اگر زیر 40 سال دارید ، بلایای آب و هوایی وحشتناکی را تجربه خواهید کرد – زومیت

[ad_1]

یک مطالعه جدید تفاوت های شدید در بینش نسلی جهانی را نشان می دهد. اما دانشمندان می گویند تغییرات آب و هوایی تأثیر بسیار بیشتری بر کودکان کشورهای در حال توسعه خواهد داشت. بر اساس تحقیقی که چگونه نسل های مختلف تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار خواهند گرفت ، کودکی که در سال 2021 متولد می شود به طور متوسط ​​هفت برابر بیشتر از نسل والدین خود از موج گرما زندگی می کند. تقریباً سه برابر محصولات کشاورزی و طغیان رودخانه ها بیشتر از آتش سوزی و خشکسالی است.

بر اساس نتایج موجود در مجله علوم پایه گرم شدن کره زمین و به ویژه حوادث شدید آب و هوایی بر زندگی جوانان و کودکان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

این مطالعه جدید اولین مدلی است که به طور جامع رویدادهای شدید آب و هوایی آینده و سناریوهای مختلف آب و هوایی را مدل سازی کرده و پیش بینی می کند که چگونه گروه های سنی مختلف در سراسر جهان در طول زندگی خود با بلایای آب و هوایی روبرو خواهند شد. در گروه های مختلف جمعیتی استفاده می شود. به گفته ویم تیری ، دانشمند آب و هوا در دانشگاه مستقل بروکسل در بلژیک ، که رهبری این تحقیق را بر عهده داشته است ، اگر میزان گرمایش زمین کنترل نشود ، نرخ گرمایش جهانی می تواند تیره و تار باشد. او می گوید:

ما دریافتیم که افراد زیر 40 سال امروز از نظر برخورد با امواج گرما ، خشکسالی و سیل در شرایط بی سابقه ای زندگی خواهند کرد. این اتفاق حتی در محافظه کارترین سناریوها نیز رخ خواهد داد.

این مطالعه نابرابری های شدید بینش نسلی جهانی را نشان می دهد. اما محققان می گویند که تغییرات آب و هوایی تأثیر بیشتری بر کودکان کشورهای در حال توسعه خواهد داشت. این فشار حتی با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که کشورها بر اساس توافقنامه پاریس متعهد شده اند ، نامتناسب باقی خواهد ماند. قرارداد پاریس یک معاهده جهانی آب و هوا است که توسط بیش از 190 کشور امضا شده است.

سیل در کلن ، آمریکا

طوفان گرمسیری آیدا ، یک کودک در سیل در کلن ، می سی سی پی در 30 آگوست سوار قایق می شود.

به گفته محققان ، بر اساس تعهدات فعلی کشورها ، 172 میلیون کودک در آفریقای سیاه می توانند 50 برابر موج گرما و 6 برابر شرایط شدید آب و هوایی را تجربه کنند. در همین حال ، 53 میلیون کودک در همان گروه سنی در اروپا و آسیای مرکزی در این شرایط زندگی خواهند کرد.

مقالات مرتبط:

نتایج در حال حاضر نگران کننده است ؛ اما تأثیر آن بر زندگی مردم می تواند حتی بیشتر از برآورد مطالعه باشد. این امر به این دلیل است که محققان تنها بر فراوانی حوادث جدی تمرکز کرده اند ، بدون در نظر گرفتن مدت و شدت آنها.

مطالعات مختلف نشان داده است که تغییرات آب و هوایی نه تنها احتمال وقوع حوادثی مانند موج گرما ، خشکسالی و آتش سوزی را افزایش می دهد ، بلکه شدت آنها را نیز افزایش می دهد. تیری گفت: “ما این واقعیت را در نظر نمی گیریم که موج گرما می تواند در آینده دو برابر بیشتر از امروز باشد.”

محققان همچنین رویدادهای جدی را جداگانه در نظر گرفتند. بنابراین ، این مطالعه در نظر نمی گیرد که اگر این رویدادها با هم اتفاق بیفتند ، چگونه اثرات آنها تقویت می شود. تیری می گوید: “این موارد معمولاً همزمان رخ می دهند.” “به عنوان مثال ، در مورد امواج گرما و خشکسالی یا طغیان رودخانه ها و طوفان های گرمسیری فکر کنید.”

البته دلایلی برای امیدواری وجود دارد. به گفته تیری ، اگر کشورها بتوانند انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و اثرات گرمایش زمین را محدود کنند ، می توان از برخی از ترسناک ترین سناریوهای مطالعه اجتناب کرد.

جوانان با جنبش هایی مانند “جمعه برای آینده” در خط مقدم فعالیت های اقلیمی قرار دارند و از دولت ها می خواهند که اقدامی انجام دهند. رهبران جهان قرار است از 31 اکتبر تا 12 نوامبر در اسکاتلند ملاقات کنند تا در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در سال 2021 شرکت کنند. این مذاکرات در هفته های آینده بسیار مهم خواهد بود و انتظار می رود که در این کنفرانس اهداف بلندپروازانه ای برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 تعیین شود.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما