صفر تا 100 روش مطالعه ادبیات اختصاصی کنکور – وبلاگ پرش

حل تست های مختلف باعث می شود که بفهمیم کدام مطالب را کامل یا ناقص یاد گرفتیم. بهتر است که از برای یادگیری عمیق مطالب این مبحث اوایل از تستهای طبقهبندی شده استفاده کنید تا با مفهوم بیتها و نکات آنها آشنا شوید. مطالبی که در رابطه با مطالعه درس ادبیات در کنکور باید بدانید. جالب است بدانید که درس ادبیات درسی است که فقط نیاز دارد تا قلق آن دستتان باشد، در این صورت به راحتی میتوانید مباحث ادبیات کنکور نظام جدید را یاد بگیرید؛ اما مباحث ادبیات در کنکور نظام جدید چه مباحثی است؟ اکنون باید مباحث این 8 درس را از جمله واژگان ، تاریخ ادبیات و برای آنها جدا کنید تا آنها را جداگانه مطالعه و مطالعه کنید. برای مطالعه ادبیات فارسی ابتدا به دفترچه کنکور رجوع کرده بودم تا ببینم از این در چطور سوال طرح می شود.ادبیات به چند مبحث تقسیم می شود که عبارت است از واژگان ،املا ،زبان فارسی، آرایه و قرابت .روش مطالعه ادبیات من مبحثی بود.

از نظر من دلیل اصلی منفی زدن ادبیات، درس به درس خواندن آن است. 2 روز پس از مرور اول، شروع به تست زدن بکنید. اگر منبع ادبیات فارسی شما کامل است دیگر نیازی به خواندن کتاب درسی نیست اما بد نیست که بعد از اینکه کل ادبیات را مطالعه کردید و تمام شدید به صورت درس به درس هم یک بار کتاب درسی را مرور کنید و نکات کلیدی را یک بار دیگر مرور کنید. منظور از نحوه موضوعی خواندن ادبیات یا مبحثی خواندن این درس، تفکیک کل مباحث است. او میگوید در ایام کنکور حتی 5بار کل متن کتابهای درسی عربی پایههای تحصیلی مختلف را ترجمه کرده است.

روش مطالعه ادبیات عمومی برای کنکور

این کلمات در برخی از کتابهای درسی ذکر شده است. از پرفروشترین و بهترین کتابهای ادبیات فارسی کنکور میتوان به کتابهای آزمون ادبیات کنکور هفت خوان خیلی سبز، ادبیات فارسی جامع کنکور سری دور دنیا در نیم ساعت گاج، ادبیات فارسی جامع کنکور نشر منتشران، ادبیات جامع کنکور خط ویژه نظام جدید نشر گاج، بانک تست ادبیات فارسی جامع کنکور سراسری آی کیو گاج و ادبیات فارسی جامع کنکور قلم چی اشاره کرد. درسنامه کتاب درسی برای آرایه کافی نبود کتاب آبی ادبیات اختصاصی تک تک آرایه ها را کامل توضیح داده بود مخصوصاً بعضی ها از جمله ایهام و ایهام تناسب ،استعاره و کنایه که تمام کلماتی که در این مباحث در کنکور مطرح شده بود را جمع کرده و با مطالعه این کلمات در آزمون ها و کنکور تمام آرایه ها برایم روشن بود.

یکی از این مهارت ها، مهارت مدیریت آزمون هست. سوالات املا ادبیات کنکور بیشتر به دلیل کلمات هم آوا داوطلبان را با چالش مواجه میکند و به همین دلیل توصیه کردم که کلمات هم آوا را گردآوری کنید و در مطالعه خود جای دهید که بتوانید به تستهای این مبحث هم پاسخ دهید. چون مطالب با تکرار کردن در ذهن تثبیت میشوند.درباره روش مطالعه قرابت، اگه مفاهیم کتاب درسی رو خوب یاد بگیرید، با تست زدن نتیجه میگیرید و بهتر میشید. برای یادگیری نکتههای این مبحث قسمتها مهم را با ماژیک پررنگتر کنید تا بیشتر از سایر مطالب به چشم بیایند.

روش مطالعه ی درس ادبیات برای کنکور

فرزین واحدی رتبه 7 کشوری در کنکور تجربی خیلی ساده و با استرس کم درس خواندن را از مهرماه با هفته ای 25 ساعت شروع کرده و به 45 ساعت در هفته در ماه اردیبهشت رسانده است. زمان استاندارد برای مرور مطالب اینگونه است: مرور اول، بعد از 24 ساعت مرور دوم، بعد از 3 روز مرور سوم، بعد از 1 هفته مرور چهارم، بعد از 1 ماه نگران زمان نباشید. برای روش مطالعه آرایه هم از چند ماه مونده به کنکور، هر دو یا سه روز، 15 الی 20 تا تست آرایه از روی کتاب تستم حل میکردم.با خوندن مقاله بهترین روش مرور درس ادبیات، می تونید با اصول صحیح مرور کردن آشنا بشید. البته اگر علاقه دارید در زمان ندریس با معلم در ارتباط باشید و سوالات خود را همان لحظه با او در میان بگذارید، بهتر است از کلاس آنلاین کنکور کمک بگیرید. البته باید گفت ذوق و علاقه در قرابت معنایی خیلی موثره و سعی کنید دید تفریحی به این مبحث داشته باشید.

روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور

خواندن بخش اعلام کتاب های درسی ادبیات و تاریخ ادبیات های ابتدای هر درس موجب تسلط بر این مبحث می شود. حرفه ای ترین سبک مطالعه ادبیات کنکور و مبحث خواندن ، یعنی مطالعه هر مبحث جداگانه. تک تک گزینهها و سوالاتی که درست یا غلط جواب دادهاید را خوب بررسی کنید تا روی تمام مطالب مبحث قرابت معنایی تسلط پیدا کنید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد روش مطالعه ادبیات کنکور انسانی – به این لینک وبسایت مراجعه کنید – لطفا از سایت ما دیدن کنید.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.