با افزایش فرصت های شغلی، تعداد افرادی که شغل خود را ترک می کنند، در ماه اکتبر نزدیک به یک رکورد باقی مانده است.

[ad_1]

سن خوزه، کالیفرنیا – به مدت شش روز که الیزابت هولمز، بنیانگذار استارت آپ شکست خورده آزمایش خون Theranos، در محاکمه کلاهبرداری خود موضع گرفت، دیگران را مقصر دانست، دوست پسر سابق خود را متهم به سوء استفاده و کنترل کرد، و او اقدامات او را به عنوان رد کرد. تلاش برای انجام کارهای خوب برای شرکت

روز سه شنبه، خانم هولمز دفاع خود را با یک انکار صریح محدود کرد.

او در پاسخ به سوالی در مورد به حداقل رساندن یافته های نظارت فاجعه بار نظارتی در ترانوس گفت: “فکر نمی کنم این کار را کرده باشم.” او سپس وکلای شرکتش را به خاطر «گفتگوی زیاد در آن جلسه» سرزنش کرد.

این نظرات به شهادت کلیدی خانم هولمز پایان داد، که معلوم شد نادرترین موارد نادر است. تعداد کمی از مدیران فنی، چه رسد به یک مجری فنی زن، متهم به کلاهبرداری جنایی شوند. آنها همچنین برای دفاع از خود موضع می گیرند. زمان حضور او در غرفه، که احتمالاً روز چهارشنبه به طور رسمی به پایان می رسد، اوج محاکمه ای بود که دنیای تجارت را مجذوب خود کرد و به عنوان تمثیلی از فرهنگ ساختگی ساختگی سیلیکون ولی انجام شد. بیش از حد.

خانم هولمز، 37 ساله، به دلیل ادعاهایی که به عنوان مدیر اجرایی Theranos که در سال 2003 تأسیس کرده بود، نسبت به 11 فقره کلاهبرداری اعتراف کرده است. اگر مجرم شناخته شود، با 20 سال زندان مواجه خواهد شد.

محاکمه وی اکنون در مراحل پایانی خود قرار دارد. هر یک از طرفین می تواند در روزهای آینده شاهدان نهایی را فراخواند، سپس بحث را ببندد و دستورالعمل های دقیقی را به هیئت منصفه بدهد تا در مورد تصمیم بحث کنند.

“هیئت منصفه او را در شش روز پیدا کردند.” جفری کوهن، دانشیار دانشکده حقوق کالج بوستون، درباره خانم هلمز گفت. “اگر دفاع موفق باشد، این تصمیم می تواند تفاوت را ایجاد کند.”

در بیشتر جلسات، هیئت منصفه از شاهدان در مورد جزئیات کلاهبرداری ادعایی خانم هولمز شهادت دادند. ترانوس با جمع آوری 945 میلیون دلار بودجه به شهرت رسید و ادعا کرد که ماشین های انقلابی آن می توانند صدها آزمایش را با استفاده از یک قطره کوچک خون انجام دهند. این تبلیغات باعث شد خانم هولمز بر روی جلد مجله قرار بگیرد و او را به عنوان استیو جابز بعدی معرفی کرد.

اما افشاگری در سال 2015 در وال استریت ژورنال، مشکلات مربوط به آزمایش خون ترانوس را برجسته کرد، که باعث ایجاد یک مارپیچ رو به پایین از سرکوب‌ها و شکایت‌های قانونی شد. این شرکت در سال 2018 منحل شد و خانم هلمز متهم شد.


چه کسی در دادگاه الیزابت هلمز حضور دارد؟

ارین وو

ارین ووگزارش از سن خوزه، کالیفرنیا.

چه کسی در دادگاه الیزابت هلمز حضور دارد؟

ارین وو

ارین ووگزارش از سن خوزه، کالیفرنیا.

کارلوس چاواریا برای نیویورک تایمز

الیزابت هولمز، بنیانگذار شرمسار استارت آپ آزمایش خون Theranos، با دو فقره توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری سیمی و 9 فقره کلاهبرداری با سیم روبرو است.

در اینجا برخی از چهره های کلیدی در این زمینه →

مورد 1 از 9

از زمانی که محاکمه او در سپتامبر آغاز شد، دادستان ها ده ها شاهد از جمله اعضای سابق هیئت مدیره، مدیران آزمایشگاه، کارمندان، سرمایه گذاران، بیماران و شرکای تجاری را فراخوانده اند. آنها جزئیاتی از اسناد جعلی، پیش بینی های مالی عجیب، وعده های غیر واقعی و اجرای جعلی در Theranos را کشف کرده اند. شاهدان اغلب ساعت‌ها به نکات ظریف مالی، شیمی، فناوری و فلبوتومی پرداختند.

بیشتر پرونده‌های علیه خانم هولمز به ایمیل‌ها و پیام‌های متنی او تکیه کرده‌اند تا مستقیماً او را به مشکلات شرکت مرتبط کنند. دادستان ها باید هیئت منصفه را متقاعد کنند که خانم هولمز از مشکلات آگاه بوده و نتوانسته است آنها را برای افرادی که با تکیه بر آزمایش خون برای تصمیم گیری پزشکی به ترانوس و بیمارانش پول می دهند، فاش کند.

در دفاع از خود، وکلای هولمز سعی کردند نشان دهند که داستان شاهدان پیچیده‌تر از آنچه بود است. وکلای مدافع سرمایه گذاران را به دلیل عدم انجام تحقیقات کافی در مورد Theranos قبل از سرمایه گذاری مورد انتقاد قرار دادند. و آنها تمایل داشتند مدیران آزمایشگاه را به خاطر مشکلات مربوط به دقت تست های ترانوس سرزنش کنند.

در میان همه اینها، خانم هولمز با یک چوب روی صندلی خود نشست و مستقیم به جلو نگاه کرد، در حالی که صورتش را ماسکی پوشانده بود.

پس از اینکه ماه گذشته دادستان ها به پرونده خود پایان دادند و قبل از اینکه خانم هولمز به جایگاه فراخوانده شود، وکلای او شهادت کوتاهی از یک مدیر بیوتکنولوژی ارائه کردند که پس از انتقاد رسانه ها و تنظیم کننده ها به هیئت مدیره ترانوس پیوسته است.

خانم هولمز سپس بهانه های مختلفی برای کوتاهی ترانوس ارائه کرد. او گفت که دیگران اظهارات او را درباره کارهایی که فناوری Theranos می‌تواند انجام دهد، اشتباه تفسیر کرده‌اند. او گفت که تا زمانی که یک نظارت نظارتی در سال 2015 چندین مشکل را آشکار کرد و Theranos را مجبور کرد آزمایش‌های خود را لغو کند، او معتقد بود که آزمایش‌های آن جواب داده است. او گفت که صلاحیت اداره یک آزمایشگاه را ندارد و به اظهارات دیگران اتکا کرد.

او همچنین اعتراف کرد که نشان‌های شرکت‌های دارویی را به مجموعه‌ای از گزارش‌ها اضافه کرده است، به این معنی که داروسازان از فناوری Theranos پشتیبانی می‌کنند در حالی که این کار را نمی‌کنند. از این بابت عذرخواهی کرده است.

شهادت شاهدان عینی او با افشای تاولناکی به پایان رسید که رامش بالوانی، دوست پسر سابق، شریک تجاری و همدست او، او را از نظر روحی و جسمی شکنجه کرده است. او در میان اشک‌ها شهادت داد که آقای بالوانی تمام جنبه‌های زندگی‌اش را کنترل می‌کند – از جمله برنامه‌ریزی، رژیم غذایی و ارائه‌اش – و حتی او را مجبور می‌کرد که برخلاف میلش با او رابطه جنسی برقرار کند.

پس از بازجویی متقابل، زمانی که دادستان پیام‌های متنی او را با آقای بالوانی خواند، دوباره سکوت کرد که نشان‌دهنده جنبه محبت آمیزتر رابطه آنها بود. دادستان ها همچنین چندین خطای دیگر را از خانم هولمز دریافت کردند، از جمله عذرخواهی در مورد نحوه رسیدگی به افشاگری مجله و یک داستان مثبت روی جلد Fortune در مورد شرکت که بعداً تا حد زیادی اصلاح شد.

این هفته، دادستان ها به اختلافاتی بین آنچه خانم هولمز در شهادتش گفت و آنچه سرمایه گذاران به او گفته بودند، اشاره کردند. چندین شریک و سرمایه گذار Theranos شهادت دادند که معتقدند این شرکت قراردادهایی با ارتش داشته و فناوری خود را به عنوان مثال در Medvex و میدان های جنگ مستقر کرده است.

یکی از دادستان ها، رابرت لیچ، دستیار وکیل ایالات متحده، بارها از خانم هولمز نسخه های متفاوتی از یک سوال پرسید تا به عدم وجود قراردادهای نظامی او رسیدگی کند. او تایید کرد که ترانوس قراردادی ندارد.

برای نشان دادن اینکه ترانوس هرگز برای همکاری با داروساز گلکسو اسمیت کلاین پولی دریافت نکرده است، آقای لیچ بارها از خانم هولمز در مورد کمبود درآمد پرسیده و برای هر سال از سال 2007 تا 2014 سوالاتی را مطرح کرده است. خانم هلمز هر بار می گفت نه.

خانم هولمز با سطرهای متعدد سؤالات آقای لیچ مخالفت کرد و گفت که او به یاد نمی آورد یا نمی دانست. او همچنین سعی کرد در برخی از سؤالات جزئیات را مورد مناقشه قرار دهد.

وکلای خانم هولمز بعدازظهر سه‌شنبه برای دومین بار از او در یک سری اظهارات سریع با هدف تضعیف نکات آقای لیچ و تکرار شهادت اولیه او بازجویی کردند. بار دیگر، خانم هولمز گفت که آقای بالوانی پیش‌بینی‌های مالی غیرواقعی از Theranos را ارائه کرده است و دانشمندان Theranos گزارش‌هایی درباره فناوری آن تهیه کرده‌اند.

او شهادت داد تا زمانی که نظارت نظارتی مشکلات عمیق‌تری را آشکار کرد، او فکر می‌کرد که آزمایشگاه ترانوس “عالی” است. خانم هولمز بارها بر نگرانی های خود از افشای اسرار تجاری ترانوس به بهانه پنهان کردن اطلاعات از سرمایه گذاران و شرکا تاکید کرد و مجددا تاکید کرد که نگران است شرکت توانایی خود را برای رقابت از دست بدهد. او گفت که بحث استفاده ترانوس از ماشین‌های شخص ثالث نقض خط‌مشی محرمانه تجاری خود ترانوس است.

آقای لیچ سعی کرد این استدلال را که اکثر سرمایه گذاران و شرکای ترانوس قراردادهای عدم افشای اطلاعاتی را امضا کرده اند که خانم هولمز به آن پایبند باشد را رد کند.

او افزود که علیرغم اینکه خانم هولمز حق اختراع برخی از فناوری ها را دارد، ثبت اختراع “لزوما به معنای اختراع توصیف شده در آثار ثبت اختراع نیست.” آقای لیچ از او پرسید که آیا قرصی ساخته است که لیپیدهای خون را اندازه گیری می کند، همانطور که در پتنت Theranos توضیح داده شده است.

خانم هلمز لبخندی زد، به میکروفون خم شد و گفت: “هنوز نه.”

ارین وو در گزارش دهی مشارکت داشته است.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما
این وب‌سایت محتوا را با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های اینترنتی تولید می‌کند و از صحت محتوای ارائه شده مبرا است و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.