گرافیک یکپارچه لپ تاپ هنوز برای بازی های مدرن کافی نیست – Zomit

[ad_1]

PCMig عملکرد برخی از بازی های AAA را روی چندین لپ تاپ مجهز به تراشه های گرافیکی اینتل و AMD آزمایش کرده است. این لپ تاپ ها مجهز به پردازنده های Intel Xe، Intel UHD Graphics 620، 5700U و 5800U هستند. بازی های تست شده شامل برخی از عناوین ورزشی، شبیه سازی و استراتژی نیز می شدند.

به گزارش ExtremeTech، نتایج این مطالعه نشان داد که سیستم‌های مجهز به پردازنده‌های Tigerlic و XE اینتل به طور کلی سریع‌ترین نمونه‌های بازی هستند و سیستم‌هایی که از Ryzen 7 5800U و 5700U AMD استفاده می‌کنند بسیار بهتر از مدل‌های اینتل از این نظر عقب‌تر نیستند. عملکرد هر دو سیستم در بسیاری از بازی ها تقریباً یکسان بوده است، اما Xe مجهز به TGL سریعتر از Radeon یکپارچه عمل می کند. نتایج مطالعات PCM داده های جالبی از جمله تأثیر شاسی سیستم و اتلاف حرارت بر عملکرد سیستم دارد.

در این مورد، HP Envy x360 15 با پردازنده Ryzen 7 5700U اغلب سریعتر از Asus Zenbook 13 با پردازنده Ryzen 5800U است. پردازنده 5700U Borderlands 3 را 1.21 برابر سریعتر از ZenBook 13 می کند. علاوه بر این، 5700U جزئیات 1.17 برابر سریعتر را در 1080p Strange Brigade ارائه می دهد. البته در برخی تست ها عملکرد هر دو تراشه مشابه بود اما 5800U فقط در Civilization VI برنده شد.

خریدارانی که لپ‌تاپ‌های 13 اینچی را به لپ‌تاپ‌های 15 اینچی ترجیح می‌دهند باید به خاطر داشته باشند که شاسی کوچک‌تر می‌تواند بر عملکرد یک تراشه رده بالا تأثیر منفی بگذارد. البته این مورد در مورد نوع میان رده لپ تاپ صدق نمی کند، زیرا مدل های میان رده معمولاً عملکرد پایدارتری دارند.

وضوح واقعی عناوین AAA 1080p است. اونجا نه

در حال حاضر، هیچ لپ‌تاپ مجهز به گرافیک یکپارچه قادر به پخش مداوم عناوین 1080p AAA نیست. عملکرد پایدار برای بازی هایی مانند Far Cry 5، Assassin’s Creed: Valhalla، Strange Brigade، Borderlands 3 و Red Dead Redemption 2 در همه سیستم های آزمایش شده در دسترس نیست و نرخ فریم 1080p در این لپ تاپ ها پایین بود. البته هر دو سیستم رایزن و تایگرلیک Strange Brigade را با XE با نرخ متوسط ​​39 فریم در ثانیه یا بیشتر اجرا کردند.

بازی را روی لپ تاپ مجهز به گرافیک یکپارچه تست کنید

AMD وضوح 1080p را به عنوان کیفیت مورد نظر برای بازی در سیستم هایی با گرافیک یکپارچه معرفی کرد، اما در حال حاضر در مورد عناوین AAA چنین نیست. در حال حاضر، 720p و 1080p را می توان یک استاندارد در نظر گرفت. آنها به طور همزمان در دسترس هستند، اما وضوح 1920 در 1080 پیکسل 2.073 مگاپیکسل است، در حالی که 1280 x 720 پیکسل تنها 0.222 مگاپیکسل است. بنابراین برای اجرای بازی ها با رزولوشن 1080p به یک پردازنده گرافیکی با قدرت پردازش پیکسلی 2.2 برابر بیشتر نیاز داریم تا نرخ فریم پایداری را ارائه دهد.

البته Cymig در مقاله خود این توصیه را نکرده است. اگر می‌پرسید که آیا می‌توانید بازی‌ها را روی لپ‌تاپ‌هایی اجرا کنید که پردازنده گرافیکی جداگانه‌ای ندارند، از استفاده از رزولوشن اصلی به جای 1080p از 720p نترسید. بازی در یک GPU یکپارچه به معنای قربانی کردن جزئیات برای عملکرد بهتر است. بنابراین، کاهش وضوح تصویر از 1080p به 720p گام مهمی در بهبود عملکرد GPU شما خواهد بود. به همین دلیل است که کنسول های دستی Nintendo Switch و Steam Deck این وضوح را هدف قرار می دهند. راه حل های قدیمی Skyline اینتل ممکن است به اندازه کافی برای اجرای بازی ها قدرتمند نباشند، اما هر دو Xe و Radeon از این تراشه استفاده خواهند کرد.

این مشکل با معرفی DDR5 تا حدودی بهبود یافته است. اگر AMD و Intel هنگام توسعه GPUهای استاندارد از DDR5-6400 پشتیبانی کنند، پهنای باند حافظه مشترک به 102.4 گیگابایت بر ثانیه می رسد. این چیزی بیش از یک استاندارد GPU نیست و برای مثال Radeon HD 4870 آخرین تراشه گرافیکی پرچمدار بود که این نوع عملکرد و حتی سریعتر (115 گیگابیت بر ثانیه برای GDDR5) را ارائه داد. با این حال، پردازنده‌های گرافیکی مدرن بهتر از خانواده قدیمی‌تر Radeon HD 4000 عمل می‌کنند. ویژگی ای که نشان می دهد تراشه های جدید چگونه می توانند با وجود پهنای باند نسبتا کم، عملکرد بهتری در بازی داشته باشند.

وضعیت در عناوینی غیر از AAA بهتر به نظر می رسد. سیستم‌های مجهز به گرافیک یکپارچه Skyline اینتل هنوز عرضه نشده‌اند، اما آن‌هایی که قصد دارند با سیستم‌های مجهز به پردازنده Skyline بازی کنند احتمالاً باید وضوح تصویر را روی عددی مانند 540 در 960 تنظیم کنند. البته APU های Xe و Ryzen عملکرد خوبی دارند. PCMig Elitebook را در این زمینه آزمایش کرده است. این دستگاه از پردازنده Intel Core i7-10810U استفاده می کند، اما می تواند Civilization VI را با جزئیات کمتر اجرا کند. علاوه بر این، احتمالاً می توانید Warcraft Classic را در این سیستم بازی کنید.

مقاله مرتبط:

نکته اصلی این است که وضوح 1080p هنوز به استاندارد بازی در لپ تاپ های دارای گرافیک یکپارچه تبدیل نشده است. البته، اگر قصد دارید بازی‌های قدیمی‌تری را روی نوع لپ‌تاپ اجرا کنید، 1080p ممکن است منطقی باشد. اما اگر امروز قصد دارید بازی‌های مدرن را روی این دستگاه‌ها اجرا کنید، احتمالاً استفاده از رزولوشن 1080p انتخاب خوبی نخواهد بود.

هنگامی که AMD از فناوری RDNA2 بر روی تراشه‌های گرافیکی استفاده می‌کند، یا اینتل و AMD ویژگی‌هایی مانند HBM2 on-die را ادغام می‌کنند، امروز می‌توان انتظار بهبود عملکرد را برای لپ‌تاپ‌های دارای کارت گرافیک یکپارچه داشت. در حال حاضر، اگر می خواهید بازی ها را روی لپ تاپ با گرافیک یکپارچه اجرا کنید، باید یکی از مدل های Ryzen 5000 یا 4000 یا Intel TigerLike را انتخاب کنید، زیرا تراشه های قدیمی عملکرد بدتری نسبت به این پردازنده ها ارائه می دهند.

نظر شما در مورد اجرای بازی ها روی لپ تاپ ها، به خصوص دستگاه هایی که از کارت گرافیک یکپارچه استفاده می کنند چیست؟ لطفا تجربه خود را با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما