روزهای شگفت انگیز قطر؛ در دوحه چه خبر است؟

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، قطر شایسته بهترین میزبانی است. این جمله ای است که در کنار دیوارهای کرنیش و خلیج فارس دیده می شود. جایی که این حصار به پایان می رسد، منظره ای خیره کننده وجود دارد. موج‌های زیبای آب، رنگ‌های جذاب و زیبا، نورپردازی زیبا، ساختمان‌های بلند و مراکز خرید همه نشان می‌دهند که کشور برای جام جهانی آماده است.

از سوی دیگر، ساکنان کشورهای عرب زبان وارد بازار مواد غذایی می شوند. قطری ها، مصری ها، الجزایری ها، سعودی ها و صدای آنها نیز شنیده می شود. در این هنگام برخی از زنان با لباس های محلی مشکی دیده می شوند که گاهی فقط چشمانشان نمایان است. همچنین مردانی که معمولا لباس های بلند سفید می پوشند. عده ای هم هستند که لباس های مدرن تری می پوشند و آهنگ هایی می نوازند که جمعیت را به خود جذب می کند.

با قضاوت بر روی متن روی دیوارها، Vyas شایسته بهترین میزبانان است. اما قطر دقیقا چیست؟ قطر کیست؟ و چرا می گویند قطر شایسته بهترین هاست؟ در حالی که فقط 300000 قطری بومی وجود دارد؟ از سوی دیگر، تنها بخش کوچکی از این جمعیت، رقابت های جام عرب که پس زمینه جام جهانی است را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

ورزشگاه ها در برخی مسابقات تقریبا خالی است. عراق – بحرین، فلسطین – عربستان سعودی. قطری ها عاشق فوتبال هستند اما لزوماً مجبور نیستند به استادیوم بروند. بسیاری از آنها دوست دارند جلوی تلویزیون دراز بکشند. اگر بخواهند به ورزشگاه بروند خیلی دوست دارند بازی تیم ملی قطر را از نزدیک ببینند.

از سوی دیگر قطر جمعیتی بالغ بر دو میلیون مهاجر دارد. افرادی که معمولا برای مشاغل کارگری و زیرساخت های مربوط به جام جهانی 2022 به این کشور آمده اند و گاه گفته می شود در وضعیت اسفناکی به سر می برند.
آنها از کشورهایی مانند نپال، بنگلادش و هند که عاشق فوتبال هستند، اما فرهنگ فوتبالی بالایی ندارند، آمده اند.

در واقع می توان گفت جام جهانی در کشوری برگزار می شود که چندان فوتبال را دوست ندارد. همچنین می توان گفت این جام جهانی در دوحه و برخی مناطق اطراف آن که کاملا مجلل و زیبا هستند برگزار می شود. همچنین امنیت خاصی در محوطه جام جهانی وجود دارد که این نیز مهم است.

اما به نظر می رسد کشوری که میلیاردها دلار برای میزبانی مهم ترین رویداد ورزشی جهان هزینه کرده است، اشتیاق چندانی ندارد. در واقع می توان گفت که پول وارد شده و مانند یک حرکت نفتی روی بازی تاثیر گذاشته است. این بدان معناست که پول نقش مهمی در تجارت و ورزش دارد.

هشت استادیوم در قطر ساخته شده است که تقریباً همه آنها جدید هستند. شش عدد از آنها در جام عرب استفاده می شود. استادیوم های بزرگی که در ساخت خود کاملاً آینده نگر هستند.

در مجموع می توان گفت که دوحه به زودی پایتخت فوتبال جهان خواهد شد. در انتهای سه خط مترو یک استادیوم فوتبال وجود دارد. صدها داوطلب، از جمله مهاجران، حتی در مسابقاتی که هیچ تماشاگری وجود ندارد، نیز حضور دارند. با این حال، ساخت و ساز هنوز ادامه دارد و کشور همچنان برای جام جهانی آماده می شود.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما