حلقه LiquidCool; فناوری خنک کننده جدید شیائومی معرفی شد – زومیت

[ad_1]

فناوری خنک کننده جدید شیائومی Loop LiquidCool نام دارد که از یک حلقه بسته یک طرفه برای دفع گرما استفاده می کند. در روند کار به نام اثر مویرگی برای رساندن مایع خنک کننده به طور مستقیم به منبع گرما، مایع از گرمای منبع تبخیر می شود و بخار حاصل به قسمت سرد هدایت می شود. در این قسمت بخار سرد متراکم شده و بخار باقی مانده جذب می شود.

xiaomi-liquidcool-2

به گفته wccftech، فناوری جدید شیائومی دو برابر قدرت خنک کننده تولید می کند و برای خنک کردن گوشی های هوشمند بسیار کارآمد است. انتظار می رود این فناوری در نیمه دوم سال 2022 (پاییز 1401) راه اندازی شود.

فناوری Loop LiquidCool

فناوری Loop LiquidCool شامل یک سیستم لوله حرارتی حلقه‌ای است که از یک اواپراتور، یک کندانسور، یک محفظه برای پر کردن و تخلیه مکرر و همچنین لوله‌های گاز و مایع خود نگهدار تشکیل شده است.

xiaomi-liquidcool-4

اواپراتور در یک منبع حرارتی که مجهز به خنک کننده است قرار می گیرد. هنگامی که گوشی گرم می شود، این مایع خنک کننده تبخیر می شود و سپس جریان بخار و هوای حاصل به سمت کندانسور هدایت می شود که در آن بخار دوباره به مایع تبدیل می شود و این مایعات جذب می شوند و در نتیجه هدف جمع شدن در الیاف محفظه است. و سپس دوباره برای استفاده در اواپراتور.

چیزی که این فناوری را منحصر به فرد و متفاوت از شیائومی می کند، استفاده از فرآیند خنک کننده مشابه فرآیند خنک کننده مایع VC است.


سیستم های استاندارد VC کانال های جداگانه ای برای مایعات و گازها ارائه نمی کنند. در واقع در این سیستم ها دمای بالا برای گازها و دمای پایین برای مایعات یکدیگر را نقض می کنند.

شیائومی در جدیدترین طراحی پمپ خود یک پمپ حلقه‌ای ارائه می‌کند که طراحی خاصی برای لوله گاز دارد و مقاومت هوا را تا 30 درصد کاهش می‌دهد، اما در عین حال گرما را با حداکثر ظرفیت (100 درصد) منتقل می‌کند.

چرخش یک طرفه؛ راهی عالی برای غلبه بر گرما

برای اطمینان از گردش یک طرفه با راندمان بالا، اجرای ساختار شیر تسلا در محفظه ای که مکرراً پر و خالی می شود بسیار مهم است.

xiaomi-liquidcool-3

شیر تسلا یک شیر یک طرفه است که به مایعات اجازه عبور از اواپراتور را می دهد، اما اجازه بازگشت گازها را نمی دهد. این ویژگی راندمان بالایی را برای گردش گاز یا مایع در سراسر سیستم فراهم می کند.

مقاله مرتبط:

به لطف گردش یک طرفه، جداسازی گاز از مایع، لوله گاز با مقاومت در برابر حرارت کم و طراحی انعطاف پذیر شیر تسلا، فناوری Loop LiquidCool را می توان در هر طراحی داخلی استفاده کرد. این حلقه ها همچنین می توانند به شکل مربع طراحی شوند و فضای بیشتری را برای باتری، ماژول دوربین و غیره اشغال کنند.

شیائومی از این فناوری در Mi Mix 4 شخصی برای خنک کردن گوشی استفاده کرد: پس از 30 دقیقه بازی Genshin Impact با حداکثر تنظیمات ویدیویی 60 فریم بر ثانیه، دمای دستگاه 47.7 درجه سانتی گراد و دمای پردازنده 6.8 اندازه گیری شد. درجه. Memx کمتر از 4 بدون دستکاری تخمین زده شد.

xiaomi-liquidcool-6

به نظر شما فناوری Loop LiquidCool چه نقشی در تولید تلفن همراه در آینده خواهد داشت؟

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما