفت عظیم و یک فاجعه زیست محیطی ناشی از نشت نفت هفته گذشته از آتشفشان تونگا مواجه است که نه تنها حیات دریایی بلکه سلامت شهروندانش را تهدید می کند.

به گزارش فرارو، مقامات پرو نشت نفت را به فوران های آتشفشانی و سونامی در مجمع الجزایر تونگا نسبت دادند (14 و 15/24 و 25 ژانویه). یک نفتکش با پرچم ایتالیا و 6000 بشکه نفت در حال تخلیه محموله در پالایشگاه پامپیلا در خارج از لیما بودند که بر اثر فوران آتشفشان و امواج سونامی کوتاه شد. یک لکه نفتی در نزدیکی کشتی مشاهده شده است.

به گفته مقامات پرو، اگرچه شرکت اسپانیایی راپسول، که این پالایشگاه را اداره می کند، لکه نفت را محدود و کنترل شده در روز بعد توصیف کرد، اما به زودی مشخص شد که لکه نفتی مهمتر و مهمتر از آن چیزی است که در ابتدا ادعا می شد. Foot Spot ساحل اقیانوس آرام را پوشش می دهد و منجر به آلودگی 21 نقطه ساحلی شده است.

رئیس جمهور پرو پدرو کاستیو از راپاسول خواسته است که مسئولیت نشت نفت را بپذیرد و پس از بازرسی زمینی و هوایی از ساحل آلوده غرامت بپردازد. او پنجشنبه گذشته (19 ژانویه) وضعیت را بحرانی اعلام کرد. اما راپاسول این اتهامات را رد کرد و گفت که مقامات نیروی دریایی پرو در مورد امواج غیرعادی سونامی هشدار نداده اند.

آرواره ها، ماهی ها و پرندگانی که در اثر آلودگی جان خود را از دست داده اند، سواحل را پوشانده اند و ماهیگیری در حال حاضر در این منطقه ممنوع است و زندگی مردمی را که در کنار ساحل زندگی می کنند، تحت تاثیر قرار می دهد.

قرار است در روزهای آینده گروهی از کارشناسان سازمان ملل برای ارزیابی وضعیت محیط زیست و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن و ارائه توصیه هایی به دولت پرو و ​​همچنین هماهنگی و مدیریت واکنش به بحران از پرو بازدید کنند.

علاوه بر تهدید محیط زیست دریایی، آلودگی ناشی از نشت نفت، سلامت شهروندان را نیز به خطر انداخته است و وزارت بهداشت پرو نیز چادرهایی را برای ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان برپا کرده است.

جمعه و شنبه گذشته (14 و 25 ژانویه) یک آتشفشان زیردریایی در مهمترین جزیره تونگا، جزیره تونگاتاپا فوران کرد و خسارات زیادی به بار آورد. دولت تونگا چهارشنبه گذشته (29 ژانویه) اعلام کرد که این کشور جزیره ای از 16 ژانویه تا 13 فوریه (16 ژانویه تا 17 فوریه) در وضعیت اضطراری قرار دارد. فوران و سونامی ناشی از آن، شیلی و اکوادور همسایه را بر آن داشت تا هشدار سونامی صادر کنند، اما پرو این کار را نکرد.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما