ایلان ماسک: استارلینک می تواند نیم گیگابایت اینترنت در اختیار هواپیماها قرار دهد

[ad_1]

ایلان ماسک به تازگی در توییتی نوشت که سرویس Starlink اسپیس ایکس می تواند دسترسی سریع به اینترنت با تاخیر کم را برای مسافران خطوط هوایی فراهم کند. ایلان ماسک گفت که در حال مذاکره با چندین شرکت هواپیمایی برای ارائه اینترنت است.

مدیرعامل SpaceX اخیراً در مورد برنامه های Starlink برای ارائه اینترنت در پروازها صحبت کرده و توییت کرده است نوشت“اگر می خواهید Starlink Internet را در خط هوایی مورد علاقه خود داشته باشید ، آنچه را که می خواهید به آنها بگویید.” به گفته ایلان ماسک ، استارلینک می تواند با تأخیر کم پرواز ، نصف گیگابایت اینترنت ارائه دهد.

چند ماه پیش ، جاناتان هافلر ، نایب رئیس SpaceX وعده داد که روی یک محصول هوانوردی کار خواهد کرد و گفت که این شرکت در حال مذاکره با خطوط هوایی برای ارائه اینترنت Starlink در هواپیماها است. وی در ماه ژوئن گفت: “ما تا به امروز نمونه هایی از این سرویس را نشان داده ایم و به دنبال نهایی کردن محصول خود برای قرار دادن آن در هواپیماهای آینده هستیم.”

شرکت های هواپیمایی در حال حاضر پروازهای اینترنتی خود را با پروازهای Viasat و Intelsat انجام می دهند. اما اینترنت از طریق ماهواره های دور زمین در دسترس است ، در حالی که ماهواره های Starlink در مدارهای نزدیک تری قرار دارند و می توانند اینترنت سریع تری را برای مسافران فراهم کنند.

هافلر گفت استارلینک پوشش جهانی را ارائه می دهد تا همه هواپیماهای در حال پرواز در شبکه بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. به گفته ایلان ماسک ، تأیید مقررات تعیین می کند که Starlink چه زمانی می تواند اینترنت را به هواپیماها ارائه دهد. او در توییتی در ماه ژوئن نوشت: “در حال حاضر” [بوئینگ] 737 مورد دیگر [ایرباس] “ما روی A320 تمرکز می کنیم زیرا آنها بیشترین تعداد مسافر را حمل می کنند.”

اسپیس ایکس قبلاً 1740 ماهواره Starlink را به مدار زمین فرستاده است و بیش از 100000 کاربر در 14 کشور جهان دارد. پیش بینی می شود تعداد ماهواره های Starlink به حدود 12000 ماهواره برسد.



[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما