به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران توسط برخی از نسخه های سیستم عامل Android – Zomit ثابت می شود

[ad_1]

گزارش جدید محققان کالج ترینیتی دوبلین نسخه های سیستم عامل اندروید گوگل را که توسط سازندگانی مانند سامسونگ ، هواوی و شیائومی توسعه یافته است مورد بررسی قرار می دهد. محققان دریافتند حتی زمانی که دستگاه در حالت “حداقل پیکربندی” قرار داشت و تلفن هوشمند روی دسکتاپ بود ، این نسخه های Android اطلاعات “مهمی” را در اختیار توسعه دهندگان و سایر شرکت ها با برنامه های از پیش نصب شده مانند فیس بوک قرار می دادند. گوگل ، لینکدین و مایکروسافت.

به گفته VonArna ، برنامه های “از پیش نصب شده” روی سیستم مواردی هستند که در زمان خرید در تلفن هوشمند وجود دارند و قابل حذف نیستند. یک واقعیت ترسناک در مورد این برنامه ها این است که حتی اگر یکی از آنها را اجرا نکرده اید ، آنها همچنان می توانند داده های شما را به شرکت مادر و بسیاری از شرکت های شخص ثالث ارسال کنند. متأسفانه هیچ راهی برای جلوگیری از انتشار این اطلاعات وجود ندارد.

مقالات مرتبط:

مطالعه محققان نشان می دهد که چگونه تلفن های Android می توانند اطلاعات شخصی را منتشر کنند. این افراد داده های ارسال شده توسط سیستم عامل Android ، از جمله برنامه های از پیش نصب شده روی سیستم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این مطالعه وضعیتی را در نظر می گیرد که صاحب دستگاه به تلفن خود اجازه نمی دهد داده ها را به اشتراک بگذارد ، اما تلفن هوشمند از تنظیمات پیش فرض برای موارد دیگر استفاده می کند. این گروه یک نمودار منتشر کرد که اطلاعات جمع آوری شده توسط هر نوع سیستم عامل Android را نشان می دهد.

در زیر ، می توانید یک نمودار منتشر شده را که خلاصه ای از حجم داده های جمع آوری شده توسط هر نسخه از سیستم عامل Android است ، مشاهده کنید:

اطلاعات ثبت شده در مورد میزان داده های جمع آوری شده توسط هر سیستم عامل

همه شرکت هایی که سیستم عامل اندروید آنها مورد بررسی قرار گرفت ، اطلاعاتی را به اشتراک گذاشتند که می تواند برای شناسایی یک تلفن هوشمند خاص استفاده شود. از این داده ها می توان به IMEI منحصر به فرد تلفن اشاره کرد.

گوگل حجم عظیمی از داده ها را از دستگاه های مختلف جمع آوری می کند. در تلفن های سامسونگ مورد استفاده در این مطالعه ، شماره تبلیغات گوگل به سرورهای سامسونگ ارسال شد و چندین برنامه سیستم سامسونگ از Google Analytics برای جمع آوری داده ها استفاده کردند. سرانجام ، در طول فرایند ، اطلاعات دستگاه به سرورهای مایکروسافت ارسال شد. به طور مشابه ، تلفن شیائومی مورد استفاده در این مطالعه Google ID خود را به سرورهای شیائومی ارسال کرد.

این گزارش همچنین اشاره می کند که چگونه برنامه های سیستمی می توانند به اطلاعات خاصی در مورد نحوه استفاده از برنامه ها ، از جمله برنامه های مورد استفاده و مدت زمان کار با آنها دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال ، صفحه کلید پیش فرض مورد استفاده در گوشی های هواوی Microsoft SwiftKey است. اطلاعاتی مانند مدت زمان باز بودن صفحه کلید در یک برنامه خاص یا تعداد دفعات استفاده از آن به سرورهای Microsoft ارسال می شود.

برخی از انواع سیستم عامل های اندروید نیز لیستی از برنامه های نصب شده بر روی تلفن را تهیه می کنند. در حالی که به اندازه ردیابی استفاده از هر برنامه متخلف م effectiveثر نیست ، این داده ها برای یافتن علایق کاربران مفید است ، اطلاعاتی که برای شرکت های تبلیغاتی بسیار مفید است. اگر چندین برنامه ورزشی ، انبار یا آشپزی در لیست وجود دارد ، تبلیغ کنندگان می دانند کدام تبلیغات را نمایش دهند تا آن کاربر موثرتر شود.

مشکل امنیتی اندروید

گوگل اخیراً محدودیت هایی را برای جمع آوری داده ها اضافه کرده است ، اما این محدودیت ها فقط به جز برنامه های پیش فرض سیستم ، در برنامه های Play Store اعمال می شود. این گزارش اشاره می کند:

هویت صاحب دستگاه زمانی مشخص یا استنباط می شود که داده های جمع آوری شده به اطلاعات شخصی وی پیوند داده شود. یکی از راه های تحقق این امر استفاده از اطلاعات موجود در سابقه موقعیت مکانی دستگاه است. چندین مطالعه نشان داده است که داده های مکان ثبت شده در طول زمان می تواند برای شناسایی کاربران استفاده شود.

برخی از سیستم عامل های اندروید و برنامه های سیستم شخص ثالث که توسط Google و Microsoft توسعه یافته اند ، تعاملات کاربران را ثبت می کنند. برخی از این ورود به سیستم برای توسعه دهندگان ضروری است تا به سرعت مشکلات برنامه های خود را شناسایی کنند. با این حال ، جمع آوری این داده ها می تواند یک مسئله امنیتی مهم باشد.

نظر شما در مورد جمع آوری اطلاعات کاربران توسط شرکت های مختلف چیست؟

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما