اختلال شخصیت تجزیه ای؛ چرا تنها ماندم؟

[ad_1]

برمی دارد: یکی دیگر از دلایل تنهایی زندگی جوانان، اختلال شخصیت اجتنابی است. دوستان عزیز از همان ابتدا به شما بگوییم که ما هم می دانیم که یکی از مهم ترین دلایل ازدواج نکردن وضعیت مالی فعلی است. اما در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل و مشکلات جوانان غیر از مسائل اقتصادی بپردازیم.

همه ما به یک کودک نیاز داریم تا با افراد مهم زندگی مانند والدین ارتباط برقرار کند. اگر وضعیت سالم باشد، دلبستگی ما امن خواهد بود و اگر وضعیت ناسالم باشد، دلبستگی ما می تواند ناسالم و بی قرار و اجتنابی شود.

اختلال شخصیت اجتنابی و ازدواج

من فقط می خواهم در مورد دلبستگی قابل اجتناب در اینجا صحبت کنم. بعضی از بچه ها چون رابطه خوبی با پدر و مادرشان نداشتند ترجیح می دادند نسبت به دیگران بی تفاوت باشند و زیاد به حضور و غیاب آنها اهمیت نمی دادند، بنابراین با خود می گویند: اگر دیگران آمدند، آمدند، اگر آنها نیامدند، نیامدند، این خیلی مهم است. نه، ما به این افراد می گوییم بیماران اجتنابی.

از آنجایی که می‌خواهم خیلی ساده و غیرحرفه‌ای در این مورد صحبت کنم، نمی‌توانم چیز زیادی در این مورد بگویم، اما در مورد ویژگی‌های این افراد باید بگویم که این افراد سعی می‌کنند تا حدودی از دیگران فاصله بگیرند و هرگز از دیگران بیگانه نباشند. تنها راه رفتن، این افراد یا در انتخاب شریک زندگی درست عمل نمی کنند و خودشان کسی را انتخاب نمی کنند مگر اینکه کسی آنها را انتخاب کند و به زور بتواند با آنها رابطه برقرار کند اتفاق می افتد و لاغر می شود و اجازه نمی دهد تاکی به تاکی، یا اگر این افراد وارد رابطه شوند، آنقدر گوشه گیر، بی تفاوت و بی پروا می شوند که رابطه را از بین می برند. در روانشناسی به این افراد بیماران اجتنابی گفته می شود و نیاز به درمان دارند.

اجتناب از بیماران ممکن است طرح واره طرد اجتماعی یا طرحواره ناتوانی یا شرم یا طرحواره شکست یا اطاعت باشد که یک روانشناس باید بررسی کند و توسط روانشناس تشخیص داده شود تا مشخص کند که در کدام طرحواره قرار دارند یا طبق نظر روانشناس باید درمان شوند. انجام شد.

اختلال شخصیت اجتنابی و ازدواج

علائم اختلال شخصیت اجتنابی

1. از آنجایی که از طرد یا رد انتقاد بسیار می ترسد، از فعالیت هایی که نیاز به ارتباط با افراد زیادی دارد اجتناب می کند.

، او نمی خواهد با هیچ کس به جز افراد خاص مورد نظر خود ارتباط برقرار کند.

3. با احساس شرم یا ترس از تمسخر، از بیان دنیای ذهنی و درونی خود، حتی برای کسانی که با آنها رابطه بسیار نزدیک و صمیمی دارد، خودداری می کند.

4. در موقعیت های اجتماعی مدام نگران این است که درباره او چه فکری می کنند، طرد شده یا مورد انتقاد.

6. برای دوری از خجالت دست به فعالیت های جدید نمی زند و اهل ریسک نیست.

7. معمولا آرام و خوش قیافه هستند، معمولا ساکت هستند و زیاد حرف نمی زنند، درونگرا به نظر می رسند و با هیچکس کاری ندارند.

اختلال شخصیت اجتنابی و ازدواج

8. افراد وقتی در جمع هستند بسیار خجالتی و مضطرب هستند.

9. زیاد عوض نمیکنن مثلا اگه ماشین داشته باشن سالها نگه میدارن.

10. ذهن او مدام روی تفاوت هاست نه شباهت ها.

، آنها همیشه فکر می کنند که من هیچ وجه مشترکی با کسی ندارم.

، ماجراجویان از تعقیب چیزهای جدید لذت چندانی نمی برند، حتی اگر هم باشند.

13. هیچ چیز آنها را هیجان زده نمی کند.

، در واقع آنها شخصیت های ترسناکی هستند.

اختلال شخصیت اجتنابی و ازدواج

همه ما به طور کلی یاد می گیریم که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم، چگونه با افراد جدید دوست شویم، زندگی جدیدی را تجربه کنیم، چگونه خودمان را بیان کنیم، نظرات خود را بیان کنیم، نیازهای خود را برآورده کنیم. و می دانیم که دیگران دوست دارند به ما بپیوندند. ، پیام های فیزیکی و غیرکلامی یکدیگر را درک می کنیم.

اما افراد مبتلا به اختلال شخصیت اجتنابی دائماً نگران هستند که دیگران آنها را دوست نداشته باشند و به رابطه آنها اهمیتی ندهند، که اگر کسی بخواهد به آنها نزدیک شود، با شک به آنها نگاه کند.

اختلال شخصیت اجتنابی و ازدواج

گاهی اوقات فکر می کنند می خواهند از او سوء استفاده کنند و این به خاطر اعتماد به نفس پایین آنهاست و در واقع فرافکنی می کنند. آنها بسیار حساس هستند.

برای اکثر افراد مبتلا به اختلال شخصیت اجتنابی، کار بسیار مهم است، تلاش برای داشتن گوشه ای آرام، شرکت نکردن در پروژه های بزرگ، رهبری نکردن یک گروه، عدم پذیرش مسئولیت، نگرفتن ترفیع، همه اینها به این دلیل است که هستند. ترس از بودن. توسط دیگران قضاوت می شود

آنها از تعارض درونی شدید رنج می برند، از یک سو به ضرورت بیش از حد علاقه دارند و از سوی دیگر از انتقاد و ارزیابی می ترسند.

این افراد وقتی می خواهند وارد یک رابطه شوند، از قبل باید اطمینان کامل داشته باشند که در آن رابطه مورد پذیرش و احترام قرار می گیرند، اما واقعیت این است که چیزی به نام رابطه تضمینی وجود ندارد و باید چیزی را بدیهی فرض کنیم. خطراتی در رابطه وجود خواهد داشت، بنابراین این افراد به راحتی وارد رابطه نمی شوند و اگر وارد رابطه شوند بارها وفاداری و صداقت طرف مقابل را محک می زنند.

با وجود اینکه آنها در گذشته روابطی داشته اند، نمی توانند از آنها یاد بگیرند که هیچ چیز ناخوشایندی در آنها وجود ندارد.

آنها فعالیت های انفرادی را ترجیح می دهند، اکثر این افراد نمی توانند در جمع صحبت کنند، ترجیح می دهند دوستان کمی با تعداد زیادی از دوستان داشته باشند.

البته همه ما کمی خجالتی هستیم و برخی از این ویژگی ها در همه ما وجود دارد، اما در این افراد آنقدر افراطی است که شغل و روابط آنها با دیگران مختل می شود.

اختلال شخصیت اجتنابی و روابط زناشویی

اختلال شخصیت اجتنابی و ازدواج

افراد مبتلا به اختلال شخصیت اجتنابی چگونه در روابط زناشویی خود عمل می کنند؟

از آنجایی که این افراد بسیار خجالتی هستند و از روابط صمیمانه می ترسند، تمام مشکلات در رابطه با همسرشان است. خانمی می گفت وقتی باید جایی برویم باید هماهنگ کنیم زنگ بزنیم و وقتی وارد خانه آشنایان شدیم اول من وارد می شوم و بعد خانمم وارد می شود.

اگر با چنین فردی ازدواج کرده اید، پس شما هستید که باید تماس بگیرید، قرار ملاقات می گذارید، مشتاق شنیدن سخنان محبت آمیز و محبت از او هستید.

او همیشه از شما فاصله زیادی می گیرد و به اندازه تلاش شما حتی پس از تلاش شما پاسخ نمی دهد.

آنها در خود ثابت کرده اند که دیگران دوست ندارند دنیای درونی آنها را ببینند. فعالیت اجتماعی شما نیز ممکن است به دلیل تأثیر آنها بر شخصیت شما کاهش یابد.

آنها تا حد امکان از دیگران فاصله می گیرند و گاهی اوقات مناسبت ها و شوخی ها را شخصی می دانند و فکر می کنند که دیگران قصد آزار آنها را دارند.

کم کم متوجه می شوید که او به طور کلی غم و اندوه زیادی را احساس می کند، در روانشناسی به این افراد نوروتیک می گوییم، زندگی آنها در ترس و اضطراب عمیق است.

چرا ممکن است جذب افراد مبتلا به اختلال شخصیت شوید؟

اختلال شخصیت اجتنابی و ازدواج

در ذات همه ما انسان ها این است که هوس چیزی را داشته باشیم که نمی توانیم داشته باشیم و جذب چیزی شویم که به دست آوردن آن آسان نیست. گاهی اوقات به این دلیل است که برخی از تلاش‌های شما باعث می‌شود مخاطبان شما کمی را متحول کنند یا اعتماد را جلب کنند.

بر اساس مطالعه ای در سال 1995 توسط بک فریمن و همکاران، پاداش های تصادفی قوی ترین انگیزه برای ایجاد یک الگوی رفتاری است. مثل داستان یک موش آزمایشگاهی.

بنابراین اگر شخصیتی معطل دارید ممکن است هنوز مجرد باشید یا رابطه خود را خراب کنید.

زیرا در روابط باید اعتماد کنید و احساسات خود را ابراز کنید و شرایط و شروط را کنار بگذارید و سخت نگیرید اما بسیار سخت گیر و جدی هستید و رابطه با شما سخت است.

اگر این علائم را در خود یا در فرد دیگری احساس کردید، لطفا با یک مشاور صحبت کنید.

منبع: ویرگول برگرفته از یادداشت های ارسطو رضایی در شبکه اجتماعی

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما