به روز رسانی زنده: بایدن در میان ترس از طرح حمله به اوکراین با پوتین صحبت می کند

[ad_1]

تصویرپرزیدنت بایدن هفته گذشته در کاخ سفید.
اعتبار…استفانی رینولدز برای نیویورک تایمز

پرزیدنت بایدن صبح روز سه شنبه با ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو خواهد کرد و تلاش دیپلماتیکی در سطح بالا برای کاهش تنش انجام خواهد داد. اوکراین در بحران به سر می برد زیرا ده ها هزار سرباز روسی به مرز اوکراین حمله می کنند و نگرانی از تهاجم را افزایش می دهد.

کاخ سفید در یک تماس ویدیو کنفرانسی که برای ساعت 10 صبح برنامه ریزی شده است، گفته است که آقای بایدن “دوباره بر حمایت ایالات متحده از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید خواهد کرد.”

این نشست مجازی آزمونی حیاتی برای آقای بایدن است، زیرا او تلاش می کند از متحدی دموکراتیک محافظت کند که مقامات امنیتی ایالات متحده قول داده اند از یک بحران امنیتی بزرگ اروپا دفاع کنند و با آن روبرو شوند.

آقای پوتین شکایت کرده است که اوکراین از طریق روابط خود با ایالات متحده و قدرت های اروپایی تهدیدی برای روسیه محسوب می شود.

اما گزینه های آقای بایدن محدود است. او تمایلی به اعزام نیروهای آمریکایی به جنگ از طرف اوکراین ندارد. به گفته یک مقام ارشد دولت که روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، بایدن در عوض به پوتین درباره پیامدهای اقتصادی وخیم بالقوه هشدار خواهد داد. مقامات جزئیاتی را ارائه نمی دهند، اما تحلیلگران می گویند که تهاجم تمام عیار می تواند منجر به اقدام ایالات متحده برای انزوای روسیه از سیستم مالی بین المللی شود، اقدامی شدید برای موارد شدید.

با این حال، مشخص نیست که آیا چنین هشدارهایی رئیس جمهور روسیه را که با تحریم های غرب به دلیل اقدامات تجاوزکارانه در سال های گذشته از جمله الحاق شبه جزیره کریمه به اوکراین در سال 2014 توسط آقای پوتین و حمایت طولانی مدت وی از شورش جدایی طلبانه توسط پوتین مواجه شده است، بازدارد. شرق اوکراین.

بسیاری از تحلیلگران می گویند که سرنوشت اوکراین برای آقای پوتین که اغلب در مورد روابط تاریخی و قومی جمهوری شوروی سابق با روسیه صحبت می کند، بسیار مهمتر است تا برای دولت بایدن، که هدف اعلام شده اش پایدارتر است و قرار است روی کار بیاید. تخمین روابط با روسیه

اما آقای پوتین که در بهار امسال با استقرار در نزدیکی اوکراین هشدار مشابهی صادر کرد، بار دیگر توجه واشنگتن رسمی را به خود جلب کرد. و او در جلسه روز سه‌شنبه با خواسته‌های خود، از جمله درخواست از ناتو برای کنار گذاشتن امکان عضویت اوکراین در ائتلاف، به جلسه خواهد آمد. رهبران ایالات متحده و ناتو اعتراض کرده اند که مسکو نمی تواند انتخاب های سیاست خارجی دیگر کشورها را تعیین کند.

مقامات آمریکایی معتقدند که پوتین تصمیمی برای حمله به اوکراین ندارد. اما ایالات متحده اطلاعاتی را فاش کرده است که نشان می دهد ارتش روسیه یک طرح جنگی ایجاد کرده است که در آن پیش بینی می شود 175000 سرباز در مرز با اوکراین مستقر شوند – یک نیروی متجاوز به نام ارتش اوکراین، ایالات متحده علی رغم تجهیزات و آموزش های ارائه شده توسط آنها، توانایی کمی وجود خواهد داشت. برای متوقف کردن.

حتی اگر قصد حمله نداشته باشد، آقای پوتین شرط می‌بندد که مشغولیت آقای بایدن به مواردی مانند ویروس کرونا و رقابت با چین، او را وادار به دستیابی به یک توافق می‌کند.

ماکسیم ساموروکوف، یکی از همکاران مرکز کارنگی مسکو، می‌نویسد: «با مشاهده از مسکو، به نظر می‌رسد که هدف اصلی کرملین در بحران کنونی، تحمیل شکست تحقیرآمیز به کیف یا انجام وظیفه بیهوده الحاق اوکراین نیست. ” تحلیلی که روز دوشنبه منتشر شد.

آقای ساموروکوف می گوید: “در عوض هدف آن متقاعد کردن غرب است که روسیه آماده است تا یک جنگ تمام عیار علیه اوکراین به راه بیندازد، مگر اینکه کاری برای وضعیت فعلی و (حداقل از نظر پوتین) کاملا غیرقابل قبول انجام شود.” .

پیچیده‌تر کردن مسائل برای آقای بایدن در کشورهای اروپایی که اقتصادشان از روابط بد با روسیه رنج می‌برند، در مورد نحوه رسیدگی به تهدیدات اخیر پوتین نامشخص است. دولت بایدن در حال مذاکره با رهبران اروپایی برای یکسان سازی احکامی است که ممکن است برای هر گونه تجاوز جدید علیه روسیه اعمال شود.

همچنین انتظار می‌رفت آقای بایدن با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صحبت کند که نشانه‌ای از همبستگی آمریکا با رهبر اوکراین است که بایدن او را تحت فشار قرار داده است تا اقدامات قاطع‌تری علیه فساد بومی کشورش انجام دهد.

مقامات بایدن گفتند که تماس با پوتین، مانند دیدار دو رهبر در ژنو در ژوئن، طیفی از موضوعات از جمله کنترل تسلیحات هسته ای، امنیت سایبری و برنامه هسته ای ایران را پوشش خواهد داد.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما