به‌روزرسانی‌های زنده COVID: فایزر می‌گوید تقویت‌کننده آن محافظت قابل‌توجهی در برابر Omicron ارائه می‌کند

[ad_1]

تصویریک پرستار واکسن‌های Pfizer-BioNTech را در مک‌مینویل، Ore.، در ماه اکتبر آماده می‌کند.
اعتبار…آلیشا جوسویک برای نیویورک تایمز

Pfizer و BioNTech روز چهارشنبه گفتند که آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که سه دوز واکسن کروناویروس آنها محافظت قابل‌توجهی در برابر نسخه سریع Omicron ویروس دارد.

این شرکت‌ها گفتند آزمایش‌های خون افرادی که فقط دو دوز دریافت کرده‌اند، سطوح آنتی‌بادی بسیار پایین‌تری علیه Omicron نسبت به نسخه قدیمی‌تر ویروس نشان می‌دهد. این شرکت ها گفتند که این یافته نشان می دهد که دو دوز به تنهایی “ممکن است برای محافظت در برابر عفونت کافی نباشد” توسط نسخه جدید.

این شرکت ها در بیانیه ای اعلام کردند، اما نمونه های خونی که از افراد یک ماه پس از تزریق واکسن تقویت کننده به دست آمد، در مقایسه با انواع قبلی پس از دو دوز، آنتی بادی های خنثی کننده علیه Omicron را نشان داد.

این آزمایش‌ها که با نمونه‌های خون در آزمایشگاه انجام می‌شوند، نمی‌توانند به طور قطعی عملکرد واکسن‌ها را در دنیای واقعی بیان کنند. واکسن‌ها یک پاسخ ایمنی گسترده را تحریک می‌کنند که بیشتر از آنتی‌بادی‌ها را شامل می‌شود، اما سطوح آنتی‌بادی سریع‌ترین و ساده‌ترین پاسخ به آزمایش است.

بنابراین، آزمایش‌ها تصویر ناقصی از اینکه واکسن چقدر در برابر عواقب وخیم Omicron محافظت می‌کند، ترسیم می‌کند. دانشمندان می گویند که درک تهدید نوع جدید ممکن است یک ماه یا بیشتر طول بکشد، در حالی که اسرائیل، بریتانیا یا سایر کشورهای دارای سیستم های نظارت بهداشتی پیشرفته داده های بیشتری را جمع آوری می کنند.

کاترین یو.، معاون ارشد و رئیس تحقیق و توسعه واکسن در فایزر. جنسن این مطالعه را کوچک و مقدماتی توصیف کرد. محققان در مجموع 39 نمونه خون را از افرادی که در ماه گذشته واکسن دوم یا سوم خود را دریافت کرده بودند، آزمایش کردند.

به نظر می رسد نتایج بر اهمیت تقویت کننده در مبارزه با عفونت تاکید می کند. پرزیدنت بایدن تلاش خود را برای جلب توجه به یافته های روز چهارشنبه انجام داد و به خبرنگاران گفت که در حالی که آنها فقط بر اساس یک گزارش آزمایشگاهی بودند، “بسیار بسیار دلگرم کننده” بودند.

او گفت: “اگر یک تقویت کننده دریافت کنید، واقعاً در وضعیت خوبی هستید.” طبق آمار فدرال، ایالات متحده بیش از 200 میلیون نفر را پشت سر گذاشته است که به طور کامل واکسینه شده اند.

آلبرت بورلا، رئیس و مدیر اجرایی فایزر، گفت: در حالی که دو دوز مصرفی هنوز ممکن است از ابتلا به بیماری جدی Omicron جلوگیری کند، “از این داده های اولیه واضح است که با دوز سوم واکسن ما بهبودی در ایمنی وجود دارد.”

دکتر اوگور شاهین، مدیر اجرایی شریک آلمانی فایزر، BioNTech، گفت که “دوز سوم ممکن است همچنان سطح مناسبی از محافظت در برابر بیماری با هر شدتی را فراهم کند”.

این شرکت ها پیشنهاد کردند که Omicron به طور قابل توجهی قدرت سلول های T – بخشی دائمی تر از پاسخ سیستم ایمنی به ویروس کرونا را کاهش نمی دهد. محققان بخش هایی از اومیکرون را شناسایی کردند که توسط سلول های T تولید شده پس از واکسیناسیون قابل تشخیص است. اکثر آنها هیچ جهشی نداشتند.

مقامات شرکت داده‌ای ارائه نکردند که نشان دهد سلول‌های T واقعاً چگونه در برابر انواع مختلف عمل می‌کنند. آنها همچنین داده‌هایی به جز خلاصه کردن یافته‌ها در یک خبر منتشر نکردند.

در این مصاحبه، دکتر جنسن گفت که «بسیار مهم» است که بخش‌هایی از اومیکرون که توسط سلول‌های کشنده ویروس مورد هدف قرار گرفته‌اند، عمدتاً نسبت به انواع قبلی تغییری نکرده‌اند. او گفت: «این که شما به اندازه کافی پاسخ سلول های T برای جلوگیری از بدترین پیامدها دارید، آرامش بخش است.

دکتر پل آفیت، متخصص واکسن در بیمارستان کودکان فیلادلفیا و یکی از اعضای کمیته مشاوره واکسن سازمان غذا و دارو، گفت که مایل است “یک یادداشت اطمینان بخش به گوش برساند.”

وی گفت: “ویروس به حدی جهش یافته است که کمتر توسط آنتی بادی ها خنثی شده است.” اما او گفت که شواهدی وجود ندارد که نشان دهد واکسن ها در پیشگیری از بیماری های جدی کارآمدتر شده اند.

او گفت: “به احتمال زیاد، دو دوز واکسن mRNA از شما در برابر بیماری های جدی محافظت می کند.”

سازمان بهداشت جهانی، که مدت‌هاست با گسترش گسترده‌تر واکسن‌های تقویت‌کننده در کشورهای فقیر در میان کمبود شدید واکسن مخالف است، روز چهارشنبه گفت هنوز خیلی زود است که نتیجه‌گیری کنیم که آیا واکسن‌ها به طور قابل‌توجهی در برابر Omicron موثر نبوده یا اینکه آن چیزی که بیشتر مورد نیاز است این است. ظهور افرادی که آمپول های تقویت کننده مصرف می کنند.

دکتر پیتر هوتز، متخصص واکسن در کالج پزشکی بیلور، نتایج را «خبر واقعاً خوب» خواند. اما او خاطرنشان کرد که آزمایش‌های فایزر سطوح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را تنها یک ماه پس از تزریق سوم اندازه‌گیری کرد، و افزود که او نگران تحقیقات دیگری است که نشان می‌دهد این سطوح ممکن است دیرتر، سریع‌تر از حد انتظار کاهش یابد. دکتر جنسن گفت که محققان از آن نمونه‌های خون استفاده کردند. زیرا آنها یک پایگاه داده بسیار جامع در مورد آنها داشتند.

نتایج یک روز پس از آن منتشر شد که گزارش اولیه آزمایش‌های آزمایشگاهی در آفریقای جنوبی نشان داد که Omicron قدرت دو دوز واکسن فایزر را کاهش می‌دهد. آزمایش‌های آفریقای جنوبی برای ارزیابی عملکرد سه دوز انجام نشد. این مطالعه نشان داد که آنتی بادی های تولید شده توسط افراد با دو دوز واکسن در پیشگیری از عفونت با Omicron بسیار کمتر از انواع قبلی موفق بودند.

Omicron اکنون به ده‌ها کشور گسترش یافته است، و در حالی که نسخه دلتا هنوز در ایالات متحده غالب است، دولت بایدن برای هجوم جدید موارد از Omicron آماده می‌شود.

در حالی که نتایج آزمایشگاهی شاخصی از آینده است، مقامات دولتی می گویند که یک یا دو ماه طول می کشد تا داده های واقعی تری از کشورهایی مانند اسرائیل که به دقت هر بیمار را ردیابی می کنند، بدست آوریم.

کارشناس ارشد بیماری های عفونی دولت ایالات متحده، دکتر آنتونی اس. فائوچی روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت: «ما نباید هیچ نتیجه‌گیری قطعی بگیریم، قطعاً تا چند هفته آینده.

او گفت که گزارش‌های اولیه مقامات پزشکی آفریقای جنوبی تصویری امیدوارکننده از تاثیر Omicron را نشان می‌دهد. محققان یک مجتمع بیمارستانی بزرگ در پرتوریا این هفته گزارش دادند که بیماران مبتلا به کرونا به طور قابل توجهی کمتر از بیمارانی که قبلاً تحت درمان قرار گرفته‌اند، بیمار می‌شوند و سایر بیمارستان‌ها نیز همین روند را مشاهده می‌کنند.

دکتر فائوسی با بیان اینکه مدت زمان بستری در بیمارستان کوتاه بود و بیماران به اکسیژن کمتری نیاز داشتند، گفت: «ما مشخصات بسیار جدی از این بیماری را مشاهده نمی کنیم. همانطور که نسبت بستری شدن در بیمارستان به تعداد موارد جدید نشان می‌دهد، ممکن است شدید باشد و من می‌توانم شدیدتر باشم.»

اما او خاطرنشان کرد که جمعیت آفریقای جنوبی با جمعیت ایالات متحده متفاوت است، با نسبت بیشتری از جوانان مبتلا، درصد کمتری از افراد واکسینه شده، و نرخ بالاتر HIV، که می تواند به سیستم ایمنی آسیب برساند. و دیگران نسبت به نتیجه گیری از گزارش های اولیه پراکنده هشدار دادند.

دکتر باورلا در مصاحبه ای هفته گذشته گفت که این شرکت شروع به توسعه نسخه ای از واکسن خود کرد که به طور خاص Omicron را هدف قرار می دهد درست پس از عید شکرگزاری و می تواند آن را در عرض 95 روز به تولید انبوه برساند. مدرنا تقریباً در همین مسیر است.

دکتر “ما قادر خواهیم بود یک شبه تولید را تغییر دهیم.” بورلا گفت. نیازی به شروع تولید ماشین آلات جدید، تجهیزات جدید، فرمولاسیون جدید نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که فایزر دو نمونه اولیه دیگر را در پاسخ به انواع جدید توسعه داده است و هیچ یک از آنها ضروری نبود زیرا واکسن اصلی علیه جهش ویروس کار می کند.

نوح ویلند، کارل زیمر و بنجامین مولر در گزارش دهی مشارکت داشته است.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما