آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در عراق

[ad_1]

رئیس سازمان توسعه تجارت می گوید: می توان شرکت های ایرانی را به عنوان سرمایه گذاری مشترک در عراق فعال کرد و از آنجا سطح همکاری های اقتصادی دو کشور را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، علی رضا پمان پاک در حاشیه دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کرکوک عراق به سه محور اصلی اشاره کرد که در آن می توان سطح مبادلات تجاری دو کشور را افزایش داد.

به گفته وی، جدای از پروژه های سرمایه گذاری مشترک در حوزه هایی مانند بازسازی صنایع غذایی و صنعتی در استان کرکوک، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایرانیان و برگزاری اولین نمایشگاه محصولات ایرانی در این کشور دو محور دیگری است که می تواند افزایش یابد. اقتصاد ایران نقش کمک به عراق.

معاون وزیر صمت با اشاره به علاقه جمهوری اسلامی ایران به همکاری با تمامی استان های عراق، بر حضور در استان کرکوک و آمادگی سازمان توسعه تجارت ایران برای ارائه اولین تلاش های اختصاصی توانمندی های تولیدی و صادراتی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. نمایشگاه می تواند برگزار شود. ایران پایان سال جاری را در استان کرکوک اعلام کرد.

پمان پاک همچنین به سیاست دولت ایران در زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری اشاره کرد و بر اهمیت روابط و همکاری در این زمینه بین فعالان اقتصادی استان و طرف های ایرانی تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرکوک با اشاره به توانمندی های ایران در عرصه های مختلف صنعتی و کشاورزی، حضور پررنگ جمهوری اسلامی ایران در استان و طرف ایرانی در استان کرکوک را برای تقویت همکاری های تجاری بین فعالان اقتصادی و تجاری دانست. بر. با حمایت و کمک یک سازمان توسعه تجارت.

وی با اشاره به تخریب زیرساخت های صنعتی استان، بر آمادگی اتاق برای برقراری ارتباط بین شرکت های ایرانی و طرف های عراقی برای همکاری در اجرای پروژه های فنی و مهندسی بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرکوک با تشریح موقعیت جغرافیایی استان کرکوک به عنوان نقطه اتصال جنوب و شمال و شرق به غرب کشور، بر وجود مناطق بالا و ظرفیت های همکاری بین فعالان اقتصادی این کشور تاکید کرد. استان.فعال اقتصادی جمهوری ایران. بر صادرات خدمات فنی و مهندسی، بازسازی صنعتی، کشاورزی و همچنین اجرای پروژه های سرمایه گذاری مشترک تاکید شده است.

مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی عراق در سلیمانیه نیز با بیان اینکه استان کرکوک به برکت حضور جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های اقتصادی و تجاری بالایی برخوردار است، افزود: این استان با داشتن 40 درصد منابع نفتی عراق، پتانسیل همکاری دارد و امکان مشارکت در بسیاری از پروژه ها را فراهم کرده است.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما