وزن زباله های الکترونیکی بیشتر از دیوار چین – زومیتا است

[ad_1]

امسال ، مجموع زباله های الکترونیکی تولید شده در سراسر جهان به رکورد 57.4 میلیون تن رسید ، از لوازم خانگی معیوب گرفته تا تلفن های هوشمند قدیمی. یعنی سنگین ترین جسم مصنوعی روی زمین ، بیشتر از وزن دیوار چین.

اما خبر بد به اینجا ختم نمی شود. زیرا طبق مطالعات انجام شده ، این کوه زباله بزرگتر از تجهیزات الکترونیکی در نظر گرفته می شود. بر اساس گزارش جدیدی که توسط سازمان بین المللی WEEE Forum منتشر شده است ، زباله های الکترونیکی هر سال 4 درصد رشد می کند و تا سال 2030 به 74 میلیون تن می رسد.

به گزارش Zdnet ، یکی از دلایل اصلی انفجار تولید زباله های الکترونیکی در جهان ، مصرف زیاد وسایل الکترونیکی است که به گفته انجمن WEEE ، سالانه 3 درصد رشد می کند. این امر به ویژه هنگام نگاه به صنعت تلفن های هوشمند صادق است. به طور متوسط ​​، مصرف کنندگان هر سه سال یکبار تلفن همراه خود را تعویض می کنند و سالانه یک میلیارد گوشی در سراسر جهان به فروش می رسد.

ضایعات الکترونیکی

مشکل این است که تعداد کمی از مصرف کنندگان می دانند با دستگاه های قدیمی خود چه کنند ، و بیشتر اوقات ، این تلفن های هوشمند در قسمت پایین کشو فراموش می شوند یا مستقیماً به محل دفن زباله می روند. برآوردها نشان می دهد که به طور متوسط ​​، هر خانوار اروپایی دارای 11 دستگاه است که دیگر مورد استفاده یا آسیب قرار نگرفته است. در واقع ، هر شهروند روی پنج کیلوگرم محصولات الکترونیکی استفاده نشده می نشیند.

هنگامی که وسایل در جعبه ای با برچسب “لوازم الکترونیکی قدیمی” قرار نمی گیرند ، اغلب مانند دیگر زباله ها با آنها برخورد می شود. بر اساس گزارش WEEE Forum ، سالانه در ایالات متحده 151 میلیون تلفن همراه در سطل زباله برده می شود و سوزانده یا دفن می شود. در این کشور ، تا 40 درصد فلزات سنگین در محل های دفن زباله از قطعات الکترونیکی دور ریخته تامین می شود.

مقالات مرتبط:

یکی از راه های مقابله با چالش زباله های الکترونیکی بازیافت تجهیزات قدیمی و بلا استفاده است. اما گزینه های آسان برای حذف یا پنهان کردن تجهیزات الکتریکی به عوامل مختلفی مانند ترس از افشای اطلاعات و غیره مربوط می شود. این بدان معناست که میزان بازیافت زباله های الکتریکی در سراسر جهان هنوز بسیار پایین است.

در حالی که تخمین زده می شود که حدود نیمی از زباله های الکترونیکی هنوز بازیافت می شوند ، واقعیت بسیار بدتر است. تخمین زده می شود که بیش از 17 درصد از وسایل الکترونیکی در سال 2019 به درستی درمان و بازیافت شوند.

با این حال ، بازیافت نقش بسیار مهمی در کاهش ردپای زیست محیطی صنعت دارد. به عنوان مثال ، تلفن های هوشمند برای تولید نیاز به منابع زیادی دارند و تحلیلگران تخمین می زنند که کل رد پای کربن در فرایند تولید معادل انتشار سالانه کربن در یک کشور کوچک است. اگر بتوان برخی از منابع را از تجهیزات قدیمی بازیابی کرد ، این مقدار بسیار کاهش می یابد.

به عنوان مثال ، به گفته کارشناسان WEEE ، بازیافت برخی از مواد مانند طلا از ضایعات باعث کاهش انتشار دی اکسید کربن هنگام حذف آنها از زمین می شود.

پاسکال لرویمدیرعامل انجمن WEEE می گوید:

هر تن بازیافت WEEE از حدود دو تن رهاسازی CO2 را مسدود می کند اگر همه ما با زباله های الکترونیکی خود کار درستی انجام دهیم ، به کاهش انتشار CO2 مضر کمک می کنیم.

این مزایا فقط زیست محیطی نیستند. مواد قابل بازیافت در لوازم الکترونیکی قدیمی نیز ارزش مالی دارد. به عنوان مثال ، یک تن تلفن همراه دور ریخته شده دارای طلا بیشتر از یک تن سنگ معدن طلا است. یک میلیون تلفن همراه می توانند 24 کیلوگرم طلا ، 16000 کیلوگرم مس ، 350 کیلوگرم نقره و 14 کیلوگرم پالادیوم تولید کنند. در سال 2019 ارزش این نوع مواد اولیه در زباله های الکترونیکی حدود 57 میلیارد دلار تخمین زده شد که از این میزان تنها 10 میلیارد دلار بازیافت شد.

انجمن WEEE گفت که در حال حاضر به عهده مصرف کنندگان است که مسئولیت زباله های الکترونیکی خود را بر عهده بگیرند. لروی می گوید:

یک مسئله مهم این است که ؛ تا زمانی که شهروندان برنگردند ، وسایل مورد استفاده یا خراب خود را ندهند ، ندهند ، ما باید مواد جدید را حذف کرده و به محیط زیست صدمات زیادی وارد کنیم.

این بدان معناست که افزایش آگاهی مصرف کنندگان و فراهم آوردن زیرساخت های مناسب ضروری است تا بتوانند دستگاه های الکترونیکی خود را راحت تر از قبل بازیافت کنند.

بنابراین ، شرکت های صنعتی نیز باید نقش داشته باشند. چندین سازنده دستگاه مانند اپل یا سامسونگ در حال بررسی برنامه های بازیافت هستند که کاربران را تشویق می کند تلفن های قدیمی خود را به مراکز بازیافت اختصاصی ارسال کنند. همچنین سیاست دیگری وجود دارد که بر اساس آن افراد می توانند از اعتبار تجهیزات قبلی در خرید بعدی خود استفاده کنند.

ضایعات الکترونیکی

Fairphone ، تولید کننده تلفن کوچکتر مستقر در هلند ، رویکرد اساسی تری را در پیش گرفته است. به جای تمرکز تنها بر بازیافت محصولات قدیمی ، این شرکت دستگاه هایی را به فروش می رساند که طراحی شده اند تا سه سال بیشتر از تلفن های هوشمند قدیمی عمر کنند.

محصولات فروخته شده توسط Fairphone ماژولار هستند ، بدین معنا که کاربران می توانند به راحتی قطعات تلفن را در صورت خرابی یا قدیمی بودن تعویض ، به روز یا ارتقا دهند. این شرکت امیدوار است این مدل به صاحبان اجازه دهد تا گوشی خود را تا پنج سال نگه دارند.

متیو کاکرل“ما متوجه شدیم.

آنچه در واقع کارآمدتر از بازیافت تلقی می شود ، استفاده مداوم از تجهیزات است. آیا باید از محصولات خود دست بکشیم و محصولات کاملاً جدیدی خلق کنیم ، یا می توان به مواردی مانند تولید مثل فکر کرد؟ در نسخه بازسازی شده ، گوشی هوشمند ارتقاء یافته و ارتقا می یابد تا عمر دستگاه افزایش یابد.

چرخه عمر طولانی قطعات الکترونیکی به این معنی است که کربن کمتری منتشر می شود و زباله های الکترونیکی کمتری برای تولید دستگاه های جدید تولید می شود. بنابراین ، قبل از خرید یک گوشی جدید و ذخیره کردن دستگاه قدیمی خود در گوشه کشو ، به آن فکر کنید.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما