انتخاب جنسیت با اصلاح ژنتیکی می تواند حیوانات را از رنج نجات دهد – Zomit

[ad_1]

دانشمندان از تکنیک های ویرایش ژن برای تولید فرزندان نر یا ماده در موش استفاده کرده اند. تکنیک آنها می تواند از انقراض صدها هزار موش که جنسیت آنها با آنچه در تحقیق مورد نیاز است مطابقت ندارد، جلوگیری کند. این روش همچنین می تواند از کشته شدن میلیون ها جوجه مرغ که به دلیل عدم تخم گذاری منقرض می شوند جلوگیری کند.

دولت بریتانیا در حال بررسی مجوز استفاده از ویرایش ژن برای استفاده در صنعت دامداری انگلستان است. این تکنیک جدید که در مجله Nature Communications توضیح داده شده است، ژنی را که در رشد جنینی نقش دارد غیرفعال می کند. این سیستم را می توان طوری برنامه ریزی کرد که روی جنین نر یا ماده در مراحل اولیه رشد (در مرحله سلولی 16 تا 32) عمل کند.

موش ها

در تحقیقات جدید، موش ها به گونه ای مهندسی شده اند که فقط فرزندان نر یا ماده تولید کنند

محققان معتقدند که تکنیک آنها می تواند برای حیوانات مزرعه نیز کارساز باشد. آنها در حال مذاکره با موسسه Wrestlin، یکی از پیشگامان ویرایش ژن در گاو، برای انجام مطالعات علمی تجربی هستند. دکتر پیتر الیس دانشگاه کنت در مصاحبه ای با بی بی سی گفت که اگر نتایج مرحله آزمایشگاهی به صورت تجاری استفاده شود، می تواند پیامدهای گسترده ای برای رفاه حیوانات داشته باشد. و افرود:

در سراسر جهان، سالانه بین 4 تا 6 میلیارد مرغ در صنعت طیور کشته می شوند. ما می‌توانیم سیستمی ایجاد کنیم که در آن تخم‌ها به جای کشتن پس از تولد، یعنی زمانی که سیستم عصبی دارند و مستعد درد هستند، گذاشته شوند. اما هرگز اجازه ندهید مرغ از آنها خارج شود.

جوجه

طبق گزارش Compassion in World Farming، سالانه میلیون ها مرغ در بریتانیا کشته می شوند

اول، فن آوری جدید می تواند تعداد موش های آزمایشگاهی که کشته می شوند را کاهش دهد. زیرا برای آزمایش پزشکی خاص به یک زن یا مرد نیاز است. دکتر جیمز ترنر موسسه فرانسیس کریک در لندن 25000 مقاله تحقیقاتی منتشر شده در پنج سال گذشته پیدا کرده است که فقط به موش های نر یا ماده نیاز دارند. او گفت:

تعداد موش های مورد استفاده در هر مورد متفاوت است. اما کل استفاده از موش ها به راحتی به صدها هزار می رسد. این می تواند تأثیر فوری و ارزشمندی بر آزمایش های علمی داشته باشد.

مقالات مرتبط:

بر اساس یک گزارش مستقل اخیر، هر قانونی که اجازه ویرایش ژن در حیوانات مزرعه را می دهد، باید رفاه حیوانات را در نظر بگیرد. پیتر استیونسونیکی از نویسندگان گزارش، عموماً در مورد ویرایش ژن محتاط است. زیرا معتقد است از این فناوری می توان برای تقویت دام های صنعتی و متراکم استفاده کرد. اما وی از امکان استفاده از این روش برای انتخاب جنسیت جوجه ها ابراز خرسندی کرد. او گفت:

ما از استفاده از آن برای بهبود رفاه حیوانات حمایت می کنیم. مانند اطمینان از اینکه جوجه ها فقط جوجه ماده تولید می کنند. زیرا از کشتار سالانه میلیون ها جوجه نر ناخواسته در بریتانیا جلوگیری می کند.

نی بارنی RSPCA (موسسه خیریه رفاه حیوانات بریتانیا) گفت که قوانین این فناوری باید به دقت تعریف شود. دکتر الیس همچنین گفت:

هر گونه استفاده بالقوه در کشاورزی مستلزم بحث عمومی گسترده و تغییر در قانون است. از نظر علمی، در چند سال آینده کارهای زیادی باید انجام شود. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. ابتدا ابزارهای ویرایش ژن مخصوص گونه های مختلف را توسعه دهید و سپس ایمنی و اثربخشی آنها را آزمایش کنید.

روش

پستانداران نر یا ماده توسط کروموزوم های جنسی تعیین می شوند. زنان دارای یک جفت کروموزوم X هستند که از یک مادر و دیگری از پدر به ارث می رسد. با این حال، مردان یک کروموزوم X دارند که از مادر خود به ارث برده اند و یک کروموزوم Y که از پدر خود به ارث برده اند.

انتخاب جنسیت اصلاح شده با ژن

محققان توانستند با غیرفعال کردن یک ژن خاص، رشد جنین‌های XX یا XY را در موش‌ها متوقف کنند و در نتیجه رشد این جنین‌ها در مراحل اولیه متوقف شد. یعنی زمانی که حدود 16 تا 32 سلول داشتند. آنها توانستند یک جنسیت را با وارد کردن نیمی از مولکول ویرایشگر Crisp-Cas9 در DNA مادر که ژن را غیرفعال می کند و نیمی دیگر را در کروموزوم X یا Y پدر (بسته به جنس مورد نیاز) انتخاب کنند.

این ژن تنها زمانی غیر فعال است که هر دو قطعه Crisp-Cas9 با هم وجود داشته باشند. اگر نیمی از مولکول ویرایشگر پدر روی کروموزوم Y باشد، وقتی با DNA مادر حاوی نیمه دیگر مولکول ویرایشگر ترکیب شود، جنین نر حاصل که دارای کروموزوم XY است، هر دو قسمت مولکول را غیرفعال می کند. برو این ژن از جنین جلوگیری می کند. با این حال، همه جنین های ماده که این مولکول را از پدر خود به ارث برده اند به طور طبیعی رشد نمی کنند. برای درست کردن همه فرزندان نر، نیمه Crisp-Cas9 در کروموزوم X پدر قرار داده می شود.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما