کارت دیجیتال واکسن کرونا چیست؟ + نحوه دریافت شرایط – زومیت

[ad_1]

واکسیناسیون کرونا در ایران در فوریه 1999 آغاز شد ، اما روند واکسیناسیون در ماه های اولیه کند بود. در روز روی کار آمدن دولت جدید در 12 آگوست ، 13.5 میلیون دوز واکسن COVID-19 در کشور تزریق شد که حدود 11 میلیون از آن در اولین دوز بود. امروز ، 30 اکتبر ، تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به 56 میلیون دوز رسیده است و بیش از 39 میلیون از آنها مربوط به دوز اول است.

افزایش آمار واکسیناسیون ، موضوع اجرای طرح قرنطینه هوشمند را جدی تر کرده است. به گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، در چند هفته آینده به جای محدودیت های معمول کرونری ، محدودیت هایی را برای رفتن به مکان های خاص فقط برای افرادی که واکسینه نشده اند ، شاهد خواهیم بود. کشورهای جهان نیز با گسترش واکسیناسیون در ماه های اخیر برخی از محدودیت های رایج را لغو کرده اند. یکی از این محدودیت ها مربوط به سفرهای خارجی است که ورود گردشگران و اتباع خارجی را مشروط به ارائه کارت واکسیناسیون معتبر و آزمایش منفی کرونا می کند. چندی پیش ستاد مقابله با کرونا نیز این الزام را برای گردشگرانی که از کشور دیدن می کنند ، تصویب کرد. بر این اساس ، وزارت بهداشت سیستمی برای صدور کارت های واکسن دیجیتال برای سفرهای خارجی در اوایل سپتامبر معرفی کرد.

کارت دیجیتال واکسن کرونا چیست؟

یک کارت یا جزوه حاوی اطلاعات واکسیناسیون با تزریق کرونا در مراکز واکسیناسیون به فرد داده می شود. این اطلاعات همچنین در سیستم بهداشت الکترونیکی از راه دور ثبت می شود. با این حال ، این کارت ها نمی توانند به عنوان معیارهایی برای سفرهای بین المللی و یا تأیید اعتبار واکسیناسیون در مراکز عمومی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند.

این امر مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت را بر آن داشت تا سیستمی برای صدور اولین کارت های واکسن دیجیتالی و سفرهای خارجی ایجاد کند. این سیستم در آدرس vcr.salamat.gov.ir موجود است و کارت های واکسن را به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می کند. سپس در آدرس vcr.salamat.gov.ir/fa در دسترس قرار دهید تا از سایر شهروندان بخواهید از خدمات مختلف اجتماعی استفاده کنند. اما تا دیروز این سیستم فقط برای متولدین 1280 تا 1320 فعال بود. سرانجام ، صبح امروز ، 30 اکتبر ، یک سیستم واکسیناسیون جامع برای ثبت نام کارت دیجیتال واکسن کرونا برای عموم مردم راه اندازی شد.

کارتهای واکسن دیجیتال حاوی اطلاعاتی در مورد فرایند واکسیناسیون هستند که می توانند ذخیره شده و به صورت PDF یا اسکرین شات چاپ شوند. علاوه بر این ، این کارت حاوی یک کد QR است که می تواند برای تعیین صحت اطلاعات روی کارت اسکن شود. کلیه مراحل ثبت نام و صدور کارت واکسن برای شهروندان و مسافرانی که به خارج از کشور سفر می کنند رایگان است و نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای ندارد.

چه خدماتی برای کارت واکسیناسیون مورد نیاز است؟

از زمان شروع واکسیناسیون در کشور ، چندین بار اعلام شده است که پس از پوشش 70 درصد از مردم ، دریافت برخی خدمات مشروط به ارائه کارت واکسیناسیون خواهد بود. در روزهای اخیر ، وزیر بهداشت جدید و ستاد کرونا نیز در این مورد صحبت کرده اند. با افتتاح سیستم واکسیناسیون برای همه گروه های سنی در روزهای اخیر ، ستاد کرونا قصد دارد پوشش واکسیناسیون را به سطوح قابل قبول افزایش دهد و برخی از مشاغل را که طی دو سال گذشته چندین بار بسته شده اند ، بازگشایی کند.

گفته می شود کلیه خدمات در اماکن عمومی ، خدمات بانکی و اداری و دریافت بلیط هواپیما ، قطار و اتوبوس منوط به ارائه کارت واکسیناسیون خواهد بود. وزیر بهداشت گفت سفرهای هوایی ، زیارت اماکن مذهبی ، اقامت در هتل و برخی فعالیت های اجتماعی مانند بانکداری و حضور در دانشگاه منوط به ارائه کد QR وزارت بهداشت است که نشان می دهد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت می کنیم. به

وزیر بهداشت: اکثر مردم تا پایان دهه واکسینه می شوند

طبق پیشنهاداتی که به ستاد کرونا داده شده است ، کارکنان سازمانها و سازمانها و ادارات دولتی باید کارت واکسیناسیون دریافت کرده و از این کارت برای ارائه خدمات به افرادی که کارت واکسیناسیون دارند استفاده کنند. این موضوع همچنین برای مکانهایی مانند استخرها ، باشگاههای ورزشی ، سالنها و مراکز خرید مطرح شده است. مقامات همچنین به دنبال ایجاد مشوق هایی هستند ، مانند اجازه دادن به افراد واکسینه شده برای سفر بین استان ها. در 25 اکتبر ، رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند و داوطلب واکسیناسیون شده اند ، باید از روشهای معمول PCR استفاده کنند تا از خدمات عمومی با هزینه خود استفاده کنند.

مقامات بهداشتی می گویند حداقل 70 درصد از مردم کشور باید قبل از بازگشایی واکسینه شوند. این در شرایطی است که میزان واکسیناسیون در کشور به 20 درصد رسیده است و 62 درصد از کل جمعیت حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند. همانطور که وزیر بهداشت پیش بینی کرده بود ، تا پایان دهه ، اکثر مردم در برابر کرونا واکسینه می شوند. وزیر بهداشت همچنین گفت که با گسترش واکسیناسیون این امکان وجود دارد که 70 درصد مردم تا پایان ماه اکتبر واکسینه شوند. البته به نظر نمی رسد که این پیش بینی تا پایان این ماه محقق شود.

کارت واکسن بین المللی

مسافران مسافرتی بین المللی باید دو هفته قبل از سفر خود برای دریافت کارت واکسن دیجیتال کرونا اقدام کنند. این افراد باید کاملاً واکسینه شوند. این بدان معناست که آنها حداقل دو دوز واکسن مورد تأیید کشور مقصد را دریافت کرده اند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاکنون تنها واکسن Pfizer را به طور کامل تایید کرده است. با این حال ، واکسن های زیر مجوز استفاده اضطراری از این سازمان دریافت کرده اند:

  • مادران
  • جانسون و جانسون
  • astrazenka
  • Covey Shield (AstraZhenka ساخت هند)
  • سینوفرم
  • سینوواکی

مقالات مرتبط:

تاکنون 29 کشور اروپایی واکسیناسیون واکسن های Pfizer ، Maderna ، Johnson & Johnson و Astrajanka را به رسمیت شناخته اند. 79 کشور نیز SinoForm را تأیید کرده اند. البته ، سفر به کشورهای اروپایی ، علاوه بر دستورالعمل های ارائه شده توسط اتحادیه اروپا ، ممکن است بسته به شرایط داخلی برخی از کشورها ، قوانین متفاوتی داشته باشد. برای بررسی این شرایط می توان از عبارت گروه VisaGuide.World استفاده کرد. به طور کلی ، برای سفر به هر کشوری ، باید شرایط واکسیناسیون و قرنطینه آن کشور خاص را بررسی کنید.

پس از بررسی شرایط پذیرش ، افراد فقط باید برای ثبت نام از طریق وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کنند. این وب سایت قبلاً به ثبت واکسن کرونا و عوارض جانبی واکسن اختصاص داده شده بود. اما اکنون ثبت نام برای دریافت کارت واکسیناسیون به خدمات آن اضافه شده است.

ویژگی های سیستم واکسیناسیون کرونا

مسافران خارجی باید گزینه ثبت نام واکسن کارت دیجیتال انگلیسی را انتخاب کرده و سپس به سیستم برنامه واکسن کارت هدایت شوند. در این صفحه ابتدا هشدار وزارت بهداشت برای وارد کردن اطلاعات صحیح گذرنامه به زبان انگلیسی را مشاهده خواهید کرد.

صفحه اصلی سیستم ثبت کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفرهای خارجی

وزارت بهداشت هشدار می دهد که اگر نام انگلیسی و شماره گذرنامه شما دقیقاً با اطلاعات گذرنامه شما مطابقت نداشته باشد ، ممکن است ورود شما به کشور مقصد ممنوع شود. پس از وارد کردن اطلاعات زیر ، یک کد تأیید به شماره تلفن ثبت نام ارسال می شود که باید متعلق به فرد باشد.

فرم ثبت نام کارت واکسن بین المللی کرونا

پس از وارد کردن کد تأیید ، فرایند احراز هویت تکمیل می شود و سپس پیامی نمایش داده می شود که می گوید پیوند کارت دیجیتال شما ارسال شده است.
کد تأیید برای دریافت کارت دیجیتال واکسن class=

این پیوند آدرس وب کارت دیجیتال واکسن شما است و یک روز پس از ثبت نام از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می شود. این کارت اینترنتی کارت واکسیناسیون دیجیتالی شما به زبان انگلیسی است که در اکثر کشورها معتبر است.

برای افرادی که بخشی یا تمام مراحل واکسیناسیون خود را در خارج از کشور گذرانده اند ، دریافت کارت واکسن مطابق روش معاون وزیر بهداشت انجام می شود. ابتدا ، کمیته هایی متشکل از معاون وزیر بهداشت ، مدیر مرکز ایمنی ، مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه های پزشکی باید فرمی را برای بررسی اسناد مربوط به سفرهای خارجی فرد و واکسیناسیون های وی تهیه کنند. کارت فرم شبیه به مثال زیر خواهد بود:

فرم درخواست سابقه تزریق واکسن کرونا در خارج از کشور

سپس ، معاون دانشگاه مربوطه صورتجلسه درخواست ثبت سابقه تزریق واکسن در خارج از کشور ، عکسی از اسناد شامل صفحه اول و صفحه ورود و خروج مهر شده در گذرنامه و کارت واکسیناسیون را ارسال کرد. مرکز آمار و مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تلاش می کند سوابق مربوطه را بر اساس کدگذاری معتبر مورد توافق ثبت کند.

کسانی که دو دوز واکسن را در خارج از کشور دریافت کرده اند و فایل الکترونیکی فعال ندارند ، ابتدا باید مراحل تکمیل فرم فوق را از طریق دانشگاه مربوطه انجام دهند.

نحوه دریافت کارت دیجیتال برای واکسن کرونا

شهروندانی که قصد سفر به خارج را ندارند و یک یا دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند ، اکنون واجد شرایط واکسن از طریق سیستم جامع ایمن سازی کرونا هستند تا محدودیت های خاصی در سفر ، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیت های تجاری را برآورده کنند. دریافت کارت واکسن دیجیتال کرونا و اصناف مربوط به آنها به زودی حذف می شوند.

پس از ورود به سیستم واکسیناسیون و انتخاب گزینه ثبت نام کارت دیجیتال واکسن فارسی ، به سیستم ثبت درخواست کارت واکسن به آدرس vcr.salamat.gov.ir/fa هدایت می شوید.

فرم ثبت نام کارت دیجیتال واکسن کرونا برای افراد

سپس باید شماره ملی ، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. با این کار آدرس کارت واکسن برای شما ارسال می شود.

در صورت بروز مشکل در تاریخ یا نوع واکسن یا عدم ثبت یک یا دو واکسن ، فرم “گزارش خطای کارت واکسن دیجیتال” را برای وزارت بهداشت پر کنید تا مشکل شما در سیستم واکسیناسیون بررسی شود.

وزارت بهداشت هشدار داده است که کارت هایی که توسط هر موسسه یا مرکز دیگری صادر شده یا به جای دریافت پول به زبان فیزیکی و انگلیسی صادر شده اند ، معتبر نیستند. وزارت بهداشت این موضوع را به تمام سفارتخانه ها اطلاع داده است تا فقط کارت هایی که از آدرس بالا صادر می شوند معتبر باشند. در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه می توانید با شماره 190 ، دفتر بازرسی و شکایات وزارت بهداشت تماس بگیرید.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما