همسایه ها مرگ احمد آربری در دادگاه جنایات نفرت قاتلان را به یاد می آورند

[ad_1]


از سمت چپ تراویس مک مایکل، پدرش گریگوری مک مایکل و ویلیام “رودی” برایان جونیور.

مرکز بازداشت شهرستان گلین از طریق AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مرکز بازداشت شهرستان گلین از طریق AP


از سمت چپ تراویس مک مایکل، پدرش گریگوری مک مایکل و ویلیام “رودی” برایان جونیور.

مرکز بازداشت شهرستان گلین از طریق AP

برونزویک، گا. – همسایگان سه مرد سفیدپوست که به اتهام قتل احمد آربری محکوم شده بودند، در دادگاه جنایات نفرت خود سه شنبه شهادت دادند که چگونه یک بعد از ظهر آرام در جامعه آنها با انفجار سه تفنگ ساچمه ای شکسته شد و جسد مرد جوانی در خیابان پخش شد.

دن آلکات، که با همسرش و نوزادشان در خانه بود، گفت: «من احساس گناه می‌کردم که این اتفاق در بیرون از خانه من افتاد.» 23، 2020.

پلیس لکه های خون و گلوله های تفنگ ساچمه ای را در حیاط آلکات پیدا کرد. او گفت که بعداً با والدین آربری ملاقات کرد، زمانی که آنها برای بررسی صحنه آمدند و به آنها اجازه دادند یک صلیب چوبی با یک تاج گل در حیاط او بگذارند. او ماه‌ها بعد خانواده‌اش را به محله‌ای دیگر نقل مکان کرد.

آلکات شهادت داد: «خانه دیگر همان حس را نداشت. “دیگر حس خانه را نداشت.”

پدر و پسر گرگ و تراویس مک مایکل خود را مسلح کردند و پس از اینکه آربری را دیدند که در آن روز در حال دویدن در محله ساحلی جورجیا بودند، خود را مسلح کردند و از یک وانت برای تعقیب آربری استفاده کردند. یکی از همسایگان، ویلیام “رودی” برایان، با کامیون خود به تعقیب و گریز پیوست و فیلمی از تراویس مک مایکل در حال تیراندازی به آربری ضبط کرد.

هیچ بازداشتی صورت نگرفت تا اینکه دو ماه بعد این ویدئو در فضای مجازی به بیرون درز کرد.

مک مایکلز و برایان هر دو پاییز گذشته در دادگاه ایالت جورجیا به قتل مجرم شناخته شدند و به حبس ابد محکوم شدند.


نقاشی دیواری احمد آربری را در برانسویک، گا.

سارا بلیک مورگان/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

سارا بلیک مورگان/AP


نقاشی دیواری احمد آربری را در برانسویک، گا.

سارا بلیک مورگان/AP

هر سه اکنون در یک پرونده جداگانه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده محاکمه می شوند، جایی که آنها به نقض حقوق مدنی آربری و هدف قرار دادن او به دلیل سیاهپوست بودن متهم هستند. آنها اعتراف کرده اند که بی گناه هستند، و وکلای مدافع گفتند که تعقیب و گریز مرگبار به دلیل سوء ظن جدی، هر چند اشتباه، مبنی بر اینکه مرد سیاهپوست 25 ساله مرتکب جنایت شده است – نه به دلیل خصومت نژادی، انجام شده است.

هیئت منصفه ای متشکل از هشت عضو سفیدپوست، سه سیاه پوست و یک فرد اسپانیایی تبار روز دوشنبه برای رسیدگی به این پرونده سوگند یاد کردند. قاضی پرونده روز دوشنبه یک دستور کتبی ارائه کرد که در آن اعضای هیئت منصفه را ملزم به توقیف در طول دادگاه کرد تا از آنها در برابر “علنی شدن دادگاه، تأثیرات خارجی و آزار و اذیت” محافظت شود و از یک محاکمه عادلانه اطمینان حاصل شود.

در روز تیراندازی، همسایه دیگری به نام مت آلبنز با استفاده از یک شماره غیر اضطراری با پلیس تماس گرفت که آربری را در حال ورود به خانه ای در حال ساخت مشاهده کرد که دوربین های امنیتی قبلاً آربری را ضبط کرده بودند.

زمانی که آربری از خانه به سمت خانه مک مایکل ها فرار کرد، آلبنز با پلیس در تماس بود. آلبنز گفت که هنگام تعقیب و گریز، کامیون آنها را از مسیر خارج شده دید.

پیت تئودوسیون، وکیل مدافع برایان، از آلبنز پرسید که اگر مردی که وارد خانه ناتمام شده بود سفیدپوست یا اسپانیایی تبار بود، آیا باز هم با پلیس تماس می گرفت.

“هیچ کاری که در آن روز انجام دادید، هیچ یک از سخنان یا اقدامات، مبتنی بر آفریقایی آمریکایی بودن آقای آربری نبود، آیا این درست است؟” تئودوکیون پرسید.

آلبنز پاسخ داد: درست است.

او گفت که دقایقی بعد صدای شلیک گلوله را شنید و با دوچرخه خود را به محل تیراندازی رساند، اما پس از دیدن مردی که به پلیس گزارش داده بود که در جاده مرده بود، فاصله خود را حفظ کرد. آلبنز گفت که به خانه رفت و برای خودش ودکا ریخت.

آلبنز شهادت داد که وقتی تلفن همراهش را گرفت تا با پلیس تماس بگیرد، اسلحه‌ای را نیز در جیب لباس‌هایش فرو کرد. آلبنز در پاسخ به سوال دادستان بابی برنشتاین که آیا تا به حال بر سر آربری فریاد زده است که بایستد، اسلحه خود را کشیده یا آن را به سمت آربری نشانه رفته است یا خیر، پاسخ داد.

او گفت: «این کار من نیست.

اعضای هیئت منصفه در سکوت نشسته بودند و تصاویر گرافیکی و خونین از قتل را تماشا می کردند که روی مانیتورهای منفرد نصب شده در هر صندلی در جعبه هیئت منصفه نمایش داده می شد.

آنها عکس های صحنه جنایت را از نزدیک دیدند که آربری مرده در خیابان دراز کشیده بود و زخم های باز در نیم تنه اش داشت. و اعضای هیئت منصفه سه نسخه مختلف از ویدیوی تلفن همراه از عکسبرداری Arbery را مشاهده کردند، از جمله یکی که سرعت آن کاهش یافته بود و دیگری که با تثبیت تصویر زوم شده بود.

امی لی کوپلند، وکیل تراویس مک مایکل، ناموفق استدلال کرد که نشان دادن سه نسخه پشت سر هم از ویدئو به هیئت منصفه بیش از حد است.

هیئت منصفه همچنین کلیپی از دوربین بدن اولین افسر حاضر در صحنه را دید که نشان می داد مک مایکل ها در جاده ای که آربری پس از تیراندازی در آن دراز کشیده ایستاده اند. این کلیپ حرکت سر و پای راست آربری را نشان می دهد. این ویدئو بدون صدا نمایش داده شد، اما ریچارد دیال، مامور اداره تحقیقات جورجیا، شهادت داد که اگر صدا روشن بود، “نفس در حال مرگ” آربری قابل شنیدن بود.

دیال همچنین بخش‌هایی از مصاحبه‌هایی را که مک‌مایکلز پس از تیراندازی با پلیس انجام داد، هیئت منصفه را مورد بررسی قرار داد، و در آن آنها اذعان کردند که هرگز ندیده‌اند که آربری مرتکب جنایتی شده باشد. تراویس مک مایکل گفت اگر آربری از دستورات او برای توقف دویدن پیروی می کرد، تیراندازی نمی شد.

تراویس مک مایکل در یک مصاحبه ضبط شده با پلیس گفت: «از اینکه آن پسر مرا در این موقعیت قرار داد عصبانی تر هستم.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما