با چند ترفند ساده قوز را در خانه درمان کنید

[ad_1]

وب سایت نعنا: گزینه های زیادی برای درمان قوز کمر وجود دارد، مانند ورزش های اصلاحی، جراحی و غیره. اینکه کدام روش برای شما مناسب است به شدت اختلاف بستگی دارد. در این میان بازی های اصلاحی راه حل مناسب و موثری است. برای انجام این کار، آموزش حرکات زیر نظر متخصص ضروری است. یادگیری تمرینات بسیار آسان است و می توانید آنها را در خانه انجام دهید. نکته مهم در حرکات ورزشی انجام طولانی مدت و پیوسته و البته صحیح است. بسیاری از بیماران به این روش درمان شده اند.

با چند ترفند ساده قوز را در خانه درمان کنید

چرا قوز می کنیم؟

قوز با توجه به علت درمان خواهد شد. دلایل مختلفی برای این اختلاف وجود دارد، از جمله:

وضعیت بدنی بد (حالت نامناسب): بسیاری از کودکان و نوجوانان به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی از این عارضه رنج می برند. بسیاری از آنها هنگام کار با رایانه بسیار به جلو متمایل می شوند. این امر در دراز مدت منجر به تغییر شکل ستون فقرات در این ناحیه می شود. حمل کیف های سنگین برای مدت طولانی نیز می تواند منجر به کیفوز شود. در این شرایط، فعالیت های اصلاحی می تواند بسیار مفید باشد.

آسیب های نخاعی: برخی از آسیب های نخاعی، مانند شکستگی، می تواند به ستون فقرات آسیب برساند و بر انحنای آن تأثیر بگذارد.

سرطان ستون فقرات: سرطان ستون فقرات می تواند مهره ها را ضعیف کرده و آنها را مستعد شکستگی کند. شیمی درمانی پرتودرمانی همچنین می تواند استخوان ها را ضعیف کند.

نقائص هنگام تولد: نخاعی که قبل از تولد به درستی رشد نکرده باشد می تواند باعث کیفوز شود.

سندرم کیفوز در کودکان: سندرم کیفوز در کودکان ممکن است با سندرم های خاصی مانند سندرم اهلرز دانلوس و سندرم مارفان همراه باشد.

قوز را با ورزش درمان کنید

درمان قوز کمر با ورزش یکی از مطمئن ترین راه ها برای حل این مشکل نه تنها بلکه حل مشکلاتی مانند قوز و کمر است. برای این منظور تمرینات متعددی وجود دارد که می توانید به صورت ایستاده، نشسته و دراز کشیده انجام دهید.

حرکت پل هیپ

با چند ترفند ساده قوز را در خانه درمان کنید

برای این کار کافی است به پشت روی تشک دراز بکشید. پاهای خود را با زاویه نود از زانو خم کنید، کف پا در تماس کامل با تشک باشد (تصیر ورزشی)، پاشنه پا را کمی به باسن نزدیک کنید. فاصله بین پاها برابر با عرض لگن است. شکم خود را به داخل فشار دهید و بدن خود را از باسن به سمت بالا بکشید، به طوری که زانوها، باسن و شانه های شما در یک خط مستقیم قرار گیرند. مدتی در این حالت بمانید و سپس از قسمت بالایی بدن به سمت تشک (پایین) بیایید.


حرکت دوغ

حرکت سگ براد یکی دیگر از ورزش های ساده و موثر است که می تواند در درمان قوزک موثر باشد. برای انجام این کار، باید در وضعیت میز (چهار دست و پا) باشید. بازوها در راستای شانه ها هستند، اما در آرنج قفل نمی شوند و پاها با زاویه 90 درجه از زانو خم می شوند. ران دقیقا در جهت لگن است. بدنه باید کاملاً مانند یک میز باشد. دست ها و پاهای شما مانند پایه های میز هستند که به خوبی جا می شوند.

با چند ترفند ساده قوز را در خانه درمان کنید

حالا یک دست را تا ارتفاع شانه بالا بیاورید و آن را باز کنید. بدون انحراف لگن یا تغییر زوایای عضلات بدن، پای مخالف را از روی زمین بلند کنید و آن را کاملاً در راستای باسن نگه دارید. پا را زیاد بلند نکنید، ممکن است به کمر آسیب برساند. مدتی در این حالت بمانید و سپس با دست و پای مخالف به جلو حرکت کنید. اگر از درد زانو رنج می برید، می توانید یک بالش کوچک زیر زانوی خود قرار دهید.

سایر ورزش هایی که برای درمان قوز کمر موثر هستند عبارتند از: حرکت سوپرمن، حرکت کبرا، کشش سینه و کمر، حرکت صد، پهلو به پلانک، حرکت بازو IYT و حرکت زیر بغل با هالتر. خم شد.


کشش عضلات شانه و پشت

با چند ترفند ساده قوز را در خانه درمان کنید

صاف بایستید و شانه هایتان را عقب بیاورید، یک مداد از پشت بین دو شانه خود تصور کنید و باید آن را محکم بگیرید. 10 ثانیه در این حالت بمانید. می توانید این حرکت را 3-4 بار در روز و هر بار 10 تکرار انجام دهید.


اسلاید دست روی دیوار

با چند ترفند ساده قوز را در خانه درمان کنید

با پشت به دیوار بایستید و کاملاً به دیوار تکیه دهید، سپس بازوهای خود را بالا بیاورید و در حالی که شانه ها و پشت خود را در تماس با دیوار نگه دارید، آرنج خود را در زاویه 90 درجه نگه دارید، سپس بازوهای خود را بالا بیاورید، مراقب باشید. دست هایت را لمس کن جدا از دیوار سپس به حالت اولیه برگردید و این حرکت را در 3 ست با 15 تکرار انجام دهید. می توانید این حرکت را چند بار در روز انجام دهید.


کشش عضلات سینه و شانه

با چند ترفند ساده قوز را در خانه درمان کنید

در وسط چهارچوب در بایستید، پای راست را جلو بیاورید و بازوها را با زاویه 90 درجه در آرنج خم کنید. دور چارچوب در بپیچید و کمی خود را بالا نگه دارید. چند ثانیه مکث کنید و حرکت را تکرار کنید.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما