آبله میمون در فاضلاب منطقه خلیج است

[ad_1]

داده های اخیر نشان می دهد که DNA آبله میمون را می توان در انواع مایعات بدن افراد آلوده نیز شناسایی کرد. این شامل ترشحات تنفسی و بینی، تف، ادرار، مدفوع و مایع منی می شود – به این معنی که یک بافت شسته شده از فرد مبتلا به آبله میمون می تواند ویروس را در فاضلاب ثبت کند.

اگر ردپای ژنتیکی پاتوژن بتواند بیش از 24 ساعت در فاضلاب باقی بماند، SCAN احتمالاً می تواند آن را تشخیص دهد. RNA ویروس کووید-19 در فاضلاب بیش از 10 روز باقی می ماند. اگرچه به نظر می رسد DNA آبله میمون آستانه 24 ساعت را برطرف می کند، اما هیچ تحقیق عمومی در مورد مدت زمان ماندگاری آن وجود ندارد.

یک سوال باقی می ماند که چه مقدار DNA آبله میمون باید وارد فاضلاب شود تا SCAN بتواند آن را واقعاً تشخیص دهد. SCAN می تواند کووید را از فاضلاب از بین 100000 نفر تنها دو فرد آلوده شناسایی کند.

حتی در ایالتی مانند کالیفرنیا، که فاضلاب و زهکشی آب را جدا نگه می دارد، باران مقدار DNA ویروسی را در فاضلاب رقیق می کند. برای توضیح آن، SCAN تخمین های خود را با استفاده از یک ویروس با مقدار مورد انتظار ثابت شده – ویروس لکه های خفیف فلفل – عادی می کند. انسان‌های سالم پس از خوردن فلفل و محصولات حاوی فلفل، ویروس بی‌ضرر را دفع می‌کنند و آن را به فراوان‌ترین ویروس RNA در مدفوع انسان تبدیل می‌کنند (به راحتی، در آب نیز بسیار پایدار است).

نقاط نارنجی در سراسر مجموعه ای از برآمدگی ها و لوله های سبز پراکنده به نظر می رسند.
میکروگراف الکترونی روبشی ویروس آبله میمون (نارنجی) روی سلول های آلوده (سبز).

NIAID

هیچ مدرکی مبنی بر ابتلای شما به آبله میمون از خود فاضلاب وجود ندارد. به گفته سازمان بهداشت جهانی، آنچه باعث انتقال انسان به انسان می شود، تماس طولانی و نزدیک با فرد آلوده است که شما را مستقیماً در معرض راش، مایعات بدن یا قطرات تنفسی او قرار می دهد. ملافه و لباس افراد مبتلا به آبله میمون نیز می تواند ویروس را منتشر کند.

آبله میمون واکسن مخصوص به خود را دارد. واکسن آبله که ایالات متحده در ذخایر ملی خود دارد نیز در برابر آن محافظت می کند. اما دسترسی عمومی به آزمایش، درمان و واکسن آبله میمون هنوز محدود است. بررسی فاضلاب می تواند به مقامات بهداشت عمومی کمک کند تا شیوع آبله میمون را بدون آزمایش گسترده تشخیص دهند و تعیین کنند که کجا منابع را سرمایه گذاری کنند.

نظارت بر فاضلاب همچنین می تواند انواع جدید آبله میمون را شناسایی کند که دو مورد از آنها در حال حاضر در ایالات متحده در حال گردش هستند. تقریباً تمام شیوع فعلی توسط سویه غرب آفریقای آبله میمون ایجاد می شود که SCAN آزمایش خاصی برای آن دارد. این سویه عفونی‌تر است، اما به مراتب کشنده‌تر از سویه دیگر، معروف به Congo Basin clade است. در سال های اخیر، آبله میمون 3 تا 6 درصد از مبتلایان را از بین برده است و در کودکان خردسال کشنده تر است. امسال آبله میمون سه نفر را در سراسر جهان کشته است.

SCAN در حال حاضر تنها تلاشی است که داده‌های مربوط به آبله میمون را در فاضلاب منتشر می‌کند. بوهم می گوید: «منطقه خلیج در خط مقدم نظارت بر فاضلاب قرار دارد، زیرا ما در نهایت سیلیکون ولی هستیم. اما اینطور نیست که کالیفرنیا در فاضلاب آبله میمون داشته باشد و در هیچ جای دیگری چنین نیست.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما